Ταξινομήσεις Μαρτίου: Υψηλές πτήσεις για B-segment και αυτοφορτιζόμενα υβριδικά


Πτωτικά κινήθηκαν οι ταξινομήσεις επιβατικών τον Μάρτιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, με τις απώλειες να ξεπερνούν το 6%.

  • 11/4/2024

Ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας του 2024 όπου οι ταξινομήσεις των επιβατικών σημείωσαν πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) τον Μάρτιο ταξινομήθηκαν 12.478 επιβατικά, με την ποσοστιαία πτώση σε σχέση με πέρυσι να φτάνει το -6,1%.

 Μάρτιος 2024Μάρτιος 2023Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά12.47813.284-6,10%
Καινούργια φορτηγά7901.119-29,40%
(ελαφρά και βαρέα)
Καινούργια λεωφορεία191435,70%

Η επίδοση του Μαρτίου ωστόσο δεν κατάφερε να ανακόψει την συνολικά ανοδική πορεία τού πρώτου τριμήνου με τα επιβατικά και τα λεωφορεία να αυξάνουν τα ποσοστά τους σε σχέση με πέρυσι και τα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) να έχουν απώλειες -6,1%.

 Ιανουάριος - Μάρτιος 2024Ιανουάριος - Μάρτιος 2023Μεταβολή 
2024/2023 
Καινούργια επιβατικά36.68133.7728,60%
Καινούργια φορτηγά 2.8773.064-6,10%
(ελαφρά και βαρέα)
Καινούργια λεωφορεία896341,30%

Στις επιμέρους κατηγορίες των επιβατικών, για ακόμα έναν μήνα το B-segment ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής αφού το μερίδιο του έφτασε στο 55,2%, ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με πέρυσι (2,9%). Στην επόμενη θέση βρέθηκε το C-segment (27,1%), με τα SUV σε αυτή την περίπτωση να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος (21,4%).

SegmentΜάρτιος 2024Μάρτιος 2023ΔιαφοράΙανουάριος - Μάρτιος 2024Ιανουάριος – Μάρτιος 2023Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)(μονάδες μεριδίου)
A6,40%5,60%0,76,00%5,70%0,3
A-SUV2,70%1,10%1,72,20%1,10%1,1
(A TOTAL)-9,10%-6,70%( 2,4) -8,20%-6,80%( 1,5) 
B23,70%25,50%-1,826,20%30,70%-4,5
B-SUV31,50%26,80%4,730,50%25,90%4,6
(B TOTAL)-55,20%-52,40%( 2,9) -56,70%-56,60%( 0,1) 
C5,80%7,70%-1,97,60%7,10%0,5
C-SUV21,40%23,80%-2,519,30%21,80%-2,4
(C TOTAL)-27,10%-31,50%(-4,3) -26,90%-28,90%(-2,0) 
D1,50%2,00%-0,51,80%1,30%0,5
D-SUV4,40%5,90%-1,54,30%4,90%-0,6
(D TOTAL)-6,00%-7,90%(-1,9) -6,10%-6,20%(-0,1) 
E0,20%0,10%0,10,10%0,10%0,1
E-SUV0,50%0,40%0,10,40%0,40%0
(E TOTAL)-0,70%-0,50%( 0,2) -0,50%-0,50%( 0,0) 
F-G0,10%0,10%00,10%0,20%-0,1
F-G-SUV0,20%0,30%-0,10,30%0,30%0
(F-G TOTAL)-0,30%-0,40%(-0,1) -0,30%-0,40%(-0,1) 
SPORTS0,30%0,20%00,20%0,20%0
MPV0,00%0,10%-0,10,00%0,10%-0,1
MPV-M/COMBI1,30%0,40%0,91,00%0,40%0,7
(SUV TOTAL)-60,70%-58,30%( 2,4)-57,00%-54,30%( 2,6)

Τέλος, στις κατηγορίες καυσίμων, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (HEV) συνέχισαν και τον Μάρτιο τις υψηλές πτήσεις και έφτασαν το μερίδιό τους στο 37,4%, αυξημένο κατά 8,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του.  Στην πρώτη θέση παρέμεινε η βενζίνη με 41,7% ενώ τρίτα ήταν τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) με 9,9%.

 Μάρτιος 2024Μάρτιος 2023Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος –Ιανουάριος –Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράς
Μάρτιος 2024Μάρτιος 2023στην ΕΕ
  Φεβ. ‘24
Βενζίνη41,70%44,30%-2,740,50%44,20%-3,735,50%
Πετρέλαιο8,10%12,20%-4,110,60%16,60%-612,90%
Υβριδικά (HEV)37,40%28,80%8,637,30%27,20%10,228,90%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)9,90%11,60%-1,79,80%9,40%0,419,30%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)0,10%0,20%-0,10,10%0,30%-0,23,40%
Υγραέριο 2,70%2,70%01,70%2,40%-0,7
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Με... σπασμένα φρένα οι πωλήσεις της Volvo – Ποιο μοντέλο βρέθηκε στην κορυφή

Σπάει ταμεία! Αυτό είναι το πρώτο σε ταξινομήσεις C-SUV στην Ελλάδα

Ταξινομήσεις τριμήνου: Το supermini που βρέθηκε στην κορυφή όλων των κατηγοριών