Πως είδε η Pirelli το βρετανικό GP


Ο απολογισμός του ιταλικού εργοστασίου.

  • 8/7/2014

Ο πιλότος της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε την 27η νίκη της καριέρας του στο Βρετανικό GP ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop μετά από μια συγκλονιστική μάχη με τον teammate του Nico Rosberg όπου κλειδί αποδείχτηκε η στρατηγική.

Η εγκατάλειψη του Rosberg είχε ως αποτέλεσμα ο Hamilton να μειώσει τη διαφορά στο πρωτάθλημα στους 4 βαθμούς. Αυτό καθιστά οποιαδήποτε απόφαση στρατηγικής και επιλογής ελαστικών, στο μέλλον, πιο καθοριστική από ποτέ.

Ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία μετά από ένα ατύχημα στον πρώτο γύρο και υπήρξε καθυστέρηση μιας ώρας για να επισκευαστεί η μπαριέρα. Η επανεκκίνηση αποτέλεσε συνέχεια του αγώνα που είχε ήδη εκκινήσει. Στους οδηγούς δόθηκε η δυνατότητα ν’ αλλάξουν ελαστικά ενόσω περίμεναν στο grid.

Η αλλαγή γόμας σ’ εκείνο το σημείο, εφόσον η μια εκ των δυο είχε ήδη χρησιμοποιηθεί έδινε τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του αγώνα χωρίς άλλη υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών.

Ο οδηγός της Ferrari, Fernando Alonso άλλαξε σ’ εκείνο το σημείο από τη σκληρή στη μέση γόμα, ενώ οι Red Bull των Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, ο Jean Eric Vergne (Toro Rosso), ο Romain Grosjean (Lotus) και ο Sergio Perez (Force India) έκαναν την αντίθετη κίνηση αλλάζοντας από μέση σε σκληρή γόμα.

ΟHamilton χρησιμοποίησε στρατηγική 2 pit stop για να κερδίσει τον αγώνα αλλά οι άλλοι πιλότοι στο βάθρο και συνολικά επτά από τους δέκα οδηγούς έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς. Η Red Bull του Daniel Ricciardo που τερμάτισε 3ος  διένυσε τους τελευταίους 37 γύρους με το ίδιο σετ μέσης γόμας.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Η επανεκκίνηση στην αρχή του αγώνα προφανώς επηρέασε τις στρατηγικές αγώνα. Κάποιοι οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν για ν’ αλλάξουν την αρχική τους στρατηγική. Είδαμε κάποιες αντικρουόμενες επιλογές να υιοθετούνται, οι περισσότεροι οδηγοί που έκαναν αλλαγή έβαλαν την πιο σκληρή γόμα. Ο Alonso αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την έξτρα ταχύτητα που πρόσφερε η μέση γόμα – διαφορά περίπου 1 sec στο γύρο – ώστε να ανακτήσει κάποιες θέσεις στην επανεκκίνηση. Η ίδια ιστορία συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα, είδαμε διάφορες επιλογές στρατηγικής. Μολονότι στο Silverstone απαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις της χρονιάς, επτά από τους δέκα πρώτους οδηγούς απέδειξαν πως είναι δυνατόν ο αγώνας να ολοκληρωθεί με ένα pit stop. Αυτό καταδεικνύει την αντοχή των ελαστικών. Πιθανόν και ο Lewis Hamilton που πήρε μια σπουδαία νίκη εντός έδρας να μπορούσε να σταματήσει μόνο μια φορά».

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

Μέση

Vettel  –  1m37.418
Rosberg –   1m38.091
Ricciardo  –  1m38.459

Σκληρή

Hamilton – 1m37.176
Bottas – 1m38.264
Button – 1m38.284

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:

Μέση / D. Ricciardo / 37 γύροι
Σκληρή / R.Grosjean / 29 γύροι