Μαγνητικό σύστημα της Volvo για την αυτόνομη οδήγηση


Η σουηδική εταιρεία μελετά την τοποθέτηση μαγνητών στους αυτοκινητοδρόμους για την αυτονομία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.

  • 18/3/2014

Το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό αναμένεται πριν το 2020 και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες -καθώς και η Google- ήδη επενδύουν σε αυτή τη διαφαινόμενη νέα σελίδα όχι μόνο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, αλλά και της τεχνολογικής προόδου της ανθρωπότητας.

Η επένδυση στην αυτόνομη οδήγηση γίνεται, στις περισσότερες περιπτώσεις, με τη χρήση δορυφορικής πλοήγησης (GPS) σε συνδυασμό με περιμετρικές κάμερες που βρίσκονται κρυμμένες στο αμάξωμα του αυτοκινήτου.

Η Volvo, ωστόσο, ολοκλήρωσε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα με το οποίο τα αυτοκίνητα που κινούνται αυτόνομα καθορίζουν τη θέση τους με τη βοήθεια μαγνητών που βρίσκονται κάτω από το οδόστρωμα.

Η σουηδική εταιρεία εκτιμά ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια και, κυρίως, με περισσότερη αξιοπιστία η ανά πάσα στιγμή σωστή τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο δρόμο - και αυτό διότι με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης μπορεί να υπάρξουν συμβιβασμοί όταν παρεμβαίνουν εμπόδια (όπως σήραγγες) ή βαριά νέφωση μεταξύ του αυτοκινήτου και των δορυφόρων.

Επιπλέον, η Volvo εκτιμά ότι το μαγνητικό σύστημα μπορεί να αποτρέψει ατυχήματα και εξόδους των αυτοκινήτων από το δρόμο, καθώς και να επιτρέψει την εξοικονόμηση χώρου στην κατασκευή των δρόμων διότι με ένα ακριβές μαγνητικό σύστημα οι λωρίδες των αυτοκινήτων μπορούν να είναι πιο στενές.

Η ομάδα ερευνών της Volvo κατασκεύασε έναν δοκιμαστικό δρόμο μήκους 100 μέτρων στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρείας έξω από το Γκέτεμποργκ, τοποθετώντας 20 εκατοστά κάτω από την επιφάνεια της ασφάλτου μαγνήτες διάστασης 40x15 χιλιοστών και ειδικούς σένσορες μαγνητικού πεδίου.

Ο Jonas Ekmark, επικεφαλής της Volvo στον τομέα της Προληπτικής Ασφάλειας, τόνισε: «Οι μαγνήτες δημιουργούν έναν αόρατο ‘σιδηρόδρομο’ που κυριολεκτικά επιτρέπει να κρατήσουμε την ακρίβεια της τοποθέτησης του αυτοκινήτου σε μια απόκλιση της τάξης του ενός δεκάτου του μέτρου. Δοκιμάσαμε αυτή την τεχνολογία σε ένα μεγάλο εύρος ταχυτήτων και μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά».

Στην τεχνολογία που εξελίσσει η Volvo το πρόβλημα, που φαντάζει ανυπέρβλητο προς το παρόν, είναι το μεγάλο κόστος. Σχετικά, ο Ekmark σημειώνει: «Είναι εφικτό να λειτουργήσουν αυτόνομα οχήματα χωρίς αλλαγές στις υπάρχουσες υποδομές. Ωστόσο, αυτή η τεχνολογία προσθέτει ενδιαφέρουσες προοπτικές, όπως η πρόσθεση μαγνητών στις λωρίδες του δρόμου».

Πέραν της τεχνολογίας των μαγνητών, η Volvo θα συμμετάσχει -παρέχοντας 100 αυτοκίνητα- σε ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης που θα γίνει στους δημόσιους δρόμους της πόλης του Γκέτεμποργκ σε συνθήκες καθημερινής κυκλοφορίας.