Test Drive: MG ZS 1.5L VTI 106PS - Δοκιμάζουμε το απόλυτο value for money μικρομεσαίο SUV


Είναι ευρύχωρο, είναι άνετο στον δρόμο, είναι ασφαλές και προσφέρεται σε μια τιμή στην οποία συνήθως αγοράζεις σουπερμίνι. Είναι φανερό ότι το ZS, το βασικό και πλέον προσιτό μοντέλο της MG, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση value for money και έρχεται να συστηθεί ως το καινούργιο αυτοκίνητο της ελληνικής οικογένειας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/10/2023

Το τι εστί MG το αναλύσαμε πρόσφατα στη δοκιμή του MG ZS με τον turbo κινητήρα του ενός λίτρου με τους 111 PS. Τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την απολύτως βασική – και κατά συνέπεια φθηνότερη έκδοση του ZS, του «βασικού» μοντέλου της MG, της βρετανικής μάρκας που βρέθηκε να ανήκει στον τεράστιο κινεζικό όμιλο SAIC και να κτυπά με αξιώσεις την πόρτα του Ευρωπαίου οδηγού/καταναλωτή. Ο λόγος για το MG ZS 1.5L VTI, το οποίο κινείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 L που αποδίδει 106 PS.

Μεγάλο…

Κοιτώντας ως εξωτερικός παρατηρητής το ZS, δεν θα λέγαμε ότι θέλεις να χρησιμοποιήσεις υπερθετικούς χαρακτηρισμούς για το design του. Είναι, πάντως, ένα σχήμα αποδεκτό αυτό που βλέπεις, ενδεχομένως και όμορφο, αν προσθέσουμε και το στοιχείο της υποκειμενικότητας, ενώ κάποιοι θα σταθούν στο οκτάγωνο σήμα της μάσκας με τα «μαγικά» γράμματα MG. Είναι δε σαφές ότι πρόκειται για SUV – δεν σου αφήνει περιθώρια γι’ αυτό και το ύψος του, και η απόστασή του από το έδαφος. Περνώντας, όμως, στο εσωτερικό είναι βέβαιον ότι θα βρεις στοιχεία που θα σε εντυπωσιάσουν, όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής, αλλά και οι οικολογικές δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και του ταμπλώ (που αποτελούν στοιχείο του εξοπλισμού της έκδοσης Luxury), τα οποία αναπόφευκτα δημιουργούν μια αίσθηση πολυτέλειας.

Θα εντυπωσιαστείς, επίσης, από την αφθονία των χώρων για επιβάτες, καθώς αυτοί που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν ψηλό οδηγό θα έχουν μπόλικο «αέρα» και για το κεφάλι τους και για τα γόνατά τους. Το ZS είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, σαφώς μεγαλύτερο απ’ ό,τι περιμένεις όταν το βλέπεις απέξω, με ένα πολύ μεγάλο και πρακτικό πορτμπαγκάζ στα 448 λίτρα. Πρακτικό είναι γενικά το εσωτερικό, με αρκετές θέσεις για μικροπράγματα και η μόνη ένστασή μας στο σημείο αυτό αφορά στον μικρό χώρο για την τοποθέτηση κινητού τηλεφώνου που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων.

…και άνετο!

Στον δρόμο τώρα, αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο προορισμένο να κινείται με «χαλαρούς» ρυθμούς. Ο 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας θέλει αρκετά βαθύ πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού για να δείξει τη δύναμή του, γεγονός όχι άσχετο με το ότι η ροπή του αποδίδεται σε αρκετά ψηλότερες στροφές από αυτές που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στους turbo κινητήρες – ενώ και το μέγεθός της είναι μικρότερο. Οπότε η κατανάλωση προκύπτει λογικά αυξημένη και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι μην τον πιέζεις, αλλά να κινείσαι «αξιοπρεπώς», αξιοποιώντας και τον εύχρηστο επιλογέα του κιβωτίου με τις πέντε ταχύτητες.

Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι σαφώς εστιασμένη περισσότερο στην άνεση, κάτι που το εισπράττεις θετικά στις καθημερινές αναμετρήσεις με τις αντιξοότητες της ασφάλτου, όπως, επίσης, το εισπράττεις θετικά και όταν επιχειρήσεις να αφήσεις την άσφαλτο – γιατί στις χωμάτινες διαδρομές το ZS καταφέρνει να σε εκπλήσσει, λειτουργώντας, όπως ο χαρακτήρας του επιβάλλει, δηλαδή ως γνήσιο, άνετο SUV.

Εν κατακλείδι

Αναμφίβολα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του MG ZS είναι η τιμή του ή, αν θέλετε, η σχέση χώρων/τιμής. Γιατί όπως είπαμε ευθύς εξαρχής, δεν υπάρχει κάποιος ανταγωνιστής που να προσφέρει αυτούς τους χώρους σε αυτά τα χρήματα: με λιγότερα από 19.000 € αγοράζεις ένα μεγάλο αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει όλα τα οικογενειακά βάρη. Παράλληλα, το ZS είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα, ενώ το γεγονός ότι η βασική του έκδοση προσφέρεται χωρίς το οικολογικό δέρμα δεν την καθιστά λιγότερο ενδιαφέρουσα.

Αποδεχόμενοι, λοιπόν, τη μέτρια απόδοση του κινητήρα, αλλά και την έλλειψη κάποιων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού / ADAS (τα «βασικά» ηλεκτρονικά υπάρχουν) θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το MG ως μια νέου τύπου value for money πρόταση. Κλείνοντας, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι όλα τα MG καλύπτονται από επταετή εγγύηση (ή 160.000 km) – από τις μεγαλύτερες της αγοράς, στοιχείο που παραπέμπει σε αυξημένη αξιοπιστία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MG ZS 1.5L VTI 106PS 2023   TIMH €18.950   ΤΕΛΗ €104,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 78(106)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 141/4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 175 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,6 L/100km, 149 g/km

MG ZS 1.5L VTI 106PS 2023

ΥΠΕΡ ΤΙΜΗ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΑΝΕΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ).

ΚΑΤΑ ΜΕΤΡΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ.