ContinentalTechnik Forum 2018: Το μέλλον είναι εδώ!


Στο καθιερωμένο ετήσιο ContinentalTechnik Forum η γερμανική εταιρεία μαζί με την παρουσίαση δύο νεών ελαστικών έδειξε και τεχνολογίες του μέλλοντος για την αυτοκίνηση.

  • 23/3/2018

Οι αυτοματισμοί στην αυτοκίνηση αναπτύσσονται με ταχύτερους ρυθμούς από το αναμενόμενο, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρουν τα πάντα σε αυτόν τον αγώνα δρόμου.

Οχήματα αυτόνομης οδήγησης, υπηρεσίες διασύνδεσης (connected cars), διαμοίρασης (car sharing) και τόσα άλλα που μας φαίνονται τόσο μακριά και όμως είναι μπροστά μας.

Σε αυτές της αλλαγές οι προμηθευτές των κατασκευαστών αυτοκινήτων δεν μένουν εκτός ίσα-ίσα είναι εκείνοι που κινούν τα νήματα, αποτελώντας έναν πολύ σημαντικό κρίκο της αλυσίδας εξέλιξης.

Αυτά μεταξύ άλλων ήταν τα μηνύματα που πήραμε στο ετήσιο ContinentalTechnik Forum που και για το 2018 έγινε στη Σουηδία στο κέντρο δοκιμών της γερμανικής εταιρείας και στο οποίο μαζί με την παρουσίαση των νέων χειμερινών ελαστικών TS 860 S (κατάλληλο για υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα) και  VikingContact 7 (ένα πολύ εξειδικευμένο ελαστικό κατάλληλο για σκανδιναβικούς χειμώνες), ανέπτυξε το όραμά της «Vision Zero» για μηδενικά ατυχήματα μέσω της εξέλιξης της τεχνολογίας.

Η Continental, για όσους δεν το γνωρίζουν, έχει αναπτύξει πολύ τις δραστηριότητές της πέρα από την κατασκευή ελαστικών εξελίσσοντας συστήματα ενεργητικής ασφαλείας (ABS, ESP, αεραναρτήσεις) που ήδη εξοπλίζουν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους, ενώ έχει δημιουργήσει και λογισμικά τα οποία αποτρέπουν από κυβερνοεπιθέσεις (hacking) στα «έξυπνα» συστήματα του αυτοκινήτου, ακόμη και στα εργοστάσια παραγωγής.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμά της Vision Zero μέσα από την κατασκευή των ασφαλέστερων ελαστικών, τη βελτίωση όλων των συστημάτων από το πεντάλ του φρένου μέχρι τα ελαστικά του αυτοκινήτου, της εκπαίδευση και γνώσης των οδηγών και των υποδομών των αυτοκινητόδρομων, προσβλέπει να εξαλειφθεί η εκατόμβη του 1,24 εκατομμυρίου ανθρώπινων ζωών παγκοσμίως κάθε χρόνο.

 

Το ελαστικό καθοριστικός παράγοντας ασφαλείας

 

Σε αυτή την δύσκολη εξίσωση τα ελαστικά είναι καθοριστικός παράγοντας… Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι παλαιάς τεχνολογίας ένα νέο ελαστικό μπορεί να κάνει τη διαφορά σε ότι αφορά την πρόσφυση.

Η Continental μας έδειξε όλες της καινοτομίες της, όπως το ABS 3ης γενιάς που έχει αναπτύξει και το οποίο και ήδη εφοδιάζει τα αυτοκίνητα που λανσάρονται τώρα στην αγορά και για το οποίο αξίζει να αναφέρουμε το πόσο πιο αποτελεσματικό είναι στο φρενάρισμα, συγκρινόμενο με το ABS 2ης γενιάς, συμμετέχοντας στο σχετικό τεστ υπό -30ο C  στην πίστα δοκιμών της εταιρείας στο Arvidsjaur. Είχε πολύ ενδιαφέρον να φρενάρεις με το καινούργιο ελαστικό TS 860 S (διαθέσιμο σε διάμετρο από 18-21΄΄) και το ABS 2ης γενιάς, το απερχόμενο ΤS 790V με ABS 3 γενιάς και να βλέπεις της διαφορές, όπως και τον τέλειο συνδυασμό: TS 860 S με ABS 3 γενιάς. Μας εξέπληξε το πόσο μέτρα κέρδιζες φρενάροντας (με ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο) στον πάγο, ενώ σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία για την πλήρη ακινητοποίηση κερδίζεις από 0,3-1,2 δευτερόλεπτα, χρόνος πολύτιμος σε περίπτωση φρένου πανικού…

Από εκεί και ύστερα η εταιρεία μας έδειξε τα νέα συστήματα που έχει αναπτύξει και εξελίξει (ESP, Adaptive Cruise Control, Emergency Brake Assist, κ.α.) τα οποία και θα μπορούν στο εξής να αντλούν πληροφόρηση από αισθητήρες των ελαστικών προκειμένου να λειτουργούν πιο αξιόπιστα, ενώ εντύπωση μας έκανε η δυνατότητα της κάμερας του αυτοκινήτου να αναγνωρίζει την κατάσταση του οδοστρώματος (πάγος, λάσπη, κλπ.) και να στέλνει τα δεδομένα στην κεντρική μονάδα ώστε τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου να προετοιμάζονται κατάλληλα. Ενδιαφέρον και το σύστημα επικοινωνίας Vehicle to Vehicle, όπου το ένα αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει και διαμοιράζει πληροφορία στο άλλο για την κατάσταση του δρόμου, αλλά και στα «έξυπνα» συστήματα διαχείρισης των αυτοκινητόδρομων προκειμένου να ρυθμίζονται ακόμη και οι φωτεινοί σηματοδότες ανάλογα με την κίνηση.

 

Νέες τεχνολογίες για τα ελαστικά με καρφιά

 

Στην ίδια παρουσίαση η Continental πήγε ακόμη ένα βήμα μπροστά τα ελαστικά με καρφιά, τοποθετώντας αντί των κλασσικών μεταλλικών που προκαλούν φθορές στην άσφαλτο, τη νέα γενιά που έχει ως βάση το καουτσούκ. Είναι πιο εύκαμπτα, «σκουπίζουν» τον πάγο, έχουν λιγότερο θόρυβο και προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση…

 

Το ελαστικό του μέλλοντος

 

Θα μπορεί να αναγνωρίζει τις οδικές συνθήκες, εάν ο δρόμος είναι στεγνός, βρεγμένος ή έχει πάγο και μέσω αισθητήρων και μικροσυμπιεστών αέρα να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πίεση στο ελαστικό. Είναι οι τεχνολογίες ContiSense και ContiAdapt και ενσωματώνονται στο νέο τύπο ελαστικού το οποίο και θα μπορεί να μεταβάλει το μήκος του πέλματος, το ύψος, ενώ θα έχει τέτοια χάραξη που να ταιριάζει στις διάφορες οδικές συνθήκες!

 

VikingContact 7

 

Tα νέα χειμερινά ελαστικά της Continental, TS 860 S (κατάλληλο για υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα) και  VikingContact 7.
Tα νέα χειμερινά ελαστικά της Continental, TS 860 S (κατάλληλο για υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα) και VikingContact 7.

Οδηγώντας τη BMW σειράς 1 προηγούμενης γενιάς με τα νέα ελαστικά VikingContact 7 και την υπάρχουσα γενιά του μικρομεσαίου BMW με τα παλαιότερης τεχνολογίας ContactViking 5 σε μια παγωμένη διαδρομή αντιλαμβάνεσαι ευθύς αμέσως το πόσο σημαντικό είναι ένα σύγχρονο ελαστικό για την πρόσφυση ακόμη και σε ένα αυτοκίνητο 15ετίας.

 

Η πίστα των δοκιμών της Continental στο Arvidsjaur στη Βόρεια Σουηδία (Λαπωνία, Αρκτικός κύκλος)

 

Ιδρύθηκε το 1992 και λόγω των ακραίων θερμοκρασιών αποτελεί το ιδανικό σημείο για την εξέλιξη των ελαστικών, των συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας της εταιρείας. Από τα τέλη του Νοέμβρη μέχρι και τις αρχές Απριλίου 40-200 μηχανικοί και δοκιμαστές εξελίσσουν και δοκιμάζουν τις νέες τεχνολογίες σε θερμοκρασίες από -15ο έως -40ο και με φως ημέρας μόλις για 2-4 ώρες το 24ωρο!