Έρχεται νέος Κ.Ο.Κ. με "τσουχτερά" πρόστιμα για επικίνδυνες παραβάσεις


ΑΥΞΗΣΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ ΚΑΙ Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΙΑ ΑΛΚΟΟΛ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.

  • 20/9/2019

Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα παρουσιαστούν οι προτάσεις του ΥΠΟΜΕ σχετικά με τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) ώστε οι οδηγοί να είναι πιο προσεκτικοί προκειμένου να αποφύγουν τα πιο βαριά πρόστιμα.

Ανάμεσα στα μέτρα συγκαταλέγονται η αφαίρεση του διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ θα θεσμοθετηθεί και πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια.

Παράλληλα αλλαγές θα υπάρξουν και με την έκδοση διπλωμάτων στη βάση ενός συνολικότερου σχεδίου για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού μοντέλου οδικής συμπεριφοράς.

Τις προθέσεις αυτές του ΥΠΟΜΕ έφερε στο φώς της δημοσιότητας η εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος", όπου σύμφωνα με τις πηγές της, δεν αποκλείεται να ενταχθεί στο νέο σχέδιο δράσης και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.

Δεδομένο θεωρείται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ».

Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:

– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.

– Η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.