ID.3 GTX: Το πρώτο ηλεκτρικό hot hatch της VW - Με πίσω κίνηση και 326 PS (photos)


Η σπορ έκδοση του VW ID.3 έχει εξοπλιστεί με τον πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που έχουν κατασκευάσει ποτέ οι Γερμανοί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG - MANUEL HOLLENBACH
  • 14/3/2024

Η Volkswagen παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό hot hatch, το οποίο απαντά στο όνομα ID.3 GTX, επεκτείνοντας την γκάμα σπορ ηλεκτρικών μοντέλων της. Λαμβάνοντας έμπνευση από τα θερμικά μοντέλα GTI, υπάρχει η βασική έκδοση GTX κι η GTX Performance, η οποία μάλιστα έχει εξοπλιστεί με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ξεκινώντας από το συμβατικό ID.3 GTX, φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα κι αποδίδει 286 PS και 545 Nm ροπής. Στην έκδοση Performance, η ισχύς εκτοξεύεται στα 326 PS, με τη ροπή να διατηρείται στα ίδια επίπεδα.

Η Volkswagen εκτιμά ότι η βασική έκδοση είναι ικανή να ολοκληρώσει τα 0-100 km/h σε 6,0 sec, ενώ ο χρόνος μειώνεται στα 5,6 sec στο Performance μοντέλο. Όσο για την τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 και 200 km/h, αντίστοιχα.

Μία κοινή για τις δύο εκδόσεις μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 79 kWh προσφέρει έως και 600 km αυτονομίας με μία πλήρη φόρτιση, που ολοκληρώνεται από το 10 στο 80% σε περίπου 26 λεπτά, σύμφωνα με τους Γερμανούς. Η μπαταρία έχει ενσωματωθεί στο πάτωμα, στη μέση του οχήματος, εξασφαλίζοντας καλύτερη κατανομή βάρους, ενώ υποστηρίζει φόρτιση με ταχύτητες έως και 175 kW.

Η εμφάνιση του ID.3 GTX έχει αναβαθμιστεί, σε σχέση με το απλό ID.3, υιοθετώντας περισσότερα σπορ στοιχεία. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει ανασχεδιαστεί κι έχει δεχτεί μία μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένας διαχύτης με γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα που «αντιγράφει» το λουκ των σκουρόχρωμων καλυμμάτων των καθρεπτών και των πλαισίων των παραθύρων. Εκτός αυτού, διαθέσιμοι είναι οι νέοι τροχοί Skagen GTX 20 ιντσών, που συνοδεύονται από ελαστικά μεγέθους 215 για το ID.3 GTX και 235 για το ID.3 GTX Performance.

Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα έχουν ντυθεί με μαύρο ύφασμα, κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά κι υπάρχουν αρκετές κόκκινες λεπτομέρειες. Όπως και στο απλό ID.3, η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με μία οθόνη αφής 12,9 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment.

Ταυτόχρονα με το ID.3 GTX, η Volkswagen παρουσίασε και το ID.7 GTX Tourer. Εδώ, η ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων ανέρχεται στα 340 PS κι η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h, καθιστώντας το νέο μοντέλο το πιο ισχυρό station wagon που έχει δημιουργήσει η γερμανική εταιρεία. Παραμένει ιδιαίτερα πρακτικό, αφού το πορτπαγκάζ έχει χωρητικότητα 605 L, ή έως και 1.714 L, όταν τα πίσω καθίσματα είναι πεσμένα.

Volkswagen ID.3 GTX και ID.7 GTX Tourer
Volkswagen ID.3 GTX και ID.7 GTX Tourer

Η Volkswagen αναφέρει ότι η είσοδος του ID.3 GTX στην αγορά θα γίνει εντός του 2024. Οι παραγγελίες για το ID.7 GTX Tourer θα ανοίξουν την άνοιξη του τρέχοντος έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η VW έσπασε το ρόδι στα ηλεκτρικά station wagon - Αυτό είναι το ID.7 Tourer (photos-video)

Test: Πώς αποδίδει η μπαταρία του ηλεκτρικού VW ID.3 μετά από 100.000 km

Volkswagen: Το 2024 έφερε μείωση έως και 3.500€ στις τιμές των ID.3, ID.4 και ID.5