Γιατί η Renault θέλει μια συνεργασία με την FCA;


Η φημολογούμενη συγχώνευση σε ποσοστό 50:50% έχει τελικά πλεονεκτήματα τόσο για τους Ιταλό- Αμερικανούς όσο και για τους Γάλλους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/5/2019

Το ότι η FCA θέλει μια συνεργασία με τη Renault έχει προφανείς λόγους με κύριο την αδυναμία που παρουσιάζουν τα ευρωπαϊκά μέλη του ομίλου, όπως η Fiat και η Alfa Romeο. Και η οποία θα μπορούσε να λυθεί με τη μεταφορά τεχνολογίας από τη γαλλική εταιρεία σε όλους τους τομείς. Φυσικά σημαντικός παράγοντας είναι και η από κοινού πορεία στη νέα μορφή της αυτοκίνησης -ηλεκτροκίνηση και αυτόνομη οδήγηση- που απαιτεί πολύ μεγάλες επενδύσεις.

Η περίπτωση της Renault όμως είναι τελείως διαφορετική, καθώς η γαλλική εταιρεία είναι ήδη σε μια συμμαχία με τη Nissan (σε αυτήν ανήκει η Mitsubishi) η οποία δείχνει επιτυχημένη. Με κοινά πλαίσια και κινητήρες, ενώ ο στόχος του Ghosn πριν από τη σύλληψή του ήταν η πιο στενή σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών. Είτε με τη δημιουργία μιας εταιρείας holding είτε μέσω μια πλήρους συγχώνευσης.

Η σχέση πάντως είναι φαινομενικά και μόνο καλή, μιας και οι Ιάπωνες δεν μπορούν να δεχθούν το δεύτερο ρόλο που έχουν στην κοινοπραξία, καθώς ως μέγεθος είναι σαφώς μεγαλύτεροι από τους Γάλλους. Από την άλλη σε περίπτωση μια συγχώνευσης έχουν πολλές ανησυχίες για το ρόλο της γαλλικής κυβέρνησης στην οποία ανήκει το 15% της Renault.

Έτσι λοιπόν μια τυχόν συνεργασία της Renault με την FCA -εδώ η Nissan δεν συμμετέχει- βολεύει απόλυτα αυτή τη στιγμή τους Γάλλους. Οι οποίοι θα έχουν και άλλο σύμμαχο, θα αποκτήσουν παρουσία στις ΗΠΑ και θα μπορούν να δουν τη σχέση τους με τους Ιάπωνες από άλλη σκοπιά.