Αττική Οδός: Απελευθέρωση των τιμών στα διόδια μετά την πρώτη πενταετία της νέας σύμβασης


Με το κλείσιμο της πενταετίας η εταιρεία που θα διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο θα μπορεί να κάνει αναπροσαρμογή με βάση τις συνθήκες κίνησης των οχημάτων.

  • 25/4/2023

Στο «κόκκινο» δουλεύουν τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ τις τελευταίες εβδομάδες προκειμένου να κλείσουν όλα τα ανοιχτά μέτωπα πριν τη διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών που είναι προγραμματισμένες για την 21η Μαΐου.

Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που βρίσκεται πάνω στο τραπέζι είναι η νέα 25ετής σύμβαση της Αττικής Οδού για την οποία έχουν δείξει ενδιαφέρον 8 κοινοπρακτικά σχήματα.

Εχθές πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση των μελών του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ όπου ενημερώθηκαν για το τελικό κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης μέσω του οποίου ξεκαθαρίζεται το τοπίο σχετικά με τις τιμές των διοδίων.

Αυτό που προβλέπεται είναι ότι τα πρώτα 5 χρόνια της σύμβασης η τιμή θα οριστεί στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση (από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα) ωστόσο με το κλείσιμο της πενταετίας η εταιρεία που θα διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο θα μπορεί να κάνει αναπροσαρμογή με βάση τις συνθήκες κίνησης των οχημάτων.

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως αν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με την κυκλοφοριακή ροή, κάτι που παρατηρείται και σήμερα σε κάποιες εξόδους, τότε θα έχει το ελεύθερο να αυξήσει τις τιμές των διοδίων ώστε το μέτρο να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους οδηγούς να μπουν στον αυτοκινητόδρομο.

Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός τρέχει στην τελευταία του φάση, με την 29η Μαΐου να έχει οριστεί η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τα 8 σχήματα. Πάντως αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι η ημερομηνία θα πάρει παράταση λόγω της διεξαγωγής των εκλογών.