Οι τιμές των αυτοκινήτων θα ανέβουν λόγω των νέων κανονισμών για τους ρύπους


Η VW ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΑΤΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΕ ΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΟΥΣ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/1/2019

Οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων και τα αυστηρότερα όρια που έχει θέσει η Ε.Ε. δημιουργούν πονοκέφαλο στους κατασκευαστές, και ιδίως στην VW η οποία ήταν και αυτή που αντιμετώπισε τις περισσότερες δυσκολίες με την προσαρμογή στο WLTP. Η εταιρία ανακοίνωσε ότι αναμένονται αυξήσεις στις τιμές των νέων μοντέλων της, και μάλιστα οι μεγαλύτερες αυξήσεις θα έρθουν στα φθηνότερα αυτοκίνητα.

Ο διευθυντής πωλήσεων της VW Christian Dahlheim δήλωσε πρόσφατα ότι η VW κάνει τα πάντα για να αποφύγει την κατάσταση, όμως είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να απορροφήσει το έξτρα κόστος των υλικών που απαιτούνται για τα νέα μοντέλα.

Η πτώση στις πωλήσεις είχε αυξητική τάση τους τελευταίους μήνες, με αρκετές εταιρίες να έχουν μπει σε μια κατάσταση μειωμένης κερδοφορίας. Κάτι που θα παραμείνει και μέσα στο 2019, με την αγορά της Κίνας να παρουσιάζει μείωση για πρώτη φορά στα τελευταία 20 χρόνια ενώ και το Brexit δημιουργεί άλλου τύπου αναταράξεις, με απολύσεις στην Jaguar-Land Rover πριν λίγες ημέρες.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα τεράστια κόστη για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία ναι μεν παρουσιάζουν αύξηση των πωλήσεων, παραμένουν όμως πολύ μικρό ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς (για την VW ήταν μόλις το 1% των αυτοκινήτων που πούλησε μέσα στο 2018).

Σε κάθε περίπτωση η VW αντιδρά στο αρνητικό κλίμα με έναν καταιγισμό νέων μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες. Όμως είναι ξεκάθαρο για τους ανθρώπους της εταιρίας ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να κρατήσουν το κόστος των νέων τεχνολογιών σε χαμηλά επίπεδα και να μην το μετακυλήσουν στους καταναλωτές.

Όπως δηλώνει ο Dahlheim η ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτου θα γίνει πιο δύσκολη λόγω αυστηρότερων κανόνων για τις εκπομπές ρύπων, κάτι που όχι μόνο θα οδηγήσει σε αναθέωρηση της γκάμας των μοντέλων και των κινητήρων όσο και στην μάλλον αναπόφευκτη αύξηση των τιμών, όχι μόνο στην VW αλλά και σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

ΠΗΓΗ: ΑUTOMOTIVE NEWS