Σαλόνι Αυτοκινήτου Σανγκάης: Στο «φως» το νέο σύστημα κίνησης E-Flex από την GM


H δέσμευση της GM στη δημιουργία μέσων μεταφοράς που μειώνουν τη χρήση πετρελαίου και προάγουν την ενεργειακή ποικιλομορφία, συνεχίστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης, με την αποκάλυψη της επόμενης έκδοσης της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής E-Flex, διαμορφωμένης με βάση το πιο σύγχρονο, πιο αποδοτικό σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

  • 30/4/2007

H δέσμευση της GM στη δημιουργία μέσων μεταφοράς που μειώνουν τη χρήση πετρελαίου και προάγουν την ενεργειακή ποικιλομορφία, συνεχίστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης, με την αποκάλυψη της επόμενης έκδοσης της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής E-Flex, διαμορφωμένης με βάση το πιο σύγχρονο, πιο αποδοτικό σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

Αυτή η δεύτερη έκδοση του συστήματος E-Flex χρησιμοποιεί τη νέα τεχνολογία κίνησης κυψελών καυσίμου πέμπτης γενιάς της GM και μία μπαταρία ιόντων λιθίου που παρέχει αυτονομία 483 χλμ. με ηλεκτρική λειτουργία, χωρίς τη χρήση βενζίνης και φυσικά χωρίς εκπομπές ρύπων.

Το E-Flex κυψελών καυσίμου είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων -Zero Emission Vehicle (ZEV) και λειτουργεί μόνο με ηλεκτρισμό που παράγεται και από την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου και από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Η δυνατότητα σύνδεσης στο δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο παρέχει 34 χλμ. επιπλέον κάθε φορά που φορτίζεται.

Το σύστημα E-Flex είναι μία ευέλικτη, πλήρως ηλεκτρική αρχιτεκτονική οχήματος, που μπορεί να διαμορφωθεί για να λειτουργεί με ηλεκτρισμό από ποικίλες πηγές. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής στο πρωτότυπο όχημα Chevrolet Volt. Το Volt είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες και αυτονομία 40 μιλίων με ηλεκτρική λειτουργία. Χρησιμοποιεί όμως και ένα μικρό κινητήρα βιοκαυσίμου με γεννήτρια, που αυξάνει την αυτονομία στα 1.030 χλμ.

Η έκδοση κυψελών καυσίμου E-Flex φέρει επίσης την τρίτη γενιά ηλεκτροκινητήρων στις πλήμνες των τροχών της GM, οι οποίοι στην περίπτωση αυτή είναι τοποθετημένοι στους πίσω τροχούς, κάτι που, εκτός από σημαντική αύξηση στην ελκτική ροπή, βελτιώνει και τις αρετές της τετρακίνησης.