Brown: «Η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου είναι πότε σταμάτησε να εξελίσσεται η RB19»


Ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, μιλά για την εξέλιξη της Red Bull μέσα στο 2023 και εφιστά την προσοχή στη Formula 1 για την πιο στενή συνεργασία που αναπτύσσει αυτή με την «αδερφή» ομάδα της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool
  • 19/12/2023

Η Red Bull πήρε άνετα το πρωτάθλημα φέτος, με 21 νίκες σε 22 αγώνες19 εκ των οποίων δια χειρός Max Verstappen.

Κι ενώ η McLaren βελτιώθηκε δραματικά μέσα στη σεζόν κι από 8η δύναμη έγινε για ένα διάστημα ως και 2η, τερματίζοντας την κατάταξη 4η, ο CEO Zak Brown διερωτάται αν τελικώς οι πρωταθλητές άφησαν το πόδι από το γκάζι νωρίς:

«Η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου είναι: πόσο νωρίς σταμάτησε να εξελίσσει το μονοθέσιο της φέτος η Red Bull;

«Ξέρουμε ότι κάναμε καλύτερη δουλειά από τον ανταγωνισμό στην εξέλιξη μες τη χρονιά, και ξέρουμε πως μειώσαμε και τη διαφορά από τη Red Bull, αλλά κανείς μας δεν ξέρει αν η Red Bull σταμάτησε την εξέλιξη κι εμείς την πιάσαμε, ή αν συνέχιζαν.

Επιπλέον, προς το τέλος του 2023, η AlphaTauri (που σύντομα θα μετονομαστεί ενόψει 2024) άρχισε να φέρνει αρκετά εκτεταμένες αναβαθμίσεις, γεγονός που τη βοήθησε σημαντικά για να καταφέρει να τερματίσει 8η στο πρωτάθλημα.

Άρχισε στο paddock να γίνεται λόγος για στενότερη συνεργασία ανάμεσα στην ομάδα της Faenza και τη Red Bull, στην οποία κι ανήκει, κάτι που ενδεχομένως θα μπορούσε να βοηθήσει την πρωταθλήτρια να αποκτήσει περισσότερα δεδομένα για το μονοθέσιό της χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα, χρόνο στη σήραγγα και το CFD από την ΑΤ.

επικεφαλής της RBChristian Horner, έσπευσε να τονίσει πως δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα, ούτε έχουν παραβιαστεί κανόνες, αλλά ο  Brown τόνισε πως η Formula θα πρέπει να λάβει μέτρα για να κλείσει τυχόν «παραθυράκια» στους κανονισμούς που μπορεί να εκμεταλλευτεί η αυστριακή ομάδα:

«Ανησυχούμε δεόντως για τη συμμαχία και συνεργασία ανάμεσα στην AlphaTauri και τη Red Bull. Είναι κάτι που πρέπει να κοιτάξουμε στο μέλλον.

«Επομένως, πιστεύω πως το σπορ έχει ακόμα δρόμο μέχρι να εξασφαλίσει πως όλες οι ομάδες είναι πραγματικά ανεξάρτητες.»

Είναι σημαντικό να τονιστεί πως τα μόνα μέρη που επιτρέπεται να μοιράζονται δύο ομάδες είναι (πέραν του κινητήρα) το κιβώτιο ταχυτήτων και η πίσω ανάρτηση. Μετά το ζήτημα με τη RacingPoint το 2020, η αυστηροποίηση των κανονισμών γύρω από τα κοινά μέρη που μπορούν να έχουν δύο μονοθέσια έχει περιορίσει τις κινήσεις των ομάδων σε ό,τι αφορά τις τεχνικές συνεργασίες και τις συμμαχίες.

Πηγή: Autosport

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέες εξελίξεις για την ονομασία της AlphaTauri το 2024 - Στενότερη συνεργασία με τη Red Bull

Η αλλαγή-κλειδί που έκανε την RB19 ανίκητη

Κατά 95% διαφορετικό το μονοθέσιο της Ferrari το 2024