Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων παρουσίασε την εικόνα στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην ελληνική αγορά για τον Μάρτιο του 2023, μετά από επεξεργασία των πρωτογενών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ.
Οι αριθμοί δείχνουν ότι η αγορά των καινούργιων επιβατικών κινήθηκε ανοδικά σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022, καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 58%. Την ίδια πορεία ακολούθησαν και τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) με το ποσοστό σε αυτή την περίπτωση να είναι 33,6%. Από την άλλη η κατηγορία των λεωφορείων είχε απώλειες που έφτασαν το 36,4%. Δείτε αναλυτικά τον σχετικό πίνακα.
Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.286 | 8.410 | 58,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.117 | 836 | 33,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 14 | 22 | -36,4% |
Η ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στον πίνακα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του περασμένου έτους. Οι ταξινομήσεις στα επιβατικά αυξήθηκαν κατά 50,6%, στα καινούργια φορτηγά 40,5%, ενώ και τα λεωφορεία είχαν άνοδο άνω του 70%.
Ιανουάριος - Μάρτιος 2023 | Ιανουάριος - Μάρτιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 33.774 | 22.427 | 50,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.062 | 2.179 | 40,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 63 | 37 | 70,3% |
Πηγαίνοντας στα στοιχεία για τα segments αυτό που ξεχωρίζει είναι η άνοδος κατά 3,6% που σημείωσαν οι ταξινομήσεις των B-SUV, όπου ήταν και η μεγαλύτερη στον σχετικό πίνακα. Στον αντίποδα οι μεγαλύτερες απώλειες εμφανίστηκαν στο A segment όπου είχαμε πτώση 2,8% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2022.
Όσον αφορά στα καύσιμα, η βενζίνη, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο κατέγραψαν πτώση 1,8%, 2,7% και 0,4% αντίστοιχα. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV και PHEV) είχαν τη μεγαλύτερη άνοδο (2,2%) ενώ ανοδικά κινήθηκαν το υγραέριο (1,1%) και τα υβριδικά-HEV (1,6%).