Προσοχή στα μεταχειρισμένα ΙΧ με τα "πειραγμένα" κοντέρ


Εκτεταμένες διαστάσεις έχει προσλάβει στην αγορά των μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων το «γύρισμα» των χιλιομέτρων.

  • 7/4/2016

Εκτεταμένες διαστάσεις έχει προσλάβει στην αγορά των μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων το «γύρισμα» των χιλιομέτρων με θύματα τους καταναλωτές που αποκτούν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο έναντι κάποιων χιλιάδων ευρώ, χωρίς όμως να διατηρεί τα χαρακτηριστικά που δηλώνει ο πωλητής του.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, κατήγγειλε τις μεθόδους παραπλάνησης των καταναλωτών, προτείνοντας παράλληλα δέσμη μέτρων για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου.

Αναφερόμενος στην απάτη με τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα είπε ότι αγοράζονται αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από εταιρείες του εξωτερικού και αφού εκτελωνιστούν στην Ελλάδα τους «γυρίζουν» τα κοντέρ.

Επικαλούμενος στοιχεία από δημοπρασίες αυτοκινήτων σε ξένες χώρες υποστήριξε, για παράδειγμα, ότι εταιρικά αυτοκίνητα με 90.000 έως και 110.000 χιλιόμετρα από τη Γερμανία πωλούνται στην Ελλάδα με τον πίνακα οργάνων του οχήματος να δείχνει έως 50.000 χιλιόμετρα.

 

Διπλή εξαπάτηση

Μάλιστα η παραπλάνηση, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, είναι διπλή. Κατά τον εκτελωνισμό, με μια βεβαίωση από ΚΤΕΟ, τα αυτοκίνητα αυτά εμφανίζονται να έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα των πραγματικών ώστε να περιορίζονται όσο το δυνατόν περισσότερο τα τέλη ταξινόμησης, ενώ στη συνέχεια μεσολαβεί «γύρισμα» του κοντέρ που οδηγεί σε αύξηση της τιμής πώλησης.

Για παράδειγμα, σε μια δημοπρασία μεταχειρισμένων εταιρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πωλείται ένα αυτοκίνητο του 2012 με 180.000 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο αυτό, κατά τον εκτελωνισμό του στην Ελλάδα, με ένα χαρτί ΚΤΕΟ φαίνεται ότι έχει 300.000 χιλιόμετρα, επομένως δικαιούται μεγαλύτερη μείωση των τελών ταξινόμησης. Μετά τον εκτελωνισμό το κοντέρ χιλιομέτρων γυρίζει στα 80.000 χιλιόμετρα και ο καταναλωτής θεωρεί ότι έχει πετύχει μια μεγάλη ευκαιρία έναντι 8.500 ευρώ, αντί των 10.000 ευρώ που κοστίζει το αντίστοιχο μεταχειρισμένο από την εγχώρια αγορά.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, είναι αντίθετος σε ενδεχόμενη αύξηση της φορολογίας των καυσίμων αλλά και σε ενδεχόμενη επέκταση του ευνοϊκού καθεστώτος φορολόγησης, το οποίο ίσχυε έως τις 31 Μαρτίου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας (Euro 5 και Euro 4).

Περισσότερα στο ΕΘΝΟΣ.gr.