Απώλειες ρεκόρ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες


Renault και VW ανακοίνωσαν τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, αποκαλύπτοντας μια νέα, ιδιαίτερα σκληρή πραγματικότητα για τον κλάδο.

  • 30/7/2020

Σε μια νέα, ιδιαίτερα σκληρή πραγματικότητα καλούνται να προσαρμοστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της γηραιάς ηπείρου, βλέποντας τα μεγέθη των πωλήσεών τους να γκρεμίζονται εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί σε μια από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της Ευρώπης και των αλλαγών που πρόκειται να πραγματοποιηθούν σε μια προσπάθεια ελαχιστοποίησης των ζημιών.

Ειδικότερα, ο όμιλος VW κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του έτους λειτουργικές απώλειες (operating loss) ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, βλέποντας τις πωλήσεις του να μειώνονται σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς κατά 27%.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή του γερμανικού ομίλου, το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν από τα πλέον απαιτητικά στην ιστορία της εταιρείας εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Παρά το γεγονός, μάλιστα, ότι οι πωλήσεις του VW Group δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, η χρονιά θα κλείσει με σημαντικές απώλειες, γεγονός που αναμένεται να περιορίσει περαιτέρω την κεφαλαιοποίηση των αυτοκινητοβιομηχανιών που ανήκουν στον ίδιο όμιλο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα επίπεδα των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ, η κεφαλαιοποίηση της Volkswagen έχει πέσει στα 70 δισεκατομμύρια ευρώ μετά την πτώση που σημείωσε η τιμή της μετοχής της.

Η κατάσταση του ομίλου VW δείχνει παρ’ όλα αυτά καλή μπροστά στα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών Renault, ο οποίος στο πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψε ζημιές ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ.

Οι Γάλλοι είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 33% ενώ ακόμα χειρότερη ήταν η επίδοση της Nissan η οποία ανήκει στην ίδια «συμμαχία».

Ο γαλλικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών έχει ήδη λάβει δάνειο 5 δισεκατομμυρίων ευρώ από την Κυβέρνηση της Γαλλίας, η οποία αποτελεί και τον βασικό του μέτοχο, ενώ προσανατολίζεται στην περιστολή των λειτουργικών εξόδων που θα του επιτρέψουν να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Πληροφορίες θέλουν τον όμιλο Renault να προχωρά στην περικοπή 14.600 θέσεων εργασίας, μειώνοντας αντιστοίχως και τον ρυθμό παραγωγής της κατά 1/5 πέμπτο έτσι ώστε να εξοικονομήσει το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η αποκατάσταση των σχέσεων με την Nissan -μετά και τα όσα διαδραματίστηκαν στην υπόθεση του Carlos Ghosn- αποτελεί ένα ακόμα κλειδί για την επιστροφή του ομίλου στα κέρδη.

Πεπεισμένος ότι ο όμιλος Renault θα καταφέρει να βγει σύντομα από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού δηλώνει ο Luca De Meo, ο οποίος ανέλαβε αυτόν τον μήνα τα καθήκοντα του Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας.