Αποστολή στην Ισπανία: First Drive - Toyota C-HR. Οδηγούμε το νέο υβριδικό crossover


Σε έναν από τους κορυφαίους προορισμούς νεανικότητας και εξωστρέφειας, την Ίμπιζα στην Ισπανία, δοκιμάζουμε το νέο μικρομεσαίο SUV της Toyota. Γιατί κι αυτό είναι έτσι. Νεανικό κι εξωστρεφές. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΤΟΥΟΤΑ
  • 14/11/2023

Το C-HR είναι ένα γεννημένο best-seller. Από το 2017 που άρχισε να διατίθεται στις αγορές της Ευρώπης, ως ένα SUV με coupe σχεδιαστικό χαρακτήρα, έφερε μια απρόσμενα νεανική και οδηγοκεντρική αύρα στους φίλους της φίρμας, οι οποίοι καλοδέχθηκαν αυτή την στροφή μιας ως τότε «λιγότερο διασκεδαστικής» εταιρίας. Σήμερα 840.000 C-HR αργότερα και με Gazoo Racing μοντέλα και ανάλογες εκδόσεις σε όλη, σχεδόν, τη γκάμα της εταιρίας, κανείς δεν μπορεί να πει τίποτε για το όραμα του Akio Toyoda που διατράνωσε «ποτέ πια βαρετά αυτοκίνητα». 

Και το ωραίο είναι ότι το C-HR δεν ήταν μόνο ωραίο στο δρόμο αλλά και στην όψη. Και τώρα το 2023 έπρεπε η Toyota να κάνει πολλά για να διατηρήσει αυτή τη συνταγή της επιτυχίας. Πήρε λοιπόν το αυτοκίνητο που όλοι γνωρίσαμε και το μετεξέλιξε. Ίδιες αναλογίες και χαρακτήρας, πολλές μικρές αλλαγές στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, νέα δομική ταυτότητα, πανίσχυρο υβριδικό σύστημα με κινητήρες στα 1,8 και 2,0 λίτρα και για πρώτη φορά Plug-in παράγωγο. 

Future proof

Αυτό ήταν το C-HR (αρχικά από το C της κόμπακτ κατηγορίας και High Ride για την υψηλή θέση οδήγησης) καθώς είχε σχεδίαση που άντεχε στο χρόνο. Κι έτσι η αρχική συνταγή παρέμεινε η ίδια επάνω στην ίδια GA-C πλατφόρμα με νέα όμως φωτιστικά LED εμπρός (σφυροκέφαλη σχεδίαση από το αντίστοιχο καρχαριοειδές) μικρότερο κατά 25 mm εμπρός πρόβολο, και φαρδύτερο κατά 35 mm αμάξωμα. 

Το πίσω μέρος επίσης ξεχωρίζει με τη φωτεινή επιγραφή του μοντέλου και τη λεντοταινία που το κάνει απαράμιλλα φουτουριστικό. Άλλες λεπτομέρειες που αξίζουν προσοχής είναι οι νέες, αναδυόμενες χούφτες των τεσσάρων θυρών αλλά ακόμη το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα δε μεγάλωσαν ιδιαιτέρως. Οι δε διαστάσεις του νέου C-HR είναι 4,36 m μήκος, 1,83 m και 1,56 m ύψος, με μεταξόνιο στα 2,64 m και συνολικά η εικόνα είναι φρέσκια μη χάνοντας όμως την αίσθηση της σχεδιαστικής συνέχειας. 

Πριν αναφερθούμε στα της κίνησης αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης του  νέου C-HR επικεντρώθηκε στα βιώσιμα υλικά όπως τα ανακυκλωμένα μπουκάλια για τις υφασμάτινες επενδύσεις, τις βιώσιμες μεθόδους συναρμολόγησης και βαφής και την εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας. 

Sci-fi cockpit

Το εσωτερικό δείχνει επίσης νέο. Η λογική της αίσθησης αύξησης πλάτους βασίζεται σε ένα τοξοειδές ταμπλώ με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και οθόνη για τα mutlimedia επίσης 12,3" ή 8" για τις εισαγωγικές εκδόσεις και σε πλήρως εξελληνισμένο περιβάλλον. Πολλά συστήματα ανέσεων και ασφάλειας, νέο περιβάλλον παραμετροποίησης και ο myT ψηφιακός βοηθός και ό, τι πιο οδηγοκεντρικό σε συστήματα ADAS υπό το σχήμα Toyota Safety Sense με 14 συστήματα, εκ των οποίων 9 καινούργια. Αλλά και διαχείριση της κίνησης με προσεγμένη ρύθμιση των επιμέρους κρίσιμων εξαρτημάτων (βλέπε διαχείριση γκαζιού, συστήματος διεύθυνσης και πέδησης). Ωραίο, εργονομικό και υπέρ πρακτικό το περιβάλλον το οποίο απαρτίζεται από βιώσιμα, ως επί το πλείστον, υλικά με μηδενική χρήση αληθινού δέρματος. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σαν του προκατόχου, αλλά η συνολική αίαθηση ποιότητας είναι σαφώς αναβαθμισμένη. Όπως αναβαθμισμένη είναι και η μηχανολογία. Δυστυχώς το "χτίσιμο" του ταμπλώ και της κονσόλας με τρόπο που να αγκαλιάζει τον οδηγό του στερεί "αέρα" και ζωτικό χώρο. 

Υβριδικό εις την πέμπτη

Περισσότερος χάλυβας υψηλής αντοχής στις κεντρικές κολόνες για μεγαλύτερη δομική δυσκαμψία, νέα ρύθμιση και σχεδίαση για τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, καλύτερη αεροδυναμική για πιο ήσυχη κύλιση (η καλύτερη στην κατηγορία), νέα αμορτισέρ FSD με προσαρμόσιμη απόσβεση  για τις GR Sport εξοπλιστικές εκδόσεις αλλά, κυρίως, η 5ης γενιάς υβριδική τεχνολογία που υπόσχεται επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. 

Σε ό, τι λοιπόν έχει να κάνει με την υβριδική τεχνολογία, είναι αναβαθμισμένη με νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου που είναι πιο ελαφριές κατά 1,5 kg αλλά και πιο αποδοτικές από πριν κατά 14%, με σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη και κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός  αναβαθμισμένου e CVT κιβωτίου. Επίσης βελτιωμένο είναι το διαφορικό ενώ νέα είναι η μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU). 

Η βασική επιλογή στα 1,8  λίτρα απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 98 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα 95 PS και συνολική απόδοση 140 PS με το 0-100 km/h να έρχεται σε 9,9 sec, ενώ το 2λιτρο σύνολο με ίδια φιλοσοφία κινητήρα προσφέρει 152 PS από...οκτάνια, 113 PS από ηλεκτρόνια και 197 PS συνδυαστικά με το 0-100 km/h να έρχεται σε 8,1 sec. Δεν τελειώνει όμως έτσι το C-HR αφού και AWD-i έκδοση διαθέτει στη δίλιτρη βερσιόν με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα 41 PS στον πίσω άξονα για ακούραστη τετρακίνηση, και Plug-in έκδοση θα έχει μέσα στο 2024 με 66 km ηλεκτρικής αυτονομίας. 

Η Toyota έχει υποσχεθεί ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά που να είναι ακριβής και διασκεδαστική. Πολλή μελέτη έριξαν οι μηχανικοί της Toyota για να αναλύσουν δεδομένα και μοτίβα οδήγησης. Τώρα λοιπόν η φίρμα υπόσχεται πιο γραμμική απόδοση κινητήρα και κιβωτίου, ενώ και το τελευταίο προσφέρει σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου με μείωση κατά 500 rpm στο ρυθμό περιστροφής του κινητήρα (ησυχία λοιπόν και οικονομία). 

Οδηγώντας το νέο Toyota C-HR

Μετά την επίσημη παρουσίαση είχαμε στη διάθεσή μας τις εκδόσεις 1.8 140 PS και 2.0 AWD-i GR Sport. Έχοντας ήδη μπόλικες προσλαμβάνουσες από τα Corolla και Corolla Cross και γνωρίζοντας τα της μηχανολογίας, ξέραμε, περίπου, τι να περιμένουμε. Γραμμική και πλούσια απόδοση ισχύος ειδικά στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν ακόμα Custom, Normal και Eco) και στις δύο εκδόσεις και συνάμα μειωμένος θόρυβος μετάδοσης, κάτι που δείχνει τη βελτίωση που έχει επέλθει. 

Ξεχωρίσαμε τα Acceleration Suppression, που δεν αφήνει τον οδηγό να τον παρακάνει με το γκάζι αν επίκειται σύγκρουση και το Proactive Driving Assist που βοηθά μαζί με το ανάλογα ρυθμιζόμενο σύστημα διεύθυνσης να στρίβεις σταθερά και πάντα ελεγχόμενα πριν την είσοδο στροφής. Εννοείται ότι παρά το ότι η τετρακίνητη έκδοση δεν αποτελεί την εμπορική αιχμή του δόρατος μάς άρεσε περισσότερο τόσο για τα FSD αμορτισέρ όσο και για την ακάματη τετρακίνηση που εκτός δρόμου είναι λίρα εκατό, ενώ εντός ασφάλτου δείχνει ότι δένει το σύνολο σε επίπεδο οδήγησης σε υψηλό ρυθμό παρέα με τα χορταστικά ελαστικά 245/40-R20 (!) PremiumContact 6 της Continental. Με μέτριο ρυθμό σε επαρχιακό οδικό δίκτυο είδαμε σχεδόν 50% αμιγή ηλεκτροκίνηση και κατανάλωση πέριξ των 6,0 L/100 km. Μας χάλασε μόνον η προς τα πίσω ορατότητα και η τεχνητά σφιχτή αίσθηση του τιμονιού που όμως είναι ακριβέστατο. 

Σειρά είχε το κατακόκκινο 1800άρι δικίνητο C-HR με μια πιο ανάλαφρη  αίσθηση οδήγησης, ελαστικά Bridgestone Turanza 6 τεχνολογίας Enliten 225/50-R19 και απλά αμορτισέρ. Σαφώς και πιέζεται περισσότερο για να ακολουθήσει τον ρυθμό του δίλιτρου αλλά με κανονικό ρυθμό έχεις σαφώς ποιοτική κύλιση και λίγους στροβιλισμούς. Επίσης πετυχαίνεις χαμηλή κατανάλωση κοντά στα 4,5 L/100 km και ηλεκτροκίνηση κοντά στο 60%. Αν το πιέσεις κρατά, λίγο πιο... διασκεδαστικά από το τετρακίνητο αλλά σε... σαγρέ άσφαλτο θα φανεί η έλλειψη των FSD. 

Μας άρεσε το νέο C-HR για όσα ωραία διατηρεί και όσα νέα φέρνει. Κατά τα ειωθότα της Toyota Ελλάς το νέο coupe SUV διατίθεται ήδη ενώ τις επόμενες ημέρες θα βρεθεί και στις εκθέσεις της φίρμας σε όλη την Ελλάδα. Θεωρούμε δε ότι οι 14.000 συμπολίτες μας που ήδη έχουν C-HR της πρώτης γενιάς θα δουν πολλούς ακόμα νέους κατόχους να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, συνεχίζοντας τη φήμη ενός best-seller.

Δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα, πατώντας εδώ.