Οι νέοι κινητήρες της κοινοπραξίας Renault και Geely θα είναι έτοιμοι έως το 2026


Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη λειτουργία της κοινοπραξίας Renault και Geely, που θέλει να «ταράξει τα νερά» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στο κομμάτι των κινητήρων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 12/9/2023

Στα μέσα Ιουλίου είχε ανακοινωθεί πως Renault και Geely προχωρούν στη σύναψη συμφωνίας για κοινή εξέλιξη και παραγωγή κινητήρων βενζίνης και υβριδικών κινητήριων συνόλων, μέσω κοινοπραξίας που θα δημιουργήσουν.

Στο πλαίσιο της ΙΑΑ Mobility του Μονάχου, αξιωματούχοι των δύο εταιρειών αποκάλυψαν πως έχουν ήδη γίνει τα πρώτα βήματα της σύστασης της κοινής εταιρείας.

Συγκεκριμένα, ο Ingo Scholten, αντιπρόεδρος και τεχνικός διευθυντής του τμήματος έρευνας κινητήρων της Geely, τόνισε πως η συμφωνία των δύο κολοσσών της αυτοκίνησης εξετάζεται από την επιτροπή ανταγωνισμού, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023. Με την επισημοποίηση της σύμπραξης, θα ιδρυθεί κι η εταιρεία, το όνομα της οποίας παραμένει ακόμη άγνωστο.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η Geely παράγει ΜΕΚ από το 2022 για εταιρείες του ομίλου της, όπως η Volvo, η Proton και η Lynk&Co, μέσω της θυγατρικής της Aurobay, που εδρεύει στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Ήταν μία εκ των πρώτων εταιρειών που ανέθεσε την κατασκευή των θερμικών κινητήρων των αυτοκινήτων της σε θυγατρική, όσο εκείνη εστιάζει στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Επιπλέον, η Saudi Aramco, η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία στον πλανήτη, εξετάζει το ενδεχόμενο στρατηγικής συνεργασίας με την νέα εταιρεία των Renault-Geely. Η επένδυση της Aramco θα στήριζε την έρευνα πάνω σε λύσεις που αφορούν το e-fuels και το υδρογόνο, που θεωρούνται βιώσιμα καύσιμα για τη συνέχιση της ύπαρξης των ΜΕΚ στο μέλλον. 

Σε ό,τι αφορά τη Renault, υφίσταται ήδη η Horse, που έχει τον αντίστοιχο ρόλο της Aurobay για το γαλλικό όμιλο, και απασχολεί 9.000 εργαζομένους σε οχτώ εργοστάσια και τρία κέντρα έρευνας και εξέλιξης, με έδρα τη Μαδρίτη. Κατασκευάζει κινητήρες για την ίδια τη Renault, αλλά και τις Dacia και Nissan.

Αξιωματούχοι τόσο της Aurobay, όσο και της Renault δηλώνουν αισιόδοξοι πως η κοινοπραξία τους θα προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς, λέγοντας μάλιστα πως οι πρώτοι κοινοί κινητήρες θα εμφανιστούν στην αγορά το 2026 ή το 2027, συνεχίζοντας παράλληλα να κατασκευάζουν κινητήρες για τις δικές τους μάρκες στα δικά τους εργοστάσια για μερικά χρόνια ακόμα.

Τέλος, όπως είχε τονιστεί και στην αρχική ανακοίνωση, η ετήσια παραγωγή κινητήρων αναμένεται να αγγίζει τα 5 εκατομμύρια θερμικά, υβριδικά και plug-in υβριδικά σύνολα.

Πηγή: Automotives News Europe