Οι επιλογές της Pirelli για το ισπανικό GP


Σκληρή P ZERO ORANGE (πορτοκαλί χρώμα) και μέση γόμα P ZERO WHITE (λευκό χρώμα) για τις απαιτήσεις της πίστας.

  • 8/5/2014

Η F1 επισκέπτεται για πρώτη φορά φέτος την Ευρώπη για έναν αγώνα που παραδοσιακά αποτελεί κλειδί, το ισπανικό Grand Prix (11/5).

Η πίστα του Μontmelo είναι οικεία για τις ομάδες οι οποίες πολύ συχνά συνδυάζουν την επιστροφή στην Ευρώπη με την παρουσίαση σημαντικών αναβαθμίσεων στα μονοθέσια τους. Στόχος αυτών η βελτίωση της απόδοσης και η αύξηση της κάθετης δύναμης (αεροδυναμικά παραγόμενης).

Αυτό συχνά οδηγεί σε αύξηση των απαιτήσεων από τα ελαστικά σε μια πίστα που ούτως ή άλλως απαιτεί μεταφορά μεγάλων ποσών ενέργειας λόγω των γρήγορων, συνεχόμενων στροφών που φορτίζουν υπέρμετρα τα ελαστικά. Λόγω όλων αυτών η Pirelli οδηγήθηκε στην επιλογή των δυο πιο σκληρών γομών που υπάρχουν στη γκάμα της Formula 1.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Λέγεται συχνά ότι στη Βαρκελώνη βλέπουμε την ακριβή εικόνα του συναγωνισμού της χρονιάς καθώς όταν ένα μονοθέσιο αποδίδει καλά σ’ αυτή την πίστα, αποδίδει καλά παντού. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά, καθώς η Ισπανική πίστα είναι μια από τις πιο απαιτητικές που αγωνιζόμαστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Παρατεταμένες και γρήγορες στροφές όπως η στροφή «3» ασκούν υψηλά φορτία στα ελαστικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έντονη πτώση στην απόδοσή τους. Επιπλέον το οδόστρωμα της πίστας είναι αρκετά τραχύ και οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος μπορεί να είναι υψηλές αυτό αυξάνει περισσότερο το φόρτο εργασίας στα ελαστικά. Στο παρελθόν έχουμε δει ακόμη και στρατηγικές 4 πιτ στοπ στη Βαρκελώνη. Με τις αλλαγές που κάναμε στα φετινά ελαστικά ελπίζουμε ότι η πλειοψηφία των οδηγών δε θα κάνει πάνω από 3 αλλαγές. Πραγματοποιήσαμε μια καλή αρχή στην προετοιμασία μας για το 2015 με το πρώτο τεστ ειδικά για ελαστικά στο Μπαχρέιν. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά με τη συνεργασία 4 ομάδων στην Ισπανία μετά τον αγώνα».

Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli: «Η πίστα της Βαρκελώνης είναι μια από τις πιο σκληρές του πρωταθλήματος για τα ελαστικά. Το οδόστρωμα είναι αρκετά τραχύ αλλά το κύριο πρόβλημα είναι οι γρήγορες καμπές από τις οποίες διέρχεσαι επιταχύνοντας με αποτέλεσμα τη φθορά των πίσω ελαστικών. Είναι κομβικό το σωστό σετάρισμα ώστε να ελέγξεις τη πτώση στην απόδοση. Αν δεν το πετύχεις αυτό καταλήγεις σύντομα σε καταστροφή των πίσω ελαστικών και πολύ γρήγορα ο ρυθμός σου αρχίζει να πέφτει. Επίσης έχεις πρόβλημα στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση: Με φθαρμένα ελαστικά χρειάζεσαι μεγαλύτερη απόσταση για να φρενάρεις και δυσκολεύεσαι να βρεις πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα είναι τα μονοθέσια φέτος στη Βαρκελώνη. Θεωρητικά λόγω μειωμένης αεροδυναμικής απόδοσης θα είναι λιγότερο κουραστικό για τους οδηγούς απ’ ότι στο παρελθόν. Αλλά ας περιμένουμε να δούμε και τι αναβαθμίσεις θα παρουσιάσουν οι ομάδες».

Μετά το πέρας του αγώνα θα διεξαχθούν δοκιμές, με τις Sauber, Toro Rosso, McLaren και Force India να κάνουν δοκιμές για λογαριασμό της Pirelli.