H Mazda γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά και επιμένει με την βενζίνη


Κόντρα στο ρεύμα της εποχής και της ηλεκτροκίνησης η Mazda δηλώνει αποφασισμένη να επιμείνει στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/12/2018

Αν και όλες οι εταιρίες ετοιμάζονται πυρετωδώς για την μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα, η Mazda για άλλη μια φορά πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα, εκφράζοντας την πεποίθησή της ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα πολλά να δώσουν, ιδίως σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπου μπορούν να είναι αρκετά ανταγωνιστικά με τα ηλεκτρικα (ιδίως αν υπολογίσουμε τον τρόπο που παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια).

Η είδηση έρχεται από το περιθώριο της έκθεσης στο Λος Άντζελες όπου ο Ichiro Hirose, Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda δήλωσε ότι η εταιρία δεν θα εμπλακεί έντονα στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων αλλά θα παραμείνει για αρκετό καιρό ακόμα πιστή τους κινητήρες βενζίνης, diesel καθώς και στο σήμα κατατεθέν της, τον περιστροφικό κινητήρα.

Όπως είπε το θέμα είναι ότι κάθε περιοχή στον κόσμο έχει την δική της μέθοδο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. «Θα πρέπει να εξετάσουμε, είπε, τον τρόπο που παράγεται ο ηλεκτρισμός στην εκάστοτε περιοχή. Σε κάποιες από αυτές παράγεται με ανανεώσιμες πηγές οπότε τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ωφέλιμα. Σε άλλες περιοχές που η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται με ρυπαντικές μεθόδους, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ίσως να έχουν μεγαλύτερα πλεονεκτήματα».

Και κατέληξε λέγοντας ότι όπως έχουν τα πράγματα αυτή την στιγμή, σε αρκετά σημεία του πλανήτη οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι σε ότι αφορά το συνολικό αποτύπωμα σε εκπομπές ρύπων, οπότε, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, η εταιρία θα πρέπει να επικεντρωθεί σε συμβατικά αυτοκίνητα.

Στην ίδια συνέντευξη ο Hirose επισήμανε ότι οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες είναι πολύ πιο αποδοτικοί από ότι στο παρελθόν ενώ υποσχέθηκε ότι δεν θα εγκαταλείψουν το diesel. Μάλιστα τόνισε ότι η Mazda εργάζεται επισταμένα πάνω στους κινητήρες diesel θεωρώντας ότι έχουν μεγάλα περιθώρια εξέλιξης, σημειώνοντας ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθούν οι ρύποι και η κατανάλωση χαμηλά στα μεγάλα SUV που κυριαρχούν στις αγορές όλου του κόσμου.