Group Test: Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid 225 PS Vs Peugeot 3008 Hybrid 225 PS e-EAT8


Όταν στη Ford και στην Peugeot αποφάσισαν να εφαρμόσουν την Plug-in Hybrid τεχνολογία στα οχήματά τους, επέλεξαν να το κάνουν στα crossover/SUV μοντέλα  κάτι που δεν ήταν τυχαίο. Βλέπετε, η στρατηγική εξηλεκτρισμού απαιτεί τα απαραίτητα όπλα και τις καλύτερες κινήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 13/2/2022

Δεν ήταν τυχαίο επειδή αυτή η κίνηση τους έδινε δύο βασικά πλεονεκτήματα: Το πρώτο –και το προφανές– ήταν το γεγονός της συμμόρφωσής τους με τις θεσμοθετημένες προδιαγραφές προστασίας του περιβάλλοντος και τη μείωση της εκπεμπόμενης ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα. Το δεύτερο ήταν η δημιουργία εκδόσεων που θα μετέτρεπαν τα κατά άλλα συμβατικά μοντέλα σε ακόμα πιο ενδιαφέροντα οχήματα. Πώς; Με την αύξηση της μέγιστης ισχύος τους σε επίπεδο που θα φάνταζε «παράταιρο» έως πριν από κάποιο χρονικό διάστημα.

Έτσι, το Ford Kuga και το Peugeot 3008 θα άνοιγαν εμπράκτως ένα από τα μονοπάτια του αυτοκινητικού εξηλεκτρισμού για τις δύο εταιρείες, αντίστοιχα. Τα δύο SUV οχήματα (αντιπροσωπευτικά κάθε μιας) θα αποκτούσαν πιο προηγμένη τεχνολογικά εικόνα, αλλά και ονομαστική ισχύ που ταιριάζει περισσότερο σε ένα hot hatch παρά σε μοντέλο της κατηγορίας τους. Μάλιστα, στην Peugeot έκαναν ένα βήμα περισσότερο δημιουργώντας και μία ακόμα ισχυρότερη εκδοχή, την τετρακίνητη των 300 PS.

Γραμμές αναφοράς

Η συγκεκριμένη έκδοση, τόσο του Ford Kuga όσο και του Peugeot 3008, προτείνονται ως μια καλή ευκαιρία για εταιρικό αυτοκίνητο ή για χρηματοδοτική μίσθωση, υπό την έννοια ότι η τιμή αγορά τους μπορεί να θεωρηθεί «υψηλή» για τα δεδομένα των οχημάτων και για τη διαφορά που έχουν από αυτήν των υπόλοιπων εκδόσεών τους μόνο με θερμικό κινητήρα. Ωστόσο, η συγκριτικά αυξημένη τιμή τους δικαιολογείται από την τεχνολογία που διαθέτουν. Αυτό που είναι ακριβότερο θα το κατανοήσεις στην καθημερινή μετακίνηση και χάρη σε αυτά που σου προσφέρουν επιπλέον.

Τα δύο οχήματα έχουν κοινό την PHEV τεχνολογία και την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά διαφέρουν σε σημαντικό βαθμό μεταξύ τους. Για παράδειγμα, το Kuga έχει κατά σχεδόν 17,0 cm μεγαλύτερο μήκος και είναι κατά 5,5 cm ψηλότερο. Διαθέτει ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και έχει στοιχεία πολυχρηστικού οχήματος στο εσωτερικό του.

Το 3008 είναι μια εντονότερη παρουσία αισθητικά η οποία ενισχύθηκε περισσότερο από την πρόσφατη μικρής έκτασης επανασχεδίασή του. Είναι μικρότερο σε μήκος, συγκριτικά, ενώ και το μεταξόνιό του είναι κατά 3,5 cm μικρότερο, τιμή η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί μεγάλη σε σχέση με τη διαφορά διαστάσεων μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Φυσικά, κάτω από το καπό του 3008 υπάρχει ο 1.6 Pure Tech, δηλαδή σχετικά μικρής χωρητικότητας και υπερτροφοδοτούμενος.

