Γνωρίστε το Peugeot 2008 DKR


Μάθετε τα "μυστικά" του γαλλικού αγωνιστικού!

  • 4/7/2014

H Peugeot επιστρέφει του χρόνου στο Rally Dakar με νέο, εντυπωσιακό αγωνιστικό και μια dream-team που στελεχώνουν ο Stefan Peterhansel, o Carlos Sainz και ο Cyril Despres. Η προετοιμασία και οι δοκιμές του νέου οχήματος έχουν ξεκινήσει και η γαλλική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του 2008 DKR.

Για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θα συναντήσει στα σκληροτράχηλα εδάφη της Λατινικής Αμερικής, η Peugeot ακολούθησε μια τολμηρή τεχνικά προσέγγιση. «Όταν πρόκειται για ένα ράλι αντοχής όπως ένας αγώνας cross-country, το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται είναι αν θα τρέξεις με κίνηση σε τέσσερις ή σε δύο τροχούς. Κατόπιν ενδελεχούς μελέτης αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη λύση της μετάδοσης σε δύο τροχούς η οποία παρουσιάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα», δήλωσε ο διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας Peugeot, Bruno Famin.

Προς όφελος του ανταγωνισμού μεταξύ διαφορετικών τεχνικών λύσεων, οι κανονισμοί επιτρέπουν στα δικίνητα οχήματα να επωφεληθούν από εγγενή πλεονεκτήματα σε σχέση με τα οχήματα 4Χ4.

Ο τεχνικός διευθυντής Jean-Christophe Pallier αναφέρει συνοπτικά: «Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το βάρος είναι σημαντικός παράγοντας επίδοσης. Στην περίπτωση του cross country rallying, τα δικίνητα οχήματα επιτρέπεται να είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα τετρακίνητα. Εγκρίνεται δε, η χρήση μεγαλύτερων τροχών, ισχυρό πλεονέκτημα για τις συνθήκες του Ντακάρ. Επιπλέον, ο κανονισμός επιτρέπει την ελαχιστοποίηση του μπροστινού προβόλου δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα να ξεπεράσει ακόμη και κάθετο εμπόδιο! Εγκρίνεται επίσης η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης (με 460mm έναντι 250mm στις τετρακίνητες συμμετοχές), ενώ το πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται την πίεση των ελαστικών από το cockpit το οποίο σε επίπεδο τακτικής μπορεί να επιφέρει σημαντικά χρονικά οφέλη».

Για την πλήρη αξιοποίηση αυτών των πλεονεκτημάτων, οι μηχανικοί του γαλλικού team δημιούργησαν ένα εξαιρετικά συμπαγές αυτοκίνητο. Το 2008 DKR χρησιμοποιεί κινητήρα V6 twin turbo, τοποθετημένο στο κέντρο (mid-rear), που αποδίδει 340 ίππους.

«Το να χωρέσεις όλα αυτά τα ζωτικής σημασίας εξαρτήματα σε τόσο μικρό διαθέσιμο χώρο ήταν πονοκέφαλος για εμάς», παραδέχεται ο Pallier. «Τα μικρότερα αυτοκίνητα συνήθως αποδίδουν καλύτερα σε διαδρομές με στροφές επομένως αυτή η διάταξη αυξάνει τις δυνατότητες ενός δικίνητου οχήματος εκεί που θεωρητικά ένα τετρακίνητο όχημα έχει το προβάδισμα».

Όπως εξηγεί ο Bruno Famin «δεδομένου ότι το 2008 παραγωγής είναι ένα δικίνητο crossover εξοπλισμένο με Grip Control το οποίο του επιτρέπει να πάει σχεδόν παντού, είναι σωστό και το 2008 DKR να έρθει αντιμέτωπο με τις προκλήσεις του Dakar με κίνηση σε δύο τροχούς».