Η Ford διαχωρίζει τις δραστηριότητες της για τα ηλεκτρικά και τα συμβατικά μοντέλα


Η επιχειρηματική μονάδα για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Ford θα ονομάζεται Ford Model e, ενώ η Ford Blue θα διαχειρίζεται τα βενζινοκίνητα οχήματα, στο πλαίσιο μιας μεγάλης αναδιοργάνωσης με στόχο την αύξηση των περιθωρίων κέρδους.

  • 3/3/2022

Η  Ford Motor Co. ανακοίνωσε την τεράστια επιχειρηματική αλλαγή και τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της σε δύο διαφορετικές «θυγατρικές» μέσα στην εταιρεία. Το νέο εταιρικό σχήμα θα αποτελείται από μία ξεχωριστή οντότητα για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και άλλη μία με αντικείμενο τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο κύριος στόχος είναι φυσικά να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους και να αφήσει τους μηχανικούς, τους σχεδιαστές και τους προγραμματιστές να επικεντρωθούν περισσότερο στις μοναδικές ανάγκες κάθε συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία η αμερικάνικη πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει να αντιπροσωπεύουν το 30% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως το 2030, θα περάσουν στην Ford Model e, ενώ το τμήμα για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ονομάζεται Ford Blue. Οι δύο μονάδες, μαζί με την πρόσφατα δημιουργηθείσα Ford Pro, θα συνεργαστούν σε ορισμένους τομείς αλλά σε μεγάλο βαθμό θα λειτουργούν ανεξάρτητα. «Κυριολεκτικά χωρίζουμε την επιχείρηση στη μέση», δήλωσε ο CEO της Ford, Jim Farley στην Automotive News.

Με τη νέα δομή, η Fordστοχεύει να επιτύχει ένα 10% σε συνολικό περιθώριο κερδών προ φόρων της εταιρείας έως το 2026, νούμερο το οποίο είναι σχεδόν διπλάσιο από το 5,4% που είχε ανακοινώσει για το 2021. Σχεδιάζει επίσης να παράγει περισσότερα από 2 εκατομμύρια EV έως το 2026.

Η Ford είπε επίσης ότι σχεδιάζει μεγάλες αλλαγές για το σύνολο των αντιπροσώπων της. Η εταιρεία θέλει έναν ορισμένο αριθμό εμπόρων λιανικής να «επιλέξουν» την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα νέο σύνολο λειτουργικών προτύπων.

Ο Farley θα είναι Πρόεδρος του τμήματος Model e εκτός από CEO της Ford, ενώ ο Kumar Galhotra, πρόεδρος του Ομίλου στις αγορές της Αμερικής και των διεθνών αγορών, θα γίνει πρόεδρος της Ford Blue.

«Αυτή η νέα δομή θα ενισχύσει την ικανότητά μας να δημιουργήσουμε κορυφαία στον κλάδο ανάπτυξη, κερδοφορία και ρευστότητα σε αυτή τη νέα εποχή των μεταφορών», δήλωσε ο CFO της Ford, John Lawler.

Διαφορετική προσέγγιση ICE, EV

Ο Farley, σε συνέντευξή του, είπε ότι η προσέγγιση είναι μοναδική στο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Οι περισσότερες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα οχήματα έχουν παρόμοιες ομάδες που εργάζονται και στα δύο.

«Δεν πρόκειται να πάμε στους ανθρώπους του τμήματος της ICE και να πούμε, «Πηγαίνετε να κάνετε μια συμφωνία για την πρώτη ύλη λιθίου», είπε. "Δεν πρόκειται να ζητήσουμε από τους σχεδιαστές μας να σχεδιάσουν το επόμενο Lincoln EV και στη συνέχεια το Super Duty ταυτόχρονα. Οι περισσότεροι κατασκευαστές, όπως και εμείς μέχρι σήμερα, ζητούσαν από τις ομάδες τους να κάνουν και τα δύο."

Αν και οι ομάδες ανάπτυξης προϊόντων, εφοδιαστικής αλυσίδας και εμπειρίας πελατών θα χωριστούν μεταξύ των μονάδων εσωτερικής καύσης και EV, ο Farley είπε ότι οι δύο μονάδες θα συνεργάζονται και θα αλληλοσυμπληρώνονται σε αρκετούς τομείς. Στο εργοστάσιο συναρμολόγησης Blue Oval City που κατασκευάζεται στο Tenessee, η Ford Blue θα χειρίζεται τις εργασίες μηχανικής και κατασκευής αμαξώματος, είπε ο Farley, ενώ η Model e θα σχεδιάσει το ίδιο το εργοστάσιο και θα προμηθεύεται τις προηγμένες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές του.

Η Ford Model e θα χειρίζεται επίσης τις επερχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες, το λογισμικό και τις over the air ενημερώσεις, αν και τέτοιες υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμες και σε βενζινοκίνητα οχήματα.