Αυτόνομα συστήματα φόρτισης από Volkswagen και Continental


Η Volkswagen και η Continental ανακοίνωσαν ότι συνεχίζουν την προσπάθειά τους να εξελίξουν ρομποτικά συστήματα τα οποία θα διευκολύνουν τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς να χρειάζεται η συμμετοχή του οδηγού στη διαδικασία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 14/4/2022

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι δύο λύσεις που εξετάζουν οι άνθρωποι της Volkswagen και της Continental Engineering Services είναι η χρήση αυτόνομα κινούμενων ρομποτικών συστημάτων συνδέσιμης ή επαγωγικής φόρτισης για τα εξηλεκτρισμένα και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σκοπός τους είναι να κάνουν πιο εύχρηστη, πιο απλή και πιο ξέγνοιαστη για τον οδηγό τη διαδικασία τροφοδοσίας των μπαταριών ενός αυτοκινήτου με ενέργεια, κάτι που θα φέρει περισσότερους πελάτες στα μοντέλα αυτής της τεχνολογίας. 

Στη Volkswagen Group Components (VGC), θυγατρική του Ομίλου VAG, έχουν αρχίσει να εξελίσσουν ένα αυτόνομα κινούμενο ρομπότ το οποίο θα πλησιάζει προς το σταθμευμένο ηλεκτρικό όχημα και θα φορτίζει τις μπαταρίες αυτού μέσω βραχίονα, η άκρη του οποίου θα προσαρμόζεται στην αντίστοιχη υποδοχή του αυτοκινήτου.

Ο κ. Thomas Schmall, Διευθύνων Σύμβουλος της VGC, δήλωσε σχετικά: «Μια πανταχού παρούσα υποδομή φόρτισης είναι και παραμένει βασικός παράγοντας για την επιτυχία της ηλεκτρικής κινητικότητας. Το ρομπότ φόρτισης που εξελίσσουμε είναι μόνο μία από τις πολλές προσεγγίσεις, αλλά αναμφίβολα είναι μία από αυτές που αναδεικνύουν το όραμά μας». 

Οι άνθρωποι της Continental Engineering Services (CES ) έχουν ξεκινήσει τη συνεργασία με την αυστριακή νεοφυή εταιρεία «Volterio» για την ανάπτυξη μιας αυτόνομα κινούμενης ρομποτικής επιφάνειας μέσω της οποία θα πραγματοποιείται επαγωγικά η φόρτιση των μπαταριών ενός οχήματος.

Και στις δύο περιπτώσεις, τα ρομποτικά συστήματα θα υπάρχουν σε δημόσιους χώρους στάθμευσης και θα πλησιάζουν το προς φόρτιση όχημα κατόπιν αιτήματος του οδηγού μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. Μάλιστα στην περίπτωση του συστήματος της CES αυτό θα μπορεί να γίνει ακόμα και εάν το όχημα δεν είναι σταθμευμένο ακριβώς εντός των ορίων της περιεγραμμένης θέσης. Η αυτόνομα κινούμενη ρομποτική επιφάνεια θα έχει τη δυνατότητα κινηθεί σε προς κάθε κατεύθυνση έως 30 cm και να προσαρμοστεί ακριβώς κάτω από τον χώρο των μπαταριών για να ξεκινήσει την επαγωγική φόρτιση.

Βεβαίως, για να εφαρμοστεί γενικότερα στα ηλεκτρικά οχήματα όλων των εταιρειών κάποια από τις δύο προτεινόμενες λύσεις (ή και οι δύο) πρέπει αυτές να συμφωνήσουν σε μια βασική τυποποίηση στα νέα μοντέλα τους. Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, αυτό δεν είναι εύκολο να συμβεί άμεσα, καθώς μια τέτοια διαδικασία σημαίνει αυξημένο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όμως, εάν τα συστήματα αποδειχτούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα υπάρξει μια συμφωνία μεταξύ τους. Κι αυτό επειδή εάν η διαδικασία της φόρτισης γίνει ευκολότερη, απλούστερη και ταχύτερη θα διευκολύνει την αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, άρα και τα κέρδη για τις εταιρείες αυτοκινήτου.