2022 Jeep Renegade 1.5T 130PS DDCT E-Hybrid - Test Drive: Δοκιμάζουμε το υβριδικό και ικανό Jeep


Άλλο ένα Renegade; όχι ακριβώς. H Jeep κινήθηκε έξυπνα ενσωματώνοντας στο cult συμπαγές της SUV μια σοβαρή υβριδική τεχνολογία που μπορεί να κινήσει τον κόσμο σας αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς την ανάγκη πρίζας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/5/2022

Και ναι, ανάμεσα σε αποδράσεις εκτός των τειχών και καθημερινά μποτιλιαρίσματα έχει θέση ένα συμπαγές μοντέλο της μάρκας που ξέρει τα τζιπ, λόγω… ονόματος με σύστημα κίνησης που έρχεται για το απαιτητικό σήμερα. Ένα σήμερα που θέλει πρακτικότητα, ευελιξία, ασφάλεια και οικονομία. Έτσι, στη βάση του πολύ δημοφιλούς και αγαπητού σε όψη Renegade ενσωματώθηκε η τεχνολογία e-Hybrid.

Αναφορά στα τεχνικά του συστήματος (και όχι στα τη εμφάνισης που ήδη γνωρίζουμε) καλό είναι να γίνει για να φανεί πόσο σοβαρή δουλειά έχει επιτελεστεί από τους μηχανικούς της Jeep. Βάση για το σύστημα e-Hybrid της Jeep (το φορά και το Compass) είναι ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων με turbo σταθερής γεωμετρίας που λειτουργεί στον κύκλο Miller και αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 rpm. Ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων υγρού τύπου, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 48V, απόδοσης 15 kW (20 PS), συντονίζει την κίνηση προς τους εμπρός τροχούς (τούτο το Renegade είναι μόνο προσθιοκίνητο).

Επικουρικά, υπάρχει  ένας ηλεκτροκινητήρας BSG που φορτίζει τη μπαταρία 48V και την υποβοηθά στην εκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Η μπαταρία από την πλευρά της είναι ενεργειακής χωρητικότητας περίπου 1 kWh και είναι τακτοποιημένη έξυπνα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Μπορεί να έχετε ξαναδεί παρόμοια τοπολογία αλλά ναι, είναι από ό,τι μπορείτε να καταλάβετε ενισχυμένη και ρυθμισμένη να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά. Κατ’ αρχάς εκκινεί ηλεκτρικά και μπορεί να συνεχίσει έτσι σε χαμηλό ρυθμό κυκλοφορίας (πηγμένος στη Λεωφόρο Κηφισίας, Δευτέρα πρωί).

Προφανώς και εκτός από τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης υπάρχει και η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (με ή χωρίς τη χρήση φρένου) και ενίσχυση της απόδοσης του θερμικού κινητήρα (e-Boosting), ώστε να λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο επίπεδο αποδοτικότητας του μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Στην πράξη, στο δαιδαλώδες και πακτωμένο πληροφορίες ψηφιακό ταμπλό του αυτοκινήτου θα δείτε δύο μετρητές, έναν για τα αποθέματα βενζίνης κι έναν για τα αποθέματα ενέργειας.

Στην πράξη

και ξεπερνώντας την εγγενή φιλοσοφία κίνησης ενός Renegade σαν κανονικό 4X4 εργαλείο εκτός δρόμου (μεγάλες κλίσεις στις στροφές, τιμόνι που βοηθά στις μανούβρες κ.λπ.), έχουμε ένα αυτοκίνητο που όντως μπορεί να κινηθεί πολύ ήσυχα ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ η ύπαρξη του κιβώτιου διπλού συμπλέκτη υπόσχεται στρωτές, γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Στα υπόλοιπα τυπικά μιας δοκιμής και μετά τη σχεδιαστική αναγέννηση της καμπίνας των Compass περιμένουμε πλέον και στο Renegade να αποτινάξει την παλαιάς κοπής σχεδίαση και εργονομία που ναι μεν έχει πολλούς και χρηστικούς διακόπτες αλλά έχει και παραφωνίες (κάθετο ταμπλό, με κουμπιά μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού).

Στην άσφαλτο

είναι ένα «στρογγυλεμένο» αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά τόσο με τη φιλοσοφία του (προφανώς και δεν περιμένεις να στρίψει όπως ένα Ford Puma για παράδειγμα) και με τα ελαστικά 215/60-R17, χωρίς να σε εξιτάρει να πάρεις όλη την υβριδική ισχύ του αυτοκινήτου και με την αίσθηση των φρένων να είναι ιδιότυπη. 

Όμως μη γελιέστε, αυτό είναι ένα Jeep κι όταν έρθει η ώρα του χώματος το Renegade καταφέρνει να περνά με τρομερό attitude είτε έχουμε απλό χώμα, είτε φυτευτές πέτρες και χαλίκι.

Στρίβει ελεγχόμενα, κρατάει και δε θα αρνηθεί να σκαρφαλώσει σε κάποια ραχούλα χάρη STA 171 mm απόστασης του πατώματος από το έδαφος, στην υβριδική, στρωτή του υπόσταση και τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου.

Όσο για τα περιβαλλοντικά, έχουμε κατανάλωση 5,7 L/100 km που στα χέρια μας έφτασε στα 7,1 L/100 km, αλλά δυστυχώς και εκπομπή CO2 130 g/km που σημαίνει εκ περιτροπής είσοδο στον Δακτύλιο.

Εντούτοις, εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι έρχεται σε ενδιαφέρουσα με δεδομένα τα… δεδομένα της εποχής μας (βλέπε καθολική αύξηση τιμών) τιμή, πλούσιο εξοπλισμό, άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (στις πλούσιες όμως εκδόσεις), 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 km και 4 χρόνια υπηρεσία οδικής βοήθειας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP RENEGADE Renegade 1.5T 130PS DDCT E-Hybrid 2022   TIMH €26.800   ΤΕΛΗ €83,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.469, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95(130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 191 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km

JEEP RENEGADE Renegade 1.5T 130PS DDCT E-Hybrid 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2, ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.