Θα μας φέρει το FlyZero πιο κοντά στα αεροπλάνα με καύσιμο το υδρογόνο;


Δείτε το concept αεροσκάφος πάνω στο οποίο εργάζεται το βρετανικό «Aerospace Technology Institute». Θα μπορεί να ταξιδέψει από το Λονδίνο στο Σαν Φρανσίσκο χωρίς στάση και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα!

  • 27/12/2021

Η προοπτική που δημιουργείται για να προκύψει κάτι πρωτοποριακό μέσα από την έρευνα που πραγματοποιείται στη Βρετανία από το «Aerospace Technology Institute» και χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση, είναι μοναδική. Σκεφτείτε απλά πως αν το concept του FlyZero, όπως ονομάζεται, οδηγηθεί στην παραγωγή θα μπορούμε να ταξιδεύουμε με αεροσκάφη που παράγουν μηδενικούς ρύπους CO2 ενώ την ίδια στιγμή θα έχουν την τριπλάσια αυτονομία σε σχέση με το καύσιμο της κηροζίνης.

 «Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός αεροσκάφους που θα χρησιμοποιεί το υγρό υδρογόνο ως καύσιμο έρχεται από έναν βρετανικό οργανισμό και μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά σε ένα μέλλον όπου οι άνθρωποι θα συνεχίσουν τα ταξιδεύουν και να επικοινωνούν χωρίς περιβαλλοντικό αποτύπωμα», δήλωσε μετά την αποκάλυψη του concept ο Βρετανός Υπουργός Μεταφορών Grant Shapps.

Ο σχεδιασμός του FlyZero δείχνει να μη διαφέρει ιδιαίτερα από ένα σύγχρονο αεροσκάφος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το υγρό υδρογόνο θα αποθηκεύεται σε κρυογενείς δεξαμενές, σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που θα αγγίζουν του -250 βαθμούς Κελσίου. Το πιθανότερο σημείο για να τοποθετούν είναι το κάτω μέρος της ατράκτου όπου σύμφωνα με τις φωτογραφίες κάτω από το cockpit δημιουργούνται δύο αεροδυναμικές προεκτάσεις σαν «μάγουλα». Το concept FlyZero εμφανίζει ένα αεροσκάφος μεσαίου μεγέθους με άνοιγμα φτερών που φτάνει τα 54 m., έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 279 επιβάτες ενώ θα μπορεί να ταξιδεύει από το Λονδίνο στο Σαν Φρανσίσκο χωρίς στάση. Μάλιστα στο project εμφανίζονται ισχυρισμοί ότι το FlyZero θα μπορεί να ταξιδεύει μεταξύ δύο οποιωνδήποτε σημείων στον πλανήτη πραγματοποιώντας το πολύ μία στάση για ανεφοσιασμό.

Πολλοί είναι αυτοί που ενδέχεται να αναρωτηθούν «γιατί η επόμενη μέρα των αεροσκαφών δεν περιλαμβάνει τις μπαταρίες, όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα;». Η απάντηση έχει να κάνει με το επιπλέον βάρος που προκύπτει από αυτή τη μετατροπή. Και αν αυτό το βάρος είναι διαχειρίσιμο για έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων, δεν ισχύει το ίδιο και για τα αεροπλάνα, όπου παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην πτητική λειτουργία όσο και στην αυτονομία τους. Το FlyZero αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο το οποίο αν ευδοκιμήσει αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω σε σχέση με όσα γνωρίζουμε στον τομέα των αερομεταφορών.