Renault και Geely αλλάζουν τις ισορροπίες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία


Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν στη δημιουργία κοινοπραξίας που θα κατασκευάζει ετησίως 5 εκατ. υβριδικά κινητήρια σύνολα και θερμικούς κινητήρες για να διατεθούν σε πολλές μάρκες παγκοσμίως!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/11/2022

Σε μία κίνηση που αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως προχώρησαν ο όμιλος Renault και η Geely.

Ανακοίνωσαν ότι ήρθαν σε καταρχήν συμφωνία, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη δημιουργία κοινοπραξίας επιφορτισμένης με την ανάπτυξη, κατασκευή και διάθεση υβριδικών κινητήριων συνόλων και θερμικών κινητήρων.

Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν ισότιμο ρόλο στην κοινοπραξία (έκαστη ποσοστό 50%), η οποία σε πρώτη φάση θα προμηθεύει τα brand των δύο ομίλων - Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton - αλλά και τις Nissan και Mitsubishi, στο πλαίσιο της συμμαχίας τους με την Renault.

Η νέα εταιρεία σχεδιάζεται να λειτουργήσει 17 εργοστάσια κατασκευής κινητήρων σε 3 ηπείρους, που θα απασχολούν περίπου 19.000 άτομα συνολικά. Θα έχει τη δυνατότητα ετήσιας παραγωγής άνω των 5 εκατ. κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και plug-in υβριδικών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, προμηθεύοντας περισσότερες από 130 χώρες και περιοχές. Το κοινό χαρτοφυλάκιο προϊόντων της νέας εταιρείας και το περιφερειακό αποτύπωμα θα μπορούσαν να προσφέρουν λύσεις για το 80% της παγκόσμιας αγοράς ΜΕΚ.

Μάλιστα, σε επόμενο στάδιο, η κοινοπραξία στοχεύει να προμηθεύει κινητήρια σύνολα και σε άλλα brand, που δεν ανήκουν στους ομίλους των Reanult και Geely. Στόχος της είναι να αποτελέσει τον ηγέτη του κλάδου, χωρίς να αποκλείει και την παροχή «ηλεκτρικών επιλογών», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση.

«Η νέα εταιρεία θα είναι ένας αυτόνομος παγκόσμιος προμηθευτής λύσεων συστημάτων πρόωσης, παράγοντας υβριδικά συστήματα πρόωσης επόμενης γενιάς και αναπτύσσοντας τεχνολογίες χωρίς άνθρακα και χαμηλές εκπομπές από πέντε παγκόσμια κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης», επισημαίνουν Renault και Geely.

«Θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε το καλύτερο σύστημα μετάδοσης κίνησης και ηλεκτροκίνητες λύσεις σε πολλές μάρκες παγκοσμίως, απελευθερώνοντας τις δυνατότητες της αγοράς για αυτήν την τεχνολογία χαμηλών εκπομπών ρύπων», τόνισε ο CEO του Renault Group, Luca de Meo.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Geely Holding Group, Eric Li, σχολίασε: «Η σημερινή συμφωνία με τον Όμιλο Renault θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ηγέτη στις υβριδικές τεχνολογίες για την παροχή εξαιρετικά αποδοτικών προηγμένων λύσεων για αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο».

Η καταρχήν συμφωνία των δύο πλευρών, που αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του 2023, ουσιαστικά «λύνει τα χέρια» της Renault, στο πλάνο που έχει για διαχωρισμό του κλάδου θερμικών κινητήρων από αυτόν της ηλεκτροκίνησης. Εδώ και καιρό αναζητά «συμμάχους» και επενδυτές, ενώ είναι σε συζητήσεις με τη (σύμμαχο) Nissan, προκειμένου οι Ιάπωνες να επενδύσουν στη νέο κλάδο της ηλεκτροκίνησης που θα δημιουργηθεί.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα οι πληροφορίες θέλουν τη Nissan να είναι επιφυλακτική, εκφράζοντας ανησυχίες για θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μπαταριών και μετάδοσης κίνησης, σε σχέση με την οποιαδήποτε συνεργασία των Γάλλων με την Geely. Άλλωστε, η Renault και η Geely Automobile έχουν ήδη μια κοινοπραξία στη Νότια Κορέα.

Πλέον, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η στάση που θα κρατήσει η Nissan, την ώρα που και η Mitsubishi δε βιάζεται να επενδύσει στα νέα εγχειρήματα που σχεδιάζει η Renault. Η πολυετής συμμαχία των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών φαίνεται να μπαίνει σε φάση ισχυρής δοκιμασίας.

Από την άλλη πλευρά, η Geely μόνο οφέλη μπορεί να έχει από τη συμφωνία με την Renault, καθώς αυξάνει τους τρόπους για να αναπτυχθεί και πέρα από την Κίνα. Ήδη είναι ιδιοκτήτρια της Volvo, έχει τον έλεγχο των Polestar και Lotus και, μεταξύ άλλων, διατηρεί μερίδιο 9,7% στη Daimler, ενώ πρόσφατα απέκτησε το 7,6% της Aston Martin.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, η στρατηγική κίνηση μεταξύ Γάλλων και Κινέζων, δείχνει την πίστη τους για διατήρηση των θερμικών και υβριδικών κινητήρων για αρκετά χρόνια, την ώρα που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση.