F1: Ο Νικόλας Τομπάζης αποκαλύπτει λεπτομέρειες για τα μονοθέσια του 2026


Ο επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, μίλησε εκτενώς για τους κανονισμούς του 2026 και τις αλλαγές που θα φέρουν στην όψη και την αίσθηση των μονοθέσιων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool, AUDI AG
  • 13/12/2023

Μπορεί οι κανονισμοί γύρω από τους κινητήρες ενόψει 2026 να έχουν οριστικοποιηθεί, δεν ισχύει το ίδιο για την αεροδυναμική και το σασί των νέων μονοθέσιων, με τη FIA και τις ομάδες να βρίσκονται ακόμα σε διαπραγματεύσεις.

Σε ενημέρωσή του σε μέλη του Τύπου, ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, αποκάλυψε λεπτομέρειες για το μέγεθος, το βάρος και την προσέγγιση των αγωνιστικών νέας γενιάς.

Ξεκινώντας από το σασί, ο Τομπάζης τόνισε πως στόχος είναι να μειωθεί το μέγεθος των μονοθέσιων σε σχέση με τη γενιά του 2022: 

«Τα του σασί έχουν σχεδόν οριστικοποιηθεί, και ξέρουμε πως τα μονοθέσια θα είναι πιο κοντά. Το ανώτερο μήκος του μεταξονίου θα είναι στα 3,4 μέτρα, ενώ τώρα είναι στα 3,6 μέτρα. Θα είναι πιο στενά για 100 χιλιοστά, δηλαδή θα φτάνουν τα 1,9 μέτρα.»

Σε ό,τι αφορά το βάρος, η FIA έχει ακούσει τα σχόλια των οδηγών και θέλει να το μειώσει σημαντικά από τα 798 κιλά που είναι τώρα το όριο:

«Στοχεύουμε να έχουμε χαμηλότερο όριο βάρους. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο τα μονοθέσια να είναι πιο ελαφριά κατά 40 με 50 κιλά το 2026. Θέλουμε να έχουμε μονοθέσια που να είναι πιο ευκίνητα, γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ πιο βαριά και δυσκίνητα. Τα βάζουμε σε δίαιτα τρόπον τινά.»

Η Audi μπαίνει στη Formula 1 ως κατασκευαστής κινητήρων
Η Audi μπαίνει στη Formula 1 ως κατασκευαστής κινητήρων

Η μείωση του βάρους θα επιτευχθεί και μέσω της επιστροφής σε πιο μικρούς σε διάμετρο τροχούς, καθώς γίνεται λόγος για ελαστικά 16 ιντσών, κι όχι 18 όπως είναι τώρα. Υπενθυμίζεται πως το 2022 έγινε η στροφή από τα ελαστικά 13 ιντσών σε αυτά των 18 για εμπορικούς λόγους, καθώς η Pirelli θεωρούσε πως το προϊον διαφημίζεται καλύτερα σε ένα ελαστικό που θυμίζει αυτό ενός επιβατικού οχήματος.

Στα της αεροδυναμικής, η Ομοσπονδία θα ορίσει τους κανονισμούς της νέας γενιάς αντλώντας από τα ευρήματα των τωρινών μονοθέσιων:

«Σε ό,τι αφορά της αεροδυναμική, έχουμε ένα concept σε προχωρημένο στάδιο που αποτελεί εξέλιξη του πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή. Δεν θα το χαρακτήριζα ριζική αλλαγή. Στοχεύει στο να υπάρχουν κλειστές μάχες. Το 2023 είδαμε κάπως να φθίνει αυτό όσο τα μονοθέσια έχαναν την ικανότητά τους να ακολουθούν από κοντά το ένα το άλλο. Θεωρούμε πως έχουμε καταλάβει γιατί συνέβη αυτό και τι πρέπει να γίνει για το αλλάξουμε. Συνολικά, το 2026 θα έχουμε μονοθέσια που θα παράγουν λιγότερη οπισθέλκουσα, αλλά θα έχουν και χαμηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης.»

Τέλος, στο ζήτημα των ενεργών αεροδυναμικών, ο Τομπάζης επεσήμανε πως θα συνεχίσει να υπάρχει με κάποια μορφή το DRS, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι θα βρίσκεται στην πίσω πτέρυγα ή ότι θα ενεργοποιείται μόνο στις στροφές και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο Vasseur προειδοποιεί: «Δεν μαθαίνουμε από το παρελθόν κι αυτό είναι πρόβλημα»

F1 2023: Ο αγώνας-έκπληξη με τα περισσότερα προσπεράσματα (πίνακας)