CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO

Test drive: Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto 4/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Όταν το πρωτοοδηγήσαμε είδαμε στο νέο Compass την αρχή μιας all-time-classic εκδοχής ενός Jeep με τα σύγχρονα όμως δεδομένα. Δηλαδή ένα σοβαρό σε όψη SUV με όλα τα γονίδια της φίρμας Jeep και επιπλέον καντάρια σημερινής –και αυριανής- τεχνολογίας για την αποφυγή συγκρούσεων τη διόρθωση πορείας και την άνετη κάλυψη πολλών χιλιομέτρων με άνεση.

Έχουμε λοιπόν μπροστά μας έναν άξιο συγγενή των Cherokee και Grand Cherokee σε επίπεδο εμφάνισης παρά το μικρότερο του μεγέθους (μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το Compass βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiat 500X). Αναλόγως δε της έκδοσης έχουμε και εντυπωσιακή όψη με άφθονο χρώμιο που «δένει» σε επίπεδο πολυτέλειας με τις σκούρες αποχρώσεις. Η συναρμογή τυπική για την κατηγορία δεν αγγίζει πιο premium υλοποιήσεις αλλά σε ένα Jeep, premium είναι από μόνο του το όνομα.

Στο εσωτερικό έχουμε ανάμιξη από στοιχεία λιμουζίνας, «εργαλείου» και ιταλικής νοοτροπίας (η τελευταία με το multimedia σύστημα). Η εργονομία δε λογίζεται εύκολη καθώς για παράδειγμα οι διακόπτες στο κάτω μέρος της κονσόλας είναι μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού, οι χώροι για μικροαντικείμενα ή ένα κινητό ελλιπείς ενώ και το multimedia το ίδιο θέλει το χρόνο του. Κατά τα λοιπά, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι επαρκείς και δομημένοι πλουσιοπάροχα για την κατηγορία οχήματος.

Πλουσιοπάροχος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που για την έκδοση Limited της δοκιμής μας εκτός από τα προφανή (δερμάτινο σαλόνι, κλιματισμός κ.ά.) περιλαμβάνει έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας με χρήση κάμερας και ραντάρ, Adