Test Drive: Hyundai Ioniq 6 (77kWh) 325PS AWD - Δοκιμάζουμε τη φουτουριστική EV λιμουζίνα


Δοκιμάζουμε ένα –ακόμα- άριστο αυτοκίνητο από τη Hyundai. Μια ηλεκτρική σπουδή για το πώς θα έπρεπε να είναι φτιαγμένα τα αστικά limo του μέλλοντος. Α! Είναι και το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της χρονιάς που μόλις έφυγε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/3/2024

Η κορμοστασιά του, το look στο μαύρο χρώμα του αρκούν για να κοντοσταθείς και να το δεις λίγο καλύτερα. Βλέπετε, δεν συμβαίνει συχνά να κυκλοφορεί ανάμεσά μας μια νέα λιμουζίνα. Το τσουνάμι των SUV έχει παρασύρει τις έρευνες αγοραστών σε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Κι εκεί που το έχεις πάρει απόφαση ότι, πλέον, θα βλέπεις «ψηλά κορμιά» για περιπέτειες εκτός των τειχών (πόσοι, άραγε, πηγαίνουν πλέον εκεί;), να σου και εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο τόσο ρηξικέλευθο, ανένταχτο και θρασύ στις γραμμές του, που δείχνει σαν να μην κρατιέται να φέρει το μέλλον σήμερα. Γιατί δεν είναι λίγοι στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που πιστεύουν ότι ΑΥΤΗ είναι η πορεία της σχεδίασης των αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Χαμηλά, με άριστο αεροδυναμικό συντελεστή που βοηθά στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας και στη δημιουργία μιας ήσυχης καμπίνας. Άλλωστε, μην ξεχνάμε, όταν δεν υπάρχει θόρυβος κύλισης από μηχανικά μέρη, ο επόμενος θόρυβος που έχει σειρά και ακούγεται είναι ο αεροδυναμικός. Για να μην τα πολυαναλύουμε, εδώ έχουμε μια λιμουζίνα στα όρια του streamliner με ενεργά κλαπέτα εμπρός, αεροκουρτίνες, σπόιλερ, διαχύτη πίσω, συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,219 (για το αυτοκίνητο με 18άρες ζάντες), μήκος 4.855 mm, πλάτος 1.880 mm, ύψος μόλις 1.495 mm και μεταξόνιο 2.950 mm. Σωστή μαγιά και οι ιδανικές αναλογίες για να σχεδιαστεί μια τεράστια, άνετη σε πλάτος και μήκος (οριακά σε ύψος) καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 ενήλικες στο επίπεδο πάτωμά της και με πορτμπαγκάζ στα 401 L. Δεν τελειώνεις εύκολα τις αναλύσεις για τη σχεδίαση, τις αναλογίες, τις μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες (ειδικά στο πίσω μέρος που πολλοί έσπευσαν να θυμηθούν Porsche) που κάνουν αυτό το αυτοκίνητο τόσο διαφορετικό και συνάμα ελκυστικό. Και μην παραλείψουμε τη αίσθηση της ποιότητας που αφειδώς εκπέμπει.

Tο εσωτερικό είναι μια σπουδή στην απλότητα και στη σύγχρονη τεχνολογία. Απλές γραμμές, βιώσιμα υλικά σε όμορφους συνδυασμούς χρώματος και υφής και μια αίσθηση πλάτους και πρακτικότητας. Δυο οθόνες 12,3”, αναλαμβάνουν τα πάντα σε σχέση με την παραμετροποίηση του αυτοκινήτου και τα μύρια όσα συστήματα του infotainment (και όχι μόνον!). Η αιωρούμενη κονσόλα και ο χώρος κάτω από αυτήν που μπορεί να αποθηκεύσει…τα πάντα όλα είναι μια ένδειξη ισχυρής πρακτικότητας αλλά, μεταξύ μας, το Ioniq 6 φτιάχτηκε για κάτι άλλο.

Γνωστά μηχανικά με αέρα από… WRC

Τα μηχανικά του μέρη βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 5 κι εμείς, εδώ, έχουμε την καλή στιγμή ως τετρακίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία στις 77 kWh, ισχύ 325 PS, 605 Nm ροπής και δηλωμένη αυτονομία 582 km. Αν υπάρχει κάτι που μπορούμε να σχολιάσουμε εδώ είναι ότι τόσο η μπαταρία, όσο και η αυτονομία θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες, καθόσον τα οδηγικά και δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου το κάνουν όχι μόνο έναν Grand Tourer πρώτης γραμμής (άρα, δώστε του αυτοκινητοδρόμους), αλλά και ένα σπορ δυναμικό αυτοκίνητο με ελαστικά Pirelli P Zero Elect 245/40-R20.

Η τεχνολογία 800 V των μπαταριών, βέβαια, τους επιτρέπει φόρτιση στα 350 kW (!) φορτίζοντας έως και το 80% σε μόλις 18 min ή εξασφαλίζοντας 351 km αυτονομίας σε μόλις 15 min. Επίσης, το πόσο ευπροσάρμοστο αυτοκίνητο είναι το Ioniq 6 στα δεδομένα της ζωής του κατόχου του είναι η δυνατότητα επιστροφής ρεύματος (Vehicle to Load - V2L), μέσω πρίζας που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα ή με μετατροπέα από την υποδοχή φόρτισης με ισχύ έως και 3,6 kW για ηλεκτροδότηση συσκευών. Ας γυρίσουμε, όμως, στα οδηγικά πεπραγμένα. Με γνωστή τη βάση του αυτοκινήτου, αλλά και τον χαρακτήρα του από την προ μηνών πρώτη του οδήγηση στην Ισπανία, ξέραμε, περίπου, τι να περιμένουμε.

Όμως, μιας και στα πάτρια εδάφη έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε πιο ελεύθερα, βγάλαμε και μερικά ακόμα συμπεράσματα. Πριν ξεκινήσουμε να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τρόπου τετρακίνησης (auto, μόνιμη ή απλώς πισωκίνητο) και μια χροιά σπορ ήχου κίνησης από το ηχοσύστημα, κάτι που αρχίζει να δείχνει ότι τούτο το μακρύ αυτοκίνητο μπορεί να παίξει. Και να, το κάνει! Μπορεί να μην έχει το «μπαμ» διαρκείας που περιμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πολλών ίππων, ούτε ενεργή τετραδιεύθυνση για να κάνει το Ioniq 6 πιο ευέλικτο σε κλειστές στροφές, αλλά, πιστέψτε μας, είναι τόσο μα τόσο διασκεδαστικό το όλον που σε κάνει να θέλεις να παίξεις με τις ώρες. 

Το θέμα της γραμμικής απόδοσης ισχύος σαφώς και σε κάνει να χρησιμοποιείς πολύ τα φρένα ή τα paddles ανάκτησης πέδησης σαν ένα είδος κατεβάσματος ταχυτήτων (που, βεβαίως, εδώ δεν υπάρχουν), αλλά, ακόμα κι έτσι, τόσο το καλό turn-in, όσο και η ρύθμιση των αναρτήσεων με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς πίσω. Και μια ακόμα λεπτομέρεια: Ως προίκα από την εξέλιξη από το WRC και το Ioniq 6 (μετά το Ioniq 5) φορά άξονες μετάδοσης κίνησης με ενσωματωμένα τα ρουλεμάν των τροχών, κάτι που βελτιώνει τα οδικά χαρακτηριστικά υπό πίεση έχοντας άριστη ακαμψία και μικρότερη αναρτώμενη μάζα.

Εν τέλει μόνο λίγο παραπάνω κλίσεις στις στροφές θα εισπράξεις αλλά, δεν πειράζει, καθώς δεν είναι N-Line. Αρκετά αναφέραμε, λοιπόν, όλο το Sport πρόγραμμα που κουρντίζει όχι μόνον το πεντάλ του γκαζιού και το τιμόνι, αλλά και τον κινητήρα κι ας δούμε τι κάνει στη νορμάλ ή την Eco παραμετροποίηση. Σαφώς και τα πράγματα είναι πιο ήπιων τόνων, αλλά είναι έτσι που ταιριάζουν καλύτερα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου μιας και, όπως ήδη βλέπουμε, είναι μια λιμουζίνα περιοπής.

Trend setter

Στο τέλος των ημερών δοκιμής είχαμε καταγράψει μια μέση κατανάλωση 18 kWh/100 km μια θαυμάσια επίδοση, αν αναλογιστεί κανείς τους σχεδόν 2 τόνους βάρους του. Δεν είναι τόσο παιχνιδιάρικο όσο μια BMW i4, αλλά είναι πιο φιλική στο ζεν που δημιουργεί από ένα Tesla Model 3. Επίσης, προσφέρει εγγυήσεις μακράς διαρκείας κι έναν κατάλογο εξοπλισμού ανέσεων και ασφάλειας που δεν υπάρχει όμοιός του. Αν θέλετε να ξεχωρίζετε χωρίς να ακολουθήσετε καμία πεπατημένη, το Ioniq 6 είναι μία μοναδική επιλογή. Κρίμα μόνον που η έκδοση δοκιμής μας Distinctive, με μερικά extra σε συστήματα ασφαλείας και μία αντλία θερμότητας που τόσο ευνοεί την αυτονομία, κοστίζει 5.300 € περισσότερα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI IONIQ 6 77kWh 325 PS AWD 2024   TIMH €50.490   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 239(325)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 605

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,1 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,1 kWh/100km, 0

HYUNDAI IONIQ 6 77kWh 325 PS AWD 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ, ΜΙΚΡΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑ, ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ.