F1 2024: Επανέρχεται το παλιό όριο στα εξαρτήματα των κινητήρων - Δυσαρεστημένη η Ferrari


Η FIA επαναφέρει το παλαιότερο σύστημα για το όριο των εξαρτημάτων των μονάδων ισχύος ενόψει της νέας σεζόν, προς ευχαρίστηση ορισμένων κατασκευαστών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Zak Mauger/Pirelli
  • 10/1/2024

Η αξιοπιστία έχει πάψει να είναι ακανθώδες ζήτημα στη Formula 1 τα τελευταία λίγα χρόνια.

Μετά την επίλυση των ζητημάτων και της Honda, όλοι οι κατασκευαστές έχουν σχετικά καλά επίπεδα αντοχής, γεγονός που βοηθήθηκε κι από το ότι για τη σεζόν του 2023, επετράπη στις ομάδες να αλλάζουν ως και τέσσερις φορές εξαρτήματα της μονάδος ισχύος.

Αυτή η αλλαγή έγινε με τη λογική ότι το μεγάλο σε διάρκεια πρωτάθλημα, με πάνω από 22 αγώνες, θα έφερνε ξανά στο προσκήνιο το θέμα της αξιοπιστίας, που μεταξύ άλλων είναι και θέμα κόστους, αφού κάθε αστοχία έχει έξοδα για να επιδιορθωθεί, και στερεί έσοδα λόγω της αδυναμίας συλλογής βαθμών.

Για τη φετινή σεζόν, όμως, η Ομοσπονδία αποφάσισε την επιστροφή στις τρεις αλλαγές ανά εξάρτημα, παρά το γεγονός ότι το καλεντάρι αποτελείται από 24 αγώνες και έξι sprint.

Σύμφωνα με πληροφορίες εξ Ιταλίας, η Honda και η Mercedes βλέπουν με καλό μάτι αυτήν την αλλαγή, γνωρίζοντας πως έχουν τα επίπεδα αξιοπιστίας για να την υποστηρίξουν. Στον αντίποδα, Ferrari και Renault είναι δυσαρεστημένες με την εξέλιξη των πραγμάτων.

Η Scuderia σκοπεύει να διάγει όλη τη σεζόν χωρίς ποινή, γεγονός που σημαίνει πως οι κινητήρες της θα πρέπει να αντέξουν για 8 Grand Prix και όσα sprint αναλογούν σε αυτό το μοίρασμα δια του τρία, με αποτέλεσμα να κινείται στο όριο μεταξύ αξιοπιστίας και αστοχίας.

Πηγή: formu1a.uno, Motorsport Italia

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Μόντσα ανακαινίζεται για να κρατήσει την θέση της στη Formula 1

F1 2024: Πότε παρουσιάζονται τα μονοθέσια και πότε διεξάγονται οι δοκιμές