Ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας του 2024 όπου οι ταξινομήσεις των επιβατικών σημείωσαν πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) τον Μάρτιο ταξινομήθηκαν 12.478 επιβατικά, με την ποσοστιαία πτώση σε σχέση με πέρυσι να φτάνει το -6,1%.
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.478 | 13.284 | -6,10% |
Καινούργια φορτηγά | 790 | 1.119 | -29,40% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 19 | 14 | 35,70% |
Η επίδοση του Μαρτίου ωστόσο δεν κατάφερε να ανακόψει την συνολικά ανοδική πορεία τού πρώτου τριμήνου με τα επιβατικά και τα λεωφορεία να αυξάνουν τα ποσοστά τους σε σχέση με πέρυσι και τα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) να έχουν απώλειες -6,1%.
Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος - Μάρτιος 2023 | Μεταβολή | |
2024/2023 | |||
Καινούργια επιβατικά | 36.681 | 33.772 | 8,60% |
Καινούργια φορτηγά | 2.877 | 3.064 | -6,10% |
(ελαφρά και βαρέα) | |||
Καινούργια λεωφορεία | 89 | 63 | 41,30% |
Στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατικών, για ακόμα έναν μήνα το B-segment ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής αφού το μερίδιο του έφτασε στο 55,2%, ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με πέρυσι (2,9%). Στην επόμενη θέση βρέθηκε το C-segment (27,1%), με τα SUV σε αυτή την περίπτωση να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος (21,4%).
Segment | Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 | Διαφορά |
(μονάδες μεριδίου) | (μονάδες μεριδίου) | |||||
A | 6,40% | 5,60% | 0,7 | 6,00% | 5,70% | 0,3 |
A-SUV | 2,70% | 1,10% | 1,7 | 2,20% | 1,10% | 1,1 |
(A TOTAL) | -9,10% | -6,70% | ( 2,4) | -8,20% | -6,80% | ( 1,5) |
B | 23,70% | 25,50% | -1,8 | 26,20% | 30,70% | -4,5 |
B-SUV | 31,50% | 26,80% | 4,7 | 30,50% | 25,90% | 4,6 |
(B TOTAL) | -55,20% | -52,40% | ( 2,9) | -56,70% | -56,60% | ( 0,1) |
C | 5,80% | 7,70% | -1,9 | 7,60% | 7,10% | 0,5 |
C-SUV | 21,40% | 23,80% | -2,5 | 19,30% | 21,80% | -2,4 |
(C TOTAL) | -27,10% | -31,50% | (-4,3) | -26,90% | -28,90% | (-2,0) |
D | 1,50% | 2,00% | -0,5 | 1,80% | 1,30% | 0,5 |
D-SUV | 4,40% | 5,90% | -1,5 | 4,30% | 4,90% | -0,6 |
(D TOTAL) | -6,00% | -7,90% | (-1,9) | -6,10% | -6,20% | (-0,1) |
E | 0,20% | 0,10% | 0,1 | 0,10% | 0,10% | 0,1 |
E-SUV | 0,50% | 0,40% | 0,1 | 0,40% | 0,40% | 0 |
(E TOTAL) | -0,70% | -0,50% | ( 0,2) | -0,50% | -0,50% | ( 0,0) |
F-G | 0,10% | 0,10% | 0 | 0,10% | 0,20% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,20% | 0,30% | -0,1 | 0,30% | 0,30% | 0 |
(F-G TOTAL) | -0,30% | -0,40% | (-0,1) | -0,30% | -0,40% | (-0,1) |
SPORTS | 0,30% | 0,20% | 0 | 0,20% | 0,20% | 0 |
MPV | 0,00% | 0,10% | -0,1 | 0,00% | 0,10% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,30% | 0,40% | 0,9 | 1,00% | 0,40% | 0,7 |
(SUV TOTAL) | -60,70% | -58,30% | ( 2,4) | -57,00% | -54,30% | ( 2,6) |
Τέλος, στις κατηγορίες καυσίμων, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (HEV) συνέχισαν και τον Μάρτιο τις υψηλές πτήσεις και έφτασαν το μερίδιό τους στο 37,4%, αυξημένο κατά 8,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του. Στην πρώτη θέση παρέμεινε η βενζίνη με 41,7% ενώ τρίτα ήταν τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) με 9,9%.
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – | Ιανουάριος – | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς | |
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | στην ΕΕ | |||||
Φεβ. ‘24 | |||||||
Βενζίνη | 41,70% | 44,30% | -2,7 | 40,50% | 44,20% | -3,7 | 35,50% |
Πετρέλαιο | 8,10% | 12,20% | -4,1 | 10,60% | 16,60% | -6 | 12,90% |
Υβριδικά (HEV) | 37,40% | 28,80% | 8,6 | 37,30% | 27,20% | 10,2 | 28,90% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,90% | 11,60% | -1,7 | 9,80% | 9,40% | 0,4 | 19,30% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,10% | 0,20% | -0,1 | 0,10% | 0,30% | -0,2 | 3,40% |
Υγραέριο | 2,70% | 2,70% | 0 | 1,70% | 2,40% | -0,7 | |
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με... σπασμένα φρένα οι πωλήσεις της Volvo – Ποιο μοντέλο βρέθηκε στην κορυφή
Σπάει ταμεία! Αυτό είναι το πρώτο σε ταξινομήσεις C-SUV στην Ελλάδα
Ταξινομήσεις τριμήνου: Το supermini που βρέθηκε στην κορυφή όλων των κατηγοριών