F1 2026: Οι νέοι κινητήρες θα έχουν σύστημα τύπου KERS – Πώς θα λειτουργεί


Ένα ακόμη «λιθαράκι» προστέθηκε σε όσα γνωρίζουμε για τους κινητήρες των νέων κανονισμών του 2026, αυτή τη φορά πηγαίνοντάς μας πίσω στην εποχή του KERS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Getty Images - Red Bull Content Pool
  • 29/3/2024

Οι νέοι κανονισμοί της Formula 1, που θα καταφτάσουν το 2026, θα σημάνουν μία νέα εποχή για την κορωνίδα του σπορ. Η F1 θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την πορεία της προς την ανθρακική ουδετερότητα, που ξεκίνησε το 2014 με την εισαγωγή του υβριδισμού.

Ήδη από το περασμένο έτος, γνωρίζουμε ότι οι νέοι κινητήρες θα τροφοδοτούνται από 100% βιώσιμα καύσιμα, η MGU-H θα αφαιρεθεί, ενώ θα χρησιμοποιείται κράμα αλουμινίου αντί για τιτάνιο. Εκτός αυτού, θα αυξηθεί η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ από τα 150 kW στα 350 kW, δηλαδή 475 PS, αντισταθμίζοντας τη μείωση της ισχύος από την αφαίρεση της MGU-H.

Τώρα, η FIA αποκάλυψε ένα νέο μέρος των κανονισμών, που αφορά μία επιπρόσθετη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, που στοχεύει να βελτιώσει τις μάχες μέσα στην πίστα. Είχε ανακοινωθεί προηγουμένως ότι η ομοσπονδία σκοπεύει να εισάγει μία λειτουργία «push-to-pass,» όμως οι λεπτομέρειες αναφορικά με αυτό το σύστημα δεν είχαν έρθει στο φως.

Παρόλο που αυτή η τελευταία προσθήκη στους κανονισμούς δεν έχει οριστικοποιηθεί κι ολοκληρωθεί, προσφέρει ένα πρώτο, γενικότερο πλαίσιο για την εν λόγω τεχνολογία. Πιο συγκεκριμένα, το Άρθρο 5.4.8 επιτρέπει την άντληση επιπλέον ισχύος από το υβριδικό σύστημα ERS-K έως και 345 km/h. Στο ίδιο άρθρο, γίνεται λόγος για μία «λειτουργία παράκαμψης,» όπου ο οδηγός θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε συμπληρωματική ισχύ, αγγίζοντας έως και τα 355 km/h.

Αυτή η «παράκαμψη» θα παρέχει μια πιο στρατηγική ανάπτυξη της ισχύος και θα απαιτεί τη συμβολή του οδηγού, αφού θα είναι εκείνος που θα κρίνει, αν και πότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί, όταν είναι διαθέσιμη. Η λειτουργία αυτού του συστήματος θυμίζει αρκετά το KERS, που ήταν μέρος των κανονισμών από το 2009 μέχρι το 2013 κι επέτρεπε στους πιλότους να αξιοποιούν τη διαθέσιμη ισχύ σε διαφορετικές φάσεις του αγώνα, όπως για παράδειγμα σε κάποιο προσπέρασμα ή στην άμυνα, ή ακόμη και στις κατατακτήριες δοκιμές, για τη βελτίωση του χρόνου ενός γύρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Στην πλήρη εξαγορά της Sauber προχωρά η Audi πριν την είσοδό της το 2026

Η F1 απέρριψε την είσοδο της Andretti - Πώς δικαιολογεί την απόφασή της

F1: Δείτε τον πρώτο γύρο στη νέα πίστα της Μαδρίτης (video)