H Tesla θέλει φτηνότερες και δίχως κοβάλτιο μπαταρίες


Προκειμένου τα αυτοκίνητά που φτιάχνει στην Κίνα να είναι οικονομικά πιο ελκυστικά η Tesla θα τα εξοπλίζει με μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/2/2020

H μπαταρία είναι το πιο ακριβό στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και λογικό είναι οι κατασκευαστές να προσπαθούν να περιορίσουν το κόστος του. Πόσο μάλλον αν τα αυτοκίνητά τους πωλούνται σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, που μάλιστα παρουσιάζει και κάμψη των πωλήσεων.

Ένα τέτοιο περιβάλλον είναι η Κίνα και η εταιρεία που θέλει να μειώσει το κόστος των μπαταριών είναι η Tesla που βέβαια κατασκευάζει αυτοκίνητά της στη μεγάλη ασιατική χώρα.

Η αμερικάνικη εταιρεία λοιπόν, μετά από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις ήρθε σε συμφωνία με την κινεζική CATL προκειμένου να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες χωρίς κοβάλτιο της τελευταίας στα "Made in China" μοντέλα της που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Σαγκάης.

Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Telsa θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου σε αυτοκίνητά της, ενώ σύμφωνα με στελέχη της η μείωση του κόστους σε ποσοστά είναι διψήφια, χωρίς όμως να διευκρινίσουν το ύψος της.

Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου έχουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις νικελίου κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA) και τις νικελίου μαγνησίου-κοβαλτίου που συνήθως χρησιμοποιούνται από τους κατασκευαστές των EVs. Η CATL πάντως τελευταία έχει αναπτύξει μια καινούργια τεχνολογία που περιορίζει αυτό το χαρακτηριστικό τους και ταυτόχρονα τις κάνει και ποιο ασφαλείς.