F1: Ακόμα κι ο πιο έμπειρος οδηγός στο grid δυσκολεύεται με τα τωρινά μονοθέσια


Τα μονοθέσια με ground effect αποδεικνύονται δύστροπα κι απρόβλεπτα ακόμα και για τον οδηγό με τις περισσότερες εκκινήσεις στην ιστορία της Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Zak Mauger/Aston Martin F1 Team
  • 7/1/2024

Ο Fernando Alonso μετρά 380 εκκινήσεις στη Formula 1, και θα ξεπεράσει τις 400 μέσα στο 2024.

Έχει οδηγήσει μονοθέσια με κινητήρες V10, V8 και V6, με αυλακωτά και σλικ ελαστικά, με χαμηλό και σαφώς μεγαλύτερο βάρος, οπότε η άποψή του για το πώς συμπεριφέρεται ένα μονοθέσιο αξιολογείται και έχειβάρος.

Ο ίδιος θεωρεί πως η γενιά των μονοθεσίων του 2022, που έχουν τη φιλοσοφία του ground effect, είναι δύστροπη και δύσκολη στο στήσιμο, εξηγώντας το γιατί:

«Τα μονοθέσια είναι σίγουρα πιο δύσκολα στο στήσιμο και στο να τα καταλάβεις. Είναι ακόμη πιο δύσκολο να παράσχεις ανατροφοδότηση στην ομάδα. 

«Κάποιες φορές οδηγούμε αυτά τα μονοθέσια και νιώθουμε ότι όλα πηγαίνουν καλά. Γυρνάς στα pits και βλέπεις την κατάταξη κι είσαι 14ος. Και κάποιες φορές συμβαίνει το αντίθετο. 

«Οδηγείς ένα πολύ δύσκολο αυτοκίνητο: μπορεί να νιώθεις ότι η ισορροπία είναι ανύπαρκτη και να δείς μετά ότι είσαι τρίτος. Είναι πολύ ευαίσθητο στις αλλαγές του setup.»

Ο Ισπανός θεωρεί πως μεγάλο μέρος αυτής της συμπεριφοράς εντοπίζεται και στις αναρτήσεις:

«Δε νομίζω ότι έχει να κάνει μόνο με την αεροδυναμική. Πιστεύω ότι έχει να κάνει και με την ανάρτηση, που είναι τόσο σκληρή και χαμηλή.»

«Χάνεις λίγο από αυτό που σου προσφέρει το μονοθέσιο, όσον αφορά στο feedback – Ποια είναι η πραγματική ισορροπία; Πως λειτουργούν τα ελαστικά σε σχέση με την αεροδυναμική, την ανάρτηση και την ισχυ; 

«Όλες αυτές οι παράμετροι είναι κάπως μπερδεμένες κάποιες φορές στα χέρια και το σώμα σου. Πιστεύω ότι είναι μια πολύ περίπλοκη γενιά μονοθεσίων.» 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιατί ο Alonso μοίραζε χρήματα στους μηχανικούς της McLaren

Τι ζητάει ο Sainz από τη Ferrari το 2024