H Hyundai παραδίδει φορτηγά με κυψέλες υδρογόνου


Η κορεατική εταιρία είναι από αυτές που εξακολουθούν να ασχολούνται με την τεχνολογία των fuel cells.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: HYUNDAI
  • 9/10/2020

Μάλιστα στην Hyundai δεν ασχολούνται μόνο με την εξέλιξη συστημάτων πρόωσης για τα επιβατικά τους μοντέλα, αλλά έχουν μπει και στην αγορά των μεγάλων φορτηγών βαρέως τύπου. Και πρόσφατα ανακοινώθηκε η παράδοση της πρώτης παρτίδας από τα 1.600 συνολικά XCIENT (όπως ονομάζονται) βάσει του προγραμματισμού μέχρι το 2025.

Συγκεκριμένα, οι Κορεάτες παρέδωσαν τα πρώτα 50 φορτηγά σε πελάτες τους στην Ελβετία που θέλουν να χρησιμοποιούν για τα δρομολόγια τους μηδενικών ρύπων τράκτορες με γρήγορο ανεφοδιασμό. Και τα μόνο ηλεκτρικά φορτηγά που μπορούν να το πετύχουν είναι αυτά με κυψέλες υδρογόνου μιας και αν υπήρχαν μπαταρίες η φόρτιση θα διαρκούσε δεκάδες ώρες κοστίζοντας σε χρόνο και χρήμα.

Φυσικά, τα XCIENT θα έχουν δρομολόγια όπου στους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν σημεία ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Το σύστημα πρόωσης περιλαμβάνει δύο συστοιχίες κυψελών συνολικής ισχύος 190 kW και μια μπαταρία 73,2 kWh. Επτά δεξαμενές υψηλής πίεσης αποθηκεύουν 32 kg υδρογόνου για να προσφέρουν αυτονομία περίπου 400 km με έναν ανεφοδιασμό που διαρκεί το πολύ 20 min.

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος εμπορικών οχημάτων της Hyundai Motor Company, In Cheol Lee, λέει: «Οι πρώτες παραδόσεις του XCIENT Fuel Cell ξεκινούν ένα νέο κεφάλαιο όχι μόνο για την τεχνολογία υδρογόνου της Hyundai, αλλά και για τη χρήση των fuel cells  από την παγκόσμια κοινότητα ως μια καθαρή πηγή ενέργειας. Με την επιτυχή παράδοση των πρώτων φορτηγών Xcient Fuel Cell, ανακοινώνουμε με υπερηφάνεια το σχέδιό μας να επεκταθούμε πέρα από την Ευρώπη στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, όπου έχουμε ήδη σημειώσει μεγάλη πρόοδο».