Στην πρίζα

Το Ford Kuga Plug-in Hybrid βασίζεται στην πλατφόρμα C2 που έχει δημιουργήσει η εταιρεία και η οποία επιτρέπει την ύπαρξη «υβριδικών» εκδόσεων στα μοντέλα της (ας μην ξεχνάμε ότι το Kuga διατίθεται και σε Hybrid εκδοχή, Mild Hybrid, επί της ουσίας). Ο θερμικός κινητήρας του αποδίδει 152 PS/5.500 rpm, έχει μέγιστη ροπή 200 Nm/4.500 rpm και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 132 PS. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 224 PS (αναφέρεται ως 225) και υπάρχουν μπαταρίες ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Για τη φόρτισή τους χρειάζονται 3,3 ώρες σε παροχή 3,7 kW.

Σύμφωνα με τη Ford, το Kuga μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια μέγιστη θεωρητική απόσταση 56 km, η οποία αυξάνεται στα 68km, εάν οι μετακινήσεις γίνονται αποκλειστικά εντός πόλης (τιμές βάσει του Πρωτοκόλλου WLTP). Στο Peugeot 3008 Hybrid, ο 1.6 PureTech αποδίδει 181 PS/5.500 rpm και μέγιστη ροπή 300 Nm/3.000 rpm. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 PS και μέγιστης ροπής 320 Nm.

Συγκρίνοντας

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 224 PS (και εδώ αναφέρεται ως 225) και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 360 Nm. Το γαλλικό μοντέλο διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kWh, οι οποίες του επιτρέπουν να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό επίσης σε μια μέγιστη θεωρητική απόσταση 56 km (κατά WLTP). Φορτίζουν σε επτά ώρες σε οικιακό δίκτυο με καλώδιο 3,7 kW,σε τέσσερις ώρες, με φορτιστή 3,7 kW, αλλά σε παροχή έντασης 14 αμπέρ και σε 1,45 ώρες σε ταχυφορτιστή με καλώδιο 7,4 kW.

Το γεγονός ότι τα δύο οχήματα θεωρητικά απευθύνονται στο ίδιο υποψήφιο αγοραστικό κοινό (αυτό των προτιμούντων τα crossover) δεν σημαίνει ότι τα είναι «ίδια». Μάλιστα, στην προκειμένη περίπτωση αυτό είναι προφανές με σαφήνεια και το διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή.

Η σχεδιαστική και αισθητική διαφορά τους προσδιορίζει την εταιρική ταυτότητά τους, αλλά και τη φιλοσοφία που έχουν επιλέξει οι Ford και Peugeot. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της «Μπλε Οβάλ», το Kuga έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη τόσο πελατών της εταιρείας, όσο και αυτή ομάδας ανθρώπων που συμμετείχαν σε συζητήσεις μαζί τους, στο πλαίσιο έρευνας κατά τη διαδικασία εξέλιξης της νέας γενιάς του μοντέλου.

Στην Peugeot τα δεδομένα ήταν πιο συγκεκριμένα. Απλώς ακολούθησαν τη σχεδιαστική γραμμή που έχουν υιοθετήσει στα πρόσφατα 208 και 308 και τόνισαν κάποια στοιχεία του τα οποία έκαναν το 3008 να είναι πιο «επιθετικό» εμφανισιακά.

Η σχετικά πρόσφατη επανασχεδίασή του το κάνει να δείχνει περισσότερο «τεχνοκρατικό» και πιο ευρύ από όσο είναι, ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό. Οι διαφορές δεν εντοπίζονται ή περιορίζονται μόνο στον αισθητικό τομέα, αλλά αφορούν και στους υπόλοιπους εξ αυτών. Το Kuga είναι τόσο ευρύχωρο εσωτερικά, που θεωρείς ότι βρίσκεσαι σε ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ωφέλιμο μήκος για τους πίσω επιβάτες, όπως και το αντίστοιχο πλάτος, είναι σαφώς καλύτερα από αυτά του 3008.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το γαλλικό υστερεί, κάθε άλλο. Και στο Peugeot οι επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή τους, απλώς η διαμόρφωσή του είναι διαφορετική και πιο «νεανική» συγκριτικά. Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το Ford να διακρίνεται είναι η πρακτικότητά του.  ο γεγονός ότι τα δύο τμήματα που συνιστούν το πίσω κάθισμα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται ανεξάρτητα μεταξύ τους (συρόμενα εμπρός-πίσω σε μήκος έως 15 cm) συμβάλλει στη χρηστικότερη αυτοκινητική ύπαρξή του. Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά τους, και τα δύο σου δίνουν την αίσθηση της ασφάλειας. Βεβαίως, το βάρος τους είναι σχετικά αυξημένο για όχημα της κατηγορίας, κάτι που είναι δεδομένο λόγω της ύπαρξης του ηλεκτροκινητήρα, των μπαταριών και του κυκλώματος φόρτισης που διαθέτουν.

