Το εργοστάσιο Tochigi της Nissan μετασχηματίζεται όλο και περισσότερο σε Intelligent Factory


Καθώς συνεχίζει να εξελίσσει τα αυτοκίνητα και τις τεχνολογίες της, η Nissan κάνει ολοένα και μεγαλύτερα βήματα για να διασφαλίσει  αντίστοιχη πρόοδο και στα εργοστάσιά της. Γι’ αυτό μετασχηματίζει κάθε γραμμή και διαδικασία παραγωγής στην προσπάθειά της προς ένα βιώσιμο μέλλον.

  • 27/10/2021

Το εργοστάσιό της Nissan στο Tochigi δέχθηκε πρόσφατα μια σημαντική αλλαγή. Οι αλλαγές έχουν γίνει στη γραμμή χύτευσης για τις κυλινδροκεφαλές και είναι πραγματικά αξιοσημείωτες. Όντας το πρώτο Nissan Intelligent Factory, διαθέτει ένα πιο άνετο και εστιασμένο στην τεχνολογία παραγωγικό σύστημα που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το τμήμα χύτευσης καλύπτει περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του εργοστασίου. Εδώ λαμβάνουν χώρα όλα τα στάδια της χύτευσης, όπως η τήξη και η χύτευση αλουμινίου και σιδήρου σε μέρη του κινητήρα.

Όπως σε κάθε εργοστάσιο, οι διαδικασίες χυτηρίου και χύτευσης είναι από τις πιο απαιτητικές. Στις συγκεκριμένες διαδικασίες απαιτείται  ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους παραμένουν ελάχιστες. Η γραμμή έγινε φιλική προς το περιβάλλον και ανοιχτή σε όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Αυτό περιλαμβάνει και όσους έχουν δυσκολία να κάνουν βαριά δουλειά.

Φωτεινό και αναζωογονητικό περιβάλλον

Με το που πατούν το πόδι τους στο νέο εργοστάσιο, οι επισκέπτες παρατηρούν αμέσως τα έντονα χρωματιστά δάπεδα και τους καλά φωτισμένους χώρους εργασίας, που διαθέτουν φωτισμό LED, φιλικό προς το περιβάλλον. Ο αέρας και το συνολικό περιβάλλον μέσα στη μεγάλη μονάδα παραγωγής παραμένουν καθαρά, χάρη στους ανόργανους πυρήνες στις διαδικασίες χύτευσης και διαμόρφωσης. Οι οργανικοί πυρήνες που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως περιείχαν μια κόλλα που, κατά τη διαδικασία θέρμανσης, απελευθέρωνε αέρια με έντονη και δυσάρεστη οσμή. Για τον λόγο αυτό, είχε τοποθετηθεί εξοπλισμός απόσμησης πάνω από τα καλούπια για να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα. Τώρα, οι ανόργανοι πυρήνες που χρησιμοποιούνται περιέχουν μια κόλλα που ονομάζεται water glass. Όταν λιώσει, αυτή η ουσία δεν παράγει δυσάρεστα αέρια ή οσμές, εξαλείφοντας την ανάγκη για εξοπλισμό απόσμησης. Παράλληλα, στο εργοστάσιο της Nissan έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά τη μείωση της σωματικής πίεσης που ασκείται στους εργαζομένους. Στο παρελθόν γινόταν μεταφορά  λιωμένου αλουμινίου από το χυτήριο στη γραμμή χύτευσης με περονοφόρο. Ωστόσο, μετακινώντας τον κλίβανο τήξης κοντά στις μηχανές χύτευσης, δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη μεταφοράς του λιωμένου μετάλλου. Επιπλέον, μειώθηκε η κατανάλωση ενέργειας λιώνοντας μόνο την απαραίτητη ποσότητα μετάλλου, καθιστώντας  πολύ πιο αποτελεσματική τη συνολική διαδικασία.

Μια ακόμα διαδικασία που απλοποιήθηκε είναι αυτή της επιθεώρησης μετά τη χύτευση. Στο παρελθόν, η συγκεκριμένη διαδικασία ήταν εξαιρετικά εντατική. Απαιτούσε την εισαγωγή ενός ενδοσκοπίου στις κυλινδροκεφαλές, ώστε να είναι εφικτός ο οπτικός έλεγχος για τυχόν σπασμένους πυρήνες ή άμμο μέσα. Τώρα, με την χρήση υπολογιστικής τομογραφίας (αξονική σάρωση), επιτυγχάνεται  μια πολύ πιο γρήγορη και αποτελεσματική εσωτερική αξιολόγηση. Αυτό μειώνει σημαντικά τον φόρτο εργασίας που εμπλέκεται στη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένου του σωματικού βάρους που επιβαρύνει το προσωπικό της Nissan. Προηγουμένως, γινόταν χειροκίνητη αντιστροφή των  κυλινδροκεφαλών των 10 kg για εξωτερική επιθεώρηση. Τώρα, η διαδικασία αυτή γίνεται αυτοματοποιημένα με μηχανές περιστροφής, γεγονός που την καθιστά  πολύ πιο εύκολη στη φυσική διαχείριση.