Test Drive: Alfa Romeo Tonale 1.5T 160 Hybrid VGT - Δοκιμάζουμε την ιταλίδα "ντίβα" των SUV


Με 30 ίππους επιπλέον σε σχέση με τη βασική έκδοση του μοντέλου, η Tonale 1.5T 160 Hybrid VGT Edizione Speziale αποκτά επιδόσεις τέτοιες, ώστε να προσφέρουν μια αναβάθμιση ουσίας που ταιριάζει καλύτερα στο εκτός συναγωνισμού «ελληνικό» design του αυτοκινήτου.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/11/2022

«Φωνάζει» από μακριά ότι είναι Alfa Romeo η δεύτερη απόπειρα της φημισμένης ιταλικής εταιρείας στον χώρο των SUV. Είχε προηγηθεί η φοβερή και τρομερή Stelvio, αυτό το καταπληκτικό αυτοκίνητο, που στην κορυφαία του έκδοση προσφέρει αίσθηση σχεδόν supercar. Tώρα είναι η σειρά της μικρότερης σε μέγεθος Tonale να διεκδικήσει τη δική της θέση σε έναν δύσκολο χώρο – στην κατηγορία των λεγομένων C-SUV και, μάλιστα, σε ένα ιδιαίτερο κομμάτι αυτής της κατηγορίας στο οποίο εντάσσονται οι premium προτάσεις. Βαρύ, λοιπόν, το έργο της Tonale, αφού έχει να αντιμετωπίσει αντιπάλους όπως το Audi Q3, η Mercedes GLA, το Volvo XC40, αλλά και η ολοκαίνουργια BMW X1, η οποία την περίοδο αυτή βρίσκεται σε φάση λανσαρίσματος. Μοντέλα που προσφέρουν αυτό το οποίο περιμένεις από κάθε SUV, αλλά και «κάτι» παραπάνω…

Premium design

Πάντως, η Alfa Romeo Tonale ξεκινάει να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στην αγορά με θετικούς οιωνούς, αποσπώντας εύκολα τον χαρακτηρισμό «πανέμορφη» όχι μόνο από εμάς, αλλά από τα… πλήθη των περαστικών και οδηγών που αντιλαμβανόμασταν να στρέφουν προς αυτήν το βλέμμα τους τις μέρες που την οδηγούσαμε όχι μόνο στην Αθήνα και στην περιοχή της Νεάπολης Λακωνίας, στο πλαίσιο του μηνιαίου ταξιδιωτικού μας αφιερώματος. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το design είναι προϊόν της δημιουργικής δουλειάς ενός Έλληνα, του Αλέξανδρου Λιώκη, που κατάφερε να κάνει το όνειρο πραγματικότητα και να βρίσκεται να δουλεύει στο Centro Stile της Alfa Romeo.

Πρέπει, μάλιστα, να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι πιστό στη σχεδιαστική γλώσσα της Alfa Romeo μέσα-έξω. Και είναι, τωόντι, το ευρύχωρο εσωτερικό τόσο σπορ στην όψη όσο πρέπει, ενώ παράλληλα είναι και δεόντως εργονομικό - πλην ελαχίστων άτυχων λεπτομερειών, όπως είναι, για παράδειγμα, το γεγονός ότι οι πεταλούδες των αλλαγών ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου βρίσκονται πολύ κοντά στα φλας, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να «βρίσκουν» εκεί τα δάχτυλά σου. Λεπτομέρεια που συνηθίζεις ενδεχομένως. Το βασικό είναι ότι έχεις απέναντί σου μια ποιότητα που «πείθει», δύο ψηφιακές οθόνες – μία 12,3’’ για τον οδηγό και μία αφής 10,25’’ στο κέντρο του ταμπλώ για τον χειρισμό του infotainment – που σηματοδοτούν τη μετάβαση της φημισμένης ιταλικής εταιρείας στην ψηφιακή εποχή, και γενικότερα έναν εξοπλισμό που αντιλαμβάνεσαι ότι προσπαθεί να ανταποκριθεί στην τιμή του αυτοκινήτου.

Εντύπωση, λοιπόν, μας έκανε η εξαιρετική οθόνη οπισθοπορείας και σύστημα περιμετρικού ραντάρ, ο πίνακας οργάνων, που καταφέρνει να συνδέει το παρελθόν με το παρόν, αφού συνδυάζει τα παραδοσιακά κυκλικά όργανα (με τη ρετρό γραμματοσειρά) με ένα σύγχρονο ψηφιακό τμήμα και τη δυνατότητα διαμόρφωσής του από τον οδηγό, ενώ ιδιαίτερα χρήσιμο «αξεσουάρ» που εκτιμήσαμε εν κινήσει είναι το σύστημα ηχητικής ειδοποίησης όταν πλησιάζεις σε κάμερα της Τροχαίας.

Σιγουριά και αυτοπεποίθηση…

Τη διαφορά που κάνει ο στροβιλοσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας «φορεμένος» στο ήπια υβριδικό σύνολο των 48V (που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα 20 PS) δεν αργείς να την καταλάβεις. Οι επιπλέον 30 PS φαίνονται όχι τόσο στο πρώτο πάτημα του γκαζιού, όσο στο «σανίδωμα», όταν ζητάς πλήρη επιτάχυνση, είτε για ένα ασφαλές προσπέρασμα είτε γιατί θέλεις να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης της Tonale. Και είναι αυτοί οι 160 PS που αποδίδει ο κινητήρας των 1.469 cc αρκετοί, όχι για να μετατρέψουν σε βολίδα το νέο SUV της Alfa Romeo (θυμίζουμε ότι του χρόνου θα κάνει την εμφάνισή της η τετρακίνητη plug in hybrid “PHEV Q4” με 275 PS!), αλλά για να σου προσφέρουν τη δέουσα αυτοπεποίθηση και να σου επιτρέψουν να κινηθείς και να ταξιδέψεις σβέλτα.

Ο γνωστός περιστροφικός επιλογέας DNA (Dynamic, Normal, Advanced Efficiency αντί All Weather όπως το πρωτομάθαμε) της Alfa Romeo είναι πάντα εκεί δίνοντάς σου τη δυνατότητα διαφοροποίησης της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου με βάση τις διαθέσεις σου και τις συνθήκες οδήγησης. Έτσι, λοιπόν, το τιμόνι, που στην καθημερινή οδήγηση – και με τον DNA στη θέση N– μπορεί να σου φανεί κάπως ελαφρύ, αποκτά άλλη αίσθηση στο Dynamic, όπως, επίσης, διαφορετικά συμπεριφέρεται και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι αν θέλεις να πάρεις το 100% αυτής της Alfa Romeo, θα πρέπει να καταφύγεις στη  χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου, με τη βοήθεια των μεγάλων μοχλοδιακοπτών (paddles) στο τιμόνι. Γιατί υπάρχει μια αισθητή χρονική καθυστέρηση στο κατέβασμα ταχύτητας όταν πατάς τέρμα το γκάζι η οποία, μάλιστα, κάποιες φορές γίνεται εκνευριστική.

Από την άλλη, είναι τέτοιες οι δυνατότητες του αυτοκινήτου που βρίσκεσαι να κινείσαι στις στροφές με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι θα περίμενες με ένα SUV.

Με την Tonale στρίβεις και αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή δεν δείχνει καμία διάθεση να υποστρέψει, όπως  θα περίμενες, αφού ακόμα και σε κλειστές στροφές παραμένει πιστή στην τροχιά που χαράζεις και γαντζώνεται στην άσφαλτο – θυμίζοντας τρένο στις ράγες. Και θα πρέπει να γλιστράει αρκετά ο δρόμος για να αρχίσεις να νιώθεις ότι το αυτοκίνητο υποστρέφει – κάτι που θα σημαίνει ότι αρχίζεις να το παρακάνεις, οπότε καλό είναι να μειώσεις τον ρυθμό σου.

Είναι, λοιπόν, εντυπωσιακό το κράτημα, εξαιρετική η ευστάθεια στις ψηλές ταχύτητες, ενώ πολύ δυνατά είναι και τα φρένα. Προφανώς, τον δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας αυτής παίζουν και τα φαρδιά ελαστικά με τις 20άρες ζάντες της του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Η κατανάλωση που είδαμε στο trip computer δεν μας ενθουσίασε, ωστόσο αυτό οφείλεται  στο γεγονός ότι πιέσαμε αρκετά το αυτοκίνητο, κυρίως εκτός πόλης. Με πιο «λογικούς» ρυθμούς και με την πλήρη αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος εντός πόλης είναι βέβαιον ότι μπορεί ο ιδιοκτήτης μιας Tonale να περιμένει κάτι καλύτερο.

Ζήτημα τιμής

Η τιμή της Alfa Romeo Tonale δείχνει με μια πρώτη ματιά ψηλή, αλλά δεν πρέπει να σας τρομάξει, καθώς με μια καλύτερη ανάγνωση και με βάση το τι κυκλοφορεί στην αγορά (δεν πρέπει να ξεχνάμε την αναθεώρηση των τιμοκαταλόγων όλων των εταιρειών προς τα πάνω τον τελευταίο χρόνο), θα αντιληφθείτε ότι αυτά που σας προσφέρονται δεν είναι λίγα. Γιατί στον εξοπλισμό της έκδοσης “Edizione Speciale” που οδηγήσαμε περιλαμβάνονται όχι μόνο όλα όσα περιγράψαμε παραπάνω, αλλά και μια σειρά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως το “full ADAS”, το οποίο, μεταξύ άλλων, προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 – κάτι που σημαίνει ότι στον αυτοκινητόδρομο απλώς κρατάς τα χέρια σου στο τιμόνι και η Tonale επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει μόνη της, μία εξαιρετική κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικός κλιματισμός με πίσω αεραγωγούς και αρκετά άλλα που καθιστούν πιο εύκολη και περισσότερο ασφαλή την καθημερινότητά σας.

Σημειώστε ότι η καθώς η “Edizione Speciale” ως ειδική έκδοση μπορεί, την ώρα που γράφονται οι γραμμές αυτές, να έχει ήδη εξαντληθεί, η αμέσως πιο «συγγενής» έκδοση είναι η Veloce, που προσφέρει επιπλέον την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO Tonale 1.5T 160 Hybrid VGT Edizione Speziale 2022   TIMH €47   ΤΕΛΗ €88,96

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.469, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 118(160)/5.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,8 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 139 g/km

ALFA ROMEO Tonale 1.5T 160 Hybrid VGT Edizione Speziale 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.