Το Peugeot έχει καλύτερη επιτάχυνση, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, χάρη τόσο στον turboκινητήρα, όσο και στην αμεσότερη απόκριση του αυτόματου κιβωτίου, συγκριτικά. Το 3008 PHEV έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, ενώ στο Kuga PHEV υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης. Το επίπεδο θορύβου κατά την κίνηση είναι ελαφρώς μικρότερο στο γαλλικό μοντέλο και η ανάρτησή του πολύ καλύτερη σε απόσβεση κραδασμών και παρεχόμενη άνεση. Πραγματικά, οι Γάλλοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα και το 3008 PHEV διακρίνεται σαφώς του Ford. Ο τρόπος που αυτή λειτουργεί προκαλεί εντύπωση, τόσο εντός ασφάλτου, όσο και κατά την κίνηση σε χωματόδρομο.

Πάντως, το Kuga PHEV έχει την οδική συμπεριφορά που αναμένεις από ένα Ford, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση και τη γρήγορη απόκριση του τιμονιού. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα που ζυγίζει σχεδόν 1.800 kg χωρίς οδηγό και αποσκευές. Αντιστοίχως, το ίδιο ισχύει και για το Peugeot, όπου το βάρος του πλησιάζει τα 1.700 kg, επίσης χωρίς οδηγό και αποσκευές. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και στα δύο οχήματα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Αναφορικά με τη δυνατότητα κίνησής τους ως αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η πραγματική αυτονομία τους δεν ξεπέρασε τα 35 km, με το 3008 PHEV να έχει κινηθεί κατά περίπου 1,5 km περισσότερο απ’ ό,τι το Kuga PHEV, πάντα στην ίδια διαδρομή και με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, το Ford αποδεικνύεται πιο οικονομικό από το Peugeot. Με ήρεμο ρυθμό κίνησης, το Kuga PHEV κατανάλωσε 5,3 L/100 km ενώ το 3008 PHEV 6,1 L/100 km. Κινούμενοι με πιο γρήγορο τέμπο, οι τιμές ήταν 6,7 L/100 km και 7,4 L/100 km, αντίστοιχα.

Ποιο από τα δύο;

Πριν απαντήσουμε, θα πρέπει να θυμηθούμε ότι έχουμε να κάνουμε με τις τεχνολογικά κορυφαίες εκδοχές των δύο μοντέλων. Σε αυτό το επίπεδο, προσμετρώνται και παράγοντες που ξεφεύγουν από ένα βασικό πακέτο ζητούμενων και μεταφορικών αναγκών, παράγοντες οι οποίοι αφορούν, για παράδειγμα, στην εικόνα ή στις συμβολικές ή και κάποιες επίκτητες αξίες. Με δεδομένο ότι κάποιος θα κληθεί να δώσει ένα σχετικά αυξημένο ποσό για την απόκτησή κάποιου από τα δύο, κρίνουμε ότι το Ford Kuga Plug-in Hybrid συγκεντρώνει περισσότερα πλεονεκτήματα.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford KUGA Plug-in Hybrid 2020   TIMH €45.715   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.488, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165 (225)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,4 L/100km, 32 g/km

Ford KUGA Plug-in Hybrid 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ TIMH

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 3008 Hybrid 225 PS e-EAT8 2022   TIMH €46.000   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(225)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,3 L/100km, 30 g/km

PEUGEOT 3008 Hybrid 225 PS e-EAT8 2022

ΥΠΕΡ ΕΝΤΟΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ «i-COCKPIT»,ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ).