Γιατί ο Adrian Newey θεωρεί σωστή τη στροφή της F1 στα ενεργά αεροδυναμικά


Ο γκουρού της αεροδυναμικής Adrian Newey καλωσορίζει τον ενδεχόμενο ερχομό των ενεργών αεροδυναμικών μερών, κι εξηγεί με επιχειρήματα γιατί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool
  • 30/12/2023

Η παρουσία ενεργών αεροδυναμικών μερών στη Formula 1 δεν είναι πρωτοφανής. Το DRS στην πίσω πτέρυγα είναι ένα τέτοιο σύστημα, αλλά το 2026 αναμένεται να αλλάξει σημαντικά.

Όπως είχε τονίσει κι ο επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, υπάρχουν σκέψεις για ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία στα μονοθέσια νέας γενιάς, κάτι που έχει βρει αρκετούς να αντιτίθενται σε αυτήν την προσέγγιση.

Ο Adrian Newey, τεχνικός επικεφαλής της Red Bull και ένας εκ των πιο επιτυχημένων σχεδιαστών στην ιστορία της F1, τηρεί διαφορετική στάση.

Ερωτηθείς από το Autosport για τα ενεργά αεροδυναμικά, ο Βρετανός απάντησε:

«Δεν με ενοχλεί. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα θα έρθουν για να καλύψουν το κενό από τη μειωμένη ισχύ των μονάδων ισχύος. Αλλά δεν το βρίσκω κακό αυτό.

«Το να θέλουμε να έχουμε μονοθέσια με καλύτερη αεροδυναμική απόδοση είναι θετικό. Γιατί να μην είναι τα ενεργά αεροδυναμικά μέρος αυτής της προσπάθειας; Πλέον έχουν θέση και στα επιβατικά οχήματα.

«Πολλά αυτοκίνητα πλέον έχουν spoilers που κινούνται. Γιατί να μην το έχουμε και στους αγώνες αυτό; Τα ενεργά αεροδυναμικά απέκτησαν κακή φήμη τη δεκαετία του '60 επειδή αστοχούσαν και έσπαγαν οι πτέρυγες. Έχουν περάσει αυτοί οι καιροί.»

Πηγή: Autosport

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η αλλαγή-κλειδί που έκανε την RB19 ανίκητη

Όταν ο Hamilton έκανε τον άρρωστο για να αποφύγει δοκιμές