Opel Astra Station Wagon 1.6 CNG με Φυσικό Αέριο


Το οικονομικό και περιβαλλοντικά συμβατό Opel Astra station wagon 1.6 CNG (Compressed Natural Gas - Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο) θα γιορτάσει την πρεμιέρα του στο 59ο Διεθνές Σαλόνι Επαγγελματικού Αυτοκινήτου 2002 που πραγματοποιείται στο Ανόβερο, 12-19 Σεπτεμβρίου 2002.
  • 9/9/2002
&00 Το οικονομικό και περιβαλλοντικά συμβατό Opel Astra station wagon 1.6 CNG (Compressed Natural Gas - Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο) θα γιορτάσει την πρεμιέρα του στο 59ο Διεθνές Σαλόνι Επαγγελματικού Αυτοκινήτου 2002 που πραγματοποιείται στο Ανόβερο, 12-19 Σεπτεμβρίου 2002.
Μετά το λανσάρισμα του Opel Zafira 1.6 CNG στις αρχές της χρονιάς, το νέο μοντέλο είναι το δεύτερο πολυμορφικό αυτοκίνητο παραγωγής της εταιρίας με κινητήρα φυσικού αερίου φιλοσοφίας Monovalent. Όπως το Zafira που κινείται με καύση φυσικού αερίου, έτσι και το Astra station wagon 1.6 CNG έχει ένα εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης 14-λίτρων εκτός από τα δύο ρεζερβουάρ αερίου υψηλής χωρητικότητας. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ως καύσιμο τη βενζίνη αν τα ρεζερβουάρ αερίου κινδυνεύουν να αδειάσουν και δεν υπάρχει σταθμός ανεφοδιασμού για φυσικό αέριο στη γύρω περιοχή. Έτσι αυξάνεται η αυτονομία λειτουργίας από τα 370 στα 520 χιλιόμετρα περίπου.
Το Astra station wagon 1.6 CNG δεν διαφέρει από τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα στους εσωτερικούς χώρους. Προσφέρει σχεδόν απεριόριστη ευρυχωρία με μέγιστη χωρητικότητα χώρου φόρτωσης 1470 λίτρων, χάρη στα μοναδικά ρεζερβουάρ αερίου που τοποθετούνται κάτω από το δάπεδο και δεν καταλαμβάνουν πολύ χώρο. Από την άνοιξη του 2003, οι περισσότερες εκδόσεις Astra station wagon θα διατίθενται με κινητήρα 1.6 CNG.

To φυσικό αέριο

Το φυσικό αέριο σαν καύσιμο αυτοκινήτου αξίζει τον κόπο και για έναν ακόμα λόγο: το 65% περίπου των περιφερειακών και τοπικών προμηθευτών φυσικού αερίου στη Γερμανία προωθούν αυτό το περιβαλλοντικά συμβατό είδος καυσίμου συνεισφέροντας κατά μέσο όρο με 1300 ευρώ στην αρχική αγορά ενός νέου οχήματος φυσικού αερίου ή προσφέροντας στον ιδιοκτήτη 1500 κιλά - κατά μέσο όρο - δωρεάν καύσιμο. Επιπλέον, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, τα οχήματα φυσικού αερίου θα δικαιούνται φορολογικών προνομίων τουλάχιστον μέχρι το 2009, ενώ το καύσιμο δεν υποβάλλεται σε ετήσιο οικολογικό-φόρο. Οι κινητήρες φυσικού αερίου είναι επίσης πιο φιλικοί με το περιβάλλον σε σχέση τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Με το Astra station wagon 1.6 CNG για παράδειγμα, οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 135 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ο κινητήρας 1.6 CNG βασίζεται στο δημοφιλή βενζινοκινητήρα ECOTEC 1.6-λίτρων. Παράγει ισχύ 71 kW (97 hp) και μέγιστη ροπή 140 Nm. Ο κινητήρας έχει βελτιστοποιηθεί για χρήση φυσικού αερίου και διαθέτει ξεχωριστά μπεκ για κάθε τύπο καυσίμου. Το φυσικό αέριο, με αριθμό οκτανίων 130, έχει πολύ υψηλότερη αντίσταση στην κρουστική καύση από όσο η βενζίνη. Για να αυξηθεί η λειτουργικότητα του κινητήρα ανάλογα, η Opel έχει ρυθμίσει τον κινητήρα φυσικού αερίου στο μέγιστο επίπεδο απόδοσης ανεβάζοντας το λόγο συμπίεσης στο 12.5:1. Παρά την οικονομική κατανάλωση καυσίμου, το Astra station wagon 1.6 CNG αναπτύσσει τελική ταχύτητα 177 km/h και έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 14.5 δευτερόλεπτα (προσωρινά δεδομένα).

Οι πηγές των καυσίμων...και η ασφάλεια τους
Τα δύο ρεζερβουάρ αποθηκεύονται κάτω από το δάπεδο του οχήματος και έχουν συνδυασμένη χωρητικότητα 110 λίτρων, ή 19 κιλών, προσφέροντας μία αυτονομία περίπου 370 χιλιομέτρων. Με το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης, η αυτονομία του Astra station wagon 1.6 CNG αυξάνεται στα 520 χιλιόμετρα περίπου. Η αλλαγή από τη λειτουργία φυσικού αερίου στην αντίστοιχη της βενζίνης γίνεται μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας. Ταυτόχρονα, το σύστημα μεταβαίνει στην ένδειξη της κατάλληλης πίεσης και στάθμης βενζίνης έτσι ώστε ο δείκτης καυσίμου να δείχνει πάντα την ποσότητα του καυσίμου που απομένει στο κατάλληλο πρόγραμμα λειτουργίας. Μία τάπα ρεζερβουάρ γενικής χρήσης κάνει εφικτό τον ανεφοδιασμό χωρίς τη χρήση προσαρμογέων σε χώρες με διαφορετικά πρότυπα σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου. Επιπλέον, το Astra station wagon 1.6 CNG μπορεί επίσης να ανεφοδιαστεί με βιοαέριο.
Εξάλλου, το Astra station wagon 1.6 CNG διαθέτει έξοχα χαρακτηριστικά και στον τομέα της ασφάλειας. Ολόκληρο το σύστημα των ρεζερβουάρ τοποθετείται κάτω από το αυτοκίνητο με ατσάλινους ιμάντες πρόσδεσης. Τα ρεζερβουάρ προστατεύονται επίσης από ένα επιπλέον κάλυμμα. Τα δύο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, το καθένα από τα οποία έχει τη δική του βαλβίδα, κατασκευάζονται από ατσάλι υψηλής αντοχής και οι σωληνώσεις φυσικού αερίου από ανοξείδωτο ατσάλι με αντιδιαβρωτική προστασία. Τα ρεζερβουάρ τοποθετούνται εκτός ζώνης σύγκρουσης ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή προστασία στους επιβάτες και το περιβάλλον. Επιπλέον, η θερμοκρασία ανάφλεξής του, στους 650° Κελσίου, είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή της βενζίνης. Το φυσικό αέριο θεωρείται επίσης ασφαλέστερο από τη βενζίνη σε περίπτωση ατυχήματος. Επειδή είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, εξατμίζεται μόλις εκπέμπεται. Σε μερικά γκαράζ αυτοκινήτων στη Γερμανία απαγορεύονταν τα οχήματα με καύσιμο αερίου, αλλά οι οδηγοί του Astra station wagon 1.6 CNG δεν χρειάζεται να ανησυχούν γι αυτή την απαγόρευση επειδή ισχύει μόνο για οχήματα των οποίων το καύσιμο είναι βαρύτερο από τον αέρα. Τέλος, χάρη στις υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας των ρεζερβουάρ, ο Οργανισμός Τεχνικού Ελέγχου της Γερμανίας (TUV) δεν απαιτεί πρόσθετους ελέγχους εκτός από τους υποχρεωτικούς, που είναι απαραίτητοι ανά διαστήματα 10 ετών.

Το βασικό μοντέλο Astra station wagon 1.6 CNG παράγεται στο Bochum της Γερμανίας και το σύστημα αερίου τοποθετείται αργότερα από την Opel Special Vehicles GmbH (OSV) στο Russelsheim. Αυτή η θυγατρική εταιρία της Opel, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2000, αυτή τη στιγμή απασχολεί περίπου 300 άτομα. Η OSV παράγει το Zafira φυσικού αερίου και τα σπορ μοντέλα Opel OPC. Η θυγατρική είναι επίσης υπεύθυνη για τη μετατροπή οχημάτων για Δημόσιες Αρχές και για ειδικά αυτοκίνητα όπως αυτά που χρησιμοποιούνται από την αστυνομία, τις σχολές οδήγησης και τις εταιρίες ταξί. Επιπλέον, κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές των ειδικών μοντέλων Opel παραγωγής.
Το Astra station wagon 1.6 CNG είναι τμήμα της τριπλής στρατηγικής της Opel που σχεδιάστηκε για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα 140 γραμμάρια για το νέο στόλο οχημάτων, μέχρι το έτος 2008. Εκτός από τη βελτιστοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών και την εξέλιξη οχημάτων κυψελών καυσίμου ώστε να είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως το φυσικό αέριο παίζουν σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της εταιρίας.