GP Ιαπωνίας: Νικητής ο Verstappen, πρωταθλήτρια η Red Bull!


O Max Verstappen επέστρεψε στις νίκες και κέρδισε στον αγώνα της Ιαπωνίας, χαρίζοντας και τον τίτλο των κατασκευαστών στη Red Bull.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 24/9/2023

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κρατήθηκε με δυσκολία στην πρωτιά, αμυνόμενος τόσο του Piastri όσο και του Norris, με τον Βρετανό να περνά 2ος.

Πίσω, όμως, ο Bottas έγινε «σάντουιτς» ανάμεσα σε Ocon και Albon, με αποτέλεσμα να έχουν επαφή με σπασμένα μέρη και κλαταρίσματα, ενώ θύμα ήταν κι ο Zhou που βρισκόταν πιο πίσω. Όλοι μπήκαν στα pits, αναμενόμενα.

Παράλληλα, ο Perez είχε επαφή με τον Hamilton στην προσπάθειά του να τον περάσει και μπήκε στα pits για νέα εμπρός πτέρυγα.

Τα θραύσματα από τις επαφές έφεραν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα για να απομακρυνθούν.

Η δράση επέστρεψε στον 5ο γύρο, χωρίς καμία αλλαγή στην επανεκκίνηση.

Στον επόμενο γύρο, ο Russell πέρασε τον Hamilton στο τελευταίο σικέιν, προτού τον περάσει ξανά στην πρώτη στροφή ο 7κις πρωταθλητής, χαρίζοντάς μας μια εξαιρετική μάχη.

Παράλληλα, ο Perez δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων καθώς βρέθηκε να παραβαίνει κανονισμό πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, προσπερνώντας προσωρινά αρκετά μονοθέσια όταν μπήκε στο pitlane.

Ο Alonso πρώτος μπήκε στα pits για τη σκληρή γόμα στον 12ο γύρο, προστατεύοντας εαυτόν στρατηγικά από τον Hamilton.

Στον 13ο γύρο, ο Perez προσπάθησε να περάσει τον Magnussen στην εσωτερική της φουρκέτας, με αποτέλεσμα να έχει επαφή και να πρέπει να μπει στα pits για νέα εμπρός πτέρυγα. Λίγο μετά, εγκατέλειψε.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε για να απομακρυνθούν τα θραύσματα, γεγονός που βόλεψε τον Piastri που μπήκε για νέα σκληρή γόμα στον 14ο γύρο την ώρα που τέθηκε σε ισχύ το VSC.

Ήταν ο μόνος που έκανε pit stop σε αυτές τις συνθήκες, καθώς ο Verstappen και ο Norris έμειναν εκτός, όπως και οι Ferrari και οι Mercedes.

Όσο για τον Norris, η διαφορά από τον Verstappen ανέβηκε σχεδόν στα 10 δλ. υπό το VSC καθώς δεν πέρασε τον χτυπημένο Perez υπό τον φόβο ποινής.

Στον 17ο γύρο μπήκε για τη μέση κι όχι τη σκληρή γόμα ο Verstappen, με τον Piastri πίσω του στα 2,6 δλ., ενώ ο Hamilton έκανε κι αυτός την αλλαγή του στα σκληρά ελαστικά.

Στον 18ο γύρο ήρθε η σειρά των Norris (σκληρά) και Leclerc (μεσαία), με τον Βρετανό της McLaren να πέφτει πίσω από τον Piastri. Έναν γύρο μετά μπήκε κι ο Sainz για τα μεσαία.

Πιο πίσω, ο Alonso έχανε συνεχώς θέσεις από τους άμεσους αντιπάλους του, κι όπως είπε και στο team radio «με πετάξατε στο λάκκο με τα λιοντάρια».

Στον 24ο γύρο, ο Piastri έφτασε τον Russell, που χωρίς να είχε μπει ακόμα στα pits ήταν πια 2ος. Μάλιστα, ο Βρετανός όδευε για στρατηγική 1 stop, όσο ο ανταγωνισμός γύρω του ετοιμαζόταν και για 2ο.

Στον 25ο γύρο μπήκε και έβαλε τη σκληρή γόμα, επιστρέφοντας στην πίστα στην 9η θέση, πίσω από τους Ocon-Alonso που έδιναν μάχη.

Μπροστά, ο Norris ήθελε να περάσει τον Piastri, και η ομάδα συναίνεσε καθώς εκείνος ήταν ταχύτερος, με την αλλαγή θέσεων να γίνεται έναν γύρο μετά. Ο Verstappen είχε πια ξεφύγει στα 13 δλ. μπροστά.

Στους επόμενους γύρους μέχρι τα επόμενα pit stop, επικράτησε νηνεμία, με κάθε οδηγό να προσέχει τα ελαστικά του όσο περισσότερο μπορεί.

Στον 35ο γύρο μπήκαν για δεύτερη φορά οι Leclerc και Hamilton, για τη σκληρή γόμα.

Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Piastri για να προστατευτεί από το undercut, και τα κατάφερε.

Έναν γύρο μετά ήρθε κι η σειρά του Norris, κι όπως κι ο Piastri, έτσι κι αυτός βγήκε πίσω από τους Sainz και Russell που δεν είχαν μπει για pit stop.

Στον 38ο γύρο ήρθε κι η σειρά του Sainz, επιστρέφοντας στην πίστα στην 7η θέση, μπροστά από τον Alonso.

Παράλληλα, ο Perez γύρισε στον αγώνα για να εκτίσει την ποινή 5 δλ. που πήρε για την επαφή με τον Magnussen, και εγκατέλειψε εκ νέου, ώστε να μη μεταφερθεί στον αγώνα του Κατάρ.

Όσο οι γύροι περνούσαν, ο Russell, με τη στρατηγική της μίας στάσης, έχανε συνεχώς χρόνο, με τους Piastri και Leclerc να τον περνάνε για τις θέσεις 3 και 4, αντίστοιχα.

Αυτό έκανε τον Hamilton να σκέφτεται πως πρέπει να περάσει άμεσα τον Russell για να προστατευτεί από τον Sainz που τους είχε φτάσει. Όπερ κι εγένετο στον 49ο γύρο, με τον Ισπανό να βρίσκει την ευκαιρία να περάσει στην 6η θέση.

Μπροστά, ο Verstappen έμεινε ανεπηρέαστος από όλα όσα γίνονταν πίσω του και πήρε τη νίκη, και μαζί εξασφάλισε ολοκληρωτικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Red Bull, το έκτο στην ιστορία της.

Στο βάθρο μαζί του ανέβηκαν οι Norris και Piastri στο 2-3 της McLaren, ενώ ο Leclerc βρέθηκε 4ος, μπροστά από τους Hamilton, Sainz, Russell, Alonso, Gasly και Ocon.