CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Η ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ VW ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

VW Diesel-gate: Βασικός υπεύθυνος ο Martin Winterkorn σύμφωνα με γερμανικό δικαστήριο 12/9

  • img

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου στη δίκη της VW επιρρίπτει ευθύνες στον πρώην πρόεδρο της VW, Martin Winterkorn, αλλά και στη στρατηγική επικοινωνίας του.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ

Στο πλαίσιο της δίκης της VW και σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αποζημίωσης, ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ, των επενδυτών από τις Volkswagen και Porsche, το δικαστήριο κατέκρινε τη συμπεριφορά του παλαιότερου προέδρου του ομίλου, Martin Winterkorn. Υποτίθεται πως ένα «ειλικρινές μέλος του Δ.Σ.» θα είχε διερευνήσει τις πληροφορίες. «Αυτό σίγουρα δε συνέβη», δήλωσε ο προεδρεύων δικαστής Christian Jaede. Εν πάση περιπτώσει, δεν είναι σαφές γιατί οι αλλαγές στα οχήματα με κινητήρες diesel δεν αποκαλύφθηκαν.
Το Ανώτατο Περιφερειακό Δικαστήριο του Braunschweig χειρίζεται την αγωγή της εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων “Deka Investment” λόγω ζημιών που υπέστη. Μετά από την ανακοίνωση της «υπόθεσης των καυσαερίων», οι προνομιούχες μετοχές της VW έχασαν το ήμισυ της αξίας τους. Πίσω από τους ενάγοντες υπάρχουν σχεδόν 1.700 ανάλογες περιπτώσεις, ενώ οι αξιώσεις ανέρχονται συνολικά σε περίπου 9 δισ. ευρώ. Στο βασικό στάδιο της διαδικασίας, η διαφορά φτάνει μόλις κάτω από τα 4 δισ. ευρώ.
Στις 19 Αυγούστου 2015, η VW ομολόγησε στις αρχές ότι έκανε επεμβάσεις στους κινητήρες diesel. Ωστόσο, η εταιρεία ενημέρωσε τους επενδυτές της περίπου ένα μήνα αργότερα, στις 22 Σεπτεμβρίου 2015. Οι δικαστές δεν αποκλείουν ότι αυτή η παραδοχή ήταν σχετική με τις εκπομπές ρύπων και η VW ενημέρωσε την κεφαλαιαγορά επίσης πολύ αργά.
Οι δικηγόροι της Volkswagen ισχυρίζονται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν παραβίασε τις υποχρεώσεις περί δημοσίευσης θεμάτων, καθώς οι παραβιάσεις του νόμου για την προστασία του περιβάλλοντος είχαν τιμωρηθεί με το μέγιστο -μέχρι σήμερα- πρόστιμο των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι κυρώσεις σε αυτή την κλίμακα δε θα ήταν... ευαίσθητες για τις εκπομπές ρύπων στην περίπτωση της Volkswagen.
Σε αυτό το πλαίσιο τίθεται επίσης το ερώτημα αν η Volkswagen θα μπορούσε να απαλλαγεί από την υποχρέωση δημοσίευσης μιας τέτοιας ανακοίνωσης. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν η εταιρεία είχε νόμιμα συμφέροντα για το απόρρητο, προκειμένου να διευκρινιστεί το πρόβλημα των καυσαερίων με τις αρχές των ΗΠΑ.
Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτή ήταν μια προσβολή. «Αυτή η διαδικασία σχετίζεται με το κατά πόσον η Volkswagen έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις γνωστοποίησης στους μετόχους και στην κεφαλαιαγορά», δήλωσε ο δικηγόρος Markus Pfüller, ο οποίος εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ομίλου VW. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου υποψιάζεται ότι ο Winterkorn μπορεί να γνώριζε ακόμα νωρίτερα -από τον Ιούλιο του 2015- την ύπαρξη μιας συσκευής απενεργοποίησης του κινητήρα.
Με δεδομένο ότι η Γερμανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος αναφέρθηκε παλιότερα σε μονάδες απενεργοποίησης κινητήρα, μπορεί να υποτεθεί ότι ένας manager με τεχνολογικές γνώσεις, όπως ο Winterkorn, θα έπρεπε να το γνωρίζει αυτό...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