Test: Πώς αποδίδει η μπαταρία του ηλεκτρικού VW ID.3 μετά από 100.000 km


Δείτε πόσες φορές το EV πέρασε την πόρτα του συνεργείου για να κάνει service, στα 2,5 χρόνια που χρειάστηκε για να φτάσει τα 100.000 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: VW
  • 30/10/2023

Μετά από σχεδόν μία τριετία που κυκλοφορεί στους δρόμους, το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3 μπήκε στο μικροσκόπιο της μεγαλύτερης γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC προκειμένου να εντοπιστούν τα τρωτά σημεία στο πέρασμα του χρόνου και με το οδόμετρο να έχει φορτώσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες χιλιομέτρων.

Οι ειδικοί του ADAC πήραν στα χέρια τους ένα μοντέλο του 2020 , όχι την πρόσφατα ανανεωμένη έκδοση, και το έβγαλαν στους δρόμους διανύοντας 100.000 km μέσα σε διάστημα 2,5 ετών.

Όπως αναφέρουν στην έκθεσή τους τα πιο σημαντικά προβλήματα εμφανίστηκαν στο σύστημα πολυμέσων αλλά και στη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα πολλές από τις over-the-air ενημερώσεις εμφάνισαν προβλήματα στην εγκατάσταση ενώ χρειάστηκε το όχημα να πάει σε συμβεβλημένο συνεργείο και η διαδικασία να ολοκληρωθεί από εξειδικευμένους υπαλλήλους.

Από εκεί και πέρα το ID.3 τα πήγε εξαιρετικά αφού κατάφερε να διατηρήσει τη «ζωντάνια» στην απόδοσή του ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και των 310 Nm ροπής. Παράλληλα σημειώνουν ότι ήταν ιδανικό για να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χάρη στα άνετα καθίσματα και τους άφθονους χώρους της καμπίνας.

Στο κομμάτι της μπαταρίας με τη χωρητικότητα των 77 kWh, που απασχολεί τους περισσότερους οδηγούς που σκέφτονται να επιλέξουν για πρώτη φορά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τα πήγε εξίσου καλά. Με το πόδι του οδηγού να συμπεριφέρεται ευγενικά στο πεντάλ του γκαζιού, το ID.3 ήταν σε θέση να καλύψει 400 km σε αυτοκινητόδρομο ενώ με τη θερμοκρασία να έχει πέσει κάτω από το 0 η αυτονομία του μπορούσε να κυμανθεί μεταξύ 300-320 km.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμίσουμε ότι επισήμως ο κατασκευαστής για το ID.3 ανακοινώνει αυτονομία έως 556 km, ωστόσο όσοι έχουν οδηγήσει έστω και μια φορά στη ζωή τους EV γνωρίζουν ότι πάντα οι επίσημες μετρήσεις απέχουν αρκετά από την πραγματικότητα, ακόμα και την πρώτη ημέρα που το αυτοκίνητο θα βγει στον δρόμο.

Για να μπορέσει να γίνει πιο ξεκάθαρη η εικόνα της μπαταρίας, ο ADAC κατά τη διάρκεια των δοκιμών πραγματοποίησε αρκετά τεστ ώστε να φτάσουν σε ένα πιο ασφαλές συμπέρασμα. Αυτά τα τεστ έδειξαν ότι μετά από 100.000 km η μπαταρία είχε χάσει μόλις το 7% της απόδοσής της, παραμένοντας εντός του αναμενόμενου εύρους.

Ο επόμενος στόχος της μπαταρίας είναι τα 160.000 km όπου λήγει η εγγύηση που δίνει η VW και έτσι κάθε ζημιά θα πρέπει να καλυφθεί από την τσέπη του οδηγού. Πάντως, βάσει των δεδομένων που έχουν συλλέξει οι δοκιμαστές του ADAC από τα 100.000 km, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η μπαταρία θα εμφανίσει σημαντικές απώλειες.

Τέλος, στον τομέα της συντήρησης ο ADAC σημειώνει ότι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, στη διάρκεια των 100.000 km θα έπρεπε να είχε επισκεφτεί το συνεργείο τουλάχιστον 3 φορές. Στην περίπτωση του ID.3 χρειάστηκε να κάνει το πρώτο του service μετά από δύο χρόνια κυκλοφορίας και με το οδόμετρο να έχει «γράψει» 74.271 km. Ωστόσο σημειώνεται ότι το κόστος της επίσκεψης δεν ήταν χαμηλό αφού έφτασε το ποσό των 500 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Τα υπέρ και τα κατά της μετάβασης από τα 400V στα 800V

7 μισές αλήθειες για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Δείτε τι συμβαίνει όταν συγκρουστούν μετωπικά δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα (video)