Όσο οι άλλοι στρέφονται στα EV, η Toyota ποντάρει στα υβριδικά και σπάει ταμεία


Τα hybrid μοντέλα της Toyota είναι στην κορυφή των πωλήσεων, προσελκύοντας πελάτες που θέλουν ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε καύσιμα, χωρίς να ... μπλέξουν με φορτιστές.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/2/2024

Αθόρυβα και ενώ οι βασικοί ανταγωνιστές της επενδύουν μεγάλα ποσά στα BEV, η Toyota έχει καταφέρει τα δύο τελευταία χρόνια να είναι η δεύτερη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία, βλέποντας μόνο την πλάτη της Volkswagen.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 828.484 αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2023 σημειώνοντας αύξηση 8%, σε μια αγορά που κινήθηκε στο σύνολό της ανοδικά κατά 13%. Πίσω της άφησε την Audi με διαφορά σχεδόν 100.000 μονάδων ενώ μπροστά της ήταν η Volkswagen η οποία παίζοντας «εντός έδρας» διέθεσε περισσότερα από 1,3 εκατ. αυτοκίνητα.

Αυτό σημαίνει ότι η Toyota ήταν η πρώτη μη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις ενώ για να βρούμε τη δεύτερη θα πρέπει να φτάσουμε στην 8η θέση όπου βρίσκεται η κορεατική Kia με 572.297 αυτοκίνητα.

Πηγή: autonews.com
Πηγή: autonews.com

«Αυτή η επιτυχία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υβριδική τεχνολογία», εκτιμά ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics, μιλώντας στο autonews.com. «Η Toyota έβαλε τις βάσεις στην υβριδική τεχνολογία πριν από 20 χρόνια και τώρα αποτελεί την καλύτερη λύση για πολλούς πελάτες που δεν θέλουν να ανησυχούν για τις υποδομές φόρτισης ενώ την ίδια στιγμή θέλουν να ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε καύσιμα», συμπληρώνει.

Σχεδόν το 70% των πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη αφορά εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι πλήρως υβριδικά μοντέλα αφού το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει στη γκάμα της, το bZ4X, είχε μόλις 17.381 πωλήσεις την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δημοσιεύσει η Dataforce.

Από την άλλη οι πωλήσεις στα Plug-In Hybrid περιορίστηκαν το 2023 στο RAV4 ενώ φέτος αναμένεται να αυξήσουν τα νούμερά τους χάρη στην προσθήκη του νέου C-HRπου είναι διαθέσιμο εδώ και λίγο καιρό και στην ελληνική αγορά. Για να δείτε αναλυτικά τις τιμές του πατήστε ΕΔΩ.

Ο Munoz ανάφερε ότι τα τρία best seller μοντέλα της Toyota στην Ευρώπη ήταν το compact SUV, Yaris Cross, το μικρό Yaris και το Corollaστις εκδόσεις sedan και station wagon. Tα δύο πρώτα αποτελούν δύο συμπαγή μοντέλα που είναι από τα λίγα διαθέσιμα με full hybrid συστήματα κίνησης στην κατηγορία τους, ενώ είναι σημαντικά φθηνότερα σε σχέση με αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, αντίστοιχων διαστάσεων.

Το Corolla είναι δημοφιλές στην Ευρώπη κυρίως σε οικογένειες που αναζητούν χώρους και οικονομία αλλά και στους οδηγούς ταξί που επικεντρώνονται στην αξιοπιστία της μάρκας αλλά και στο χαμηλό λειτουργικό κόστος. «Τα υβριδικά είναι σίγουρα φθηνότερα από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν προσιτά EV και τα επιδοτούμενα κυβερνητικά προγράμματα», δήλωσε ο Munoz.  

Ο Tom Fux, επικεφαλής πωλήσεων της Toyota Europe, δήλωσε σχετικά: «Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι ένα σημαντικό κομμάτι στην απήχηση που έχει η μάρκα. Όταν παρουσιάσαμε τα υβριδικά Corolla και Yaris σύντομα έγιναν τα μοντέλα με τις υψηλότερες πωλήσεις λόγω των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν στην κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να υπάρχουν συμβιβασμοί στο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας».

Παράλληλα συμπλήρωσε: «Είναι γεγονός ότι τα HEV μάς επέτρεψαν να είμαστε πρωτοπόροι στις μειώσεις των εκπομπών CO2 τα τελευταία χρόνια, αλλά την ίδια στιγμή κοιτάμε και προς το μέλλον». Η συγκεκριμένη αναφορά έγινε για τα 15 αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων που σκοπεύει να έχει η Toyota στη γκάμα της μέχρι το 2026 και ανάμεσά του θα περιλαμβάνονται αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου.

Αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου τονίζουν ότι όσο οι ευρωπαϊκοί στόχοι για τις εκπομπές γίνονται όλο και πιο αυστηροί, ενόψει του μηδενισμού τους το 2035, η Toyota θα πρέπει να αυξήσεις τις πωλήσεις των ηλεκτρικών, παρόλο που τα PHEV μοντέλα της έχουν από τις χαμηλότερες τιμές σε CO2 στην κατηγορία τους.

Ο επικεφαλής αναλυτής ευρωπαϊκών συστήματων μετάδοσης και κίνησης της S&P Global, Romain Gillet δήλωσε: «Η δέσμευση σε μια BEV στρατηγική είναι πιο δύσκολη διαδικασία για μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που πουλάει 11 εκατ. αυτοκίνητα, παρά για μία που δραστηριοποιείται κατά βάση στην Ευρώπη. Είναι ξεκάθαρο ότι κάποια στιγμή στην Toyota θα αρχίσουν να επιταχύνουν το πλάνο τους για τα αμιγώς ηλεκτρικά», ενώ συμπλήρωσε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να πετύχει τους στόχους της Ε.Ε. για το 2025 αυξάνοντας περαιτέρω την υβριδική της γκάμα.

Ήδη το Yaris είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό σε πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης μεταξύ των οποίων οι μεγάλες αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας.

Πηγή: autonews.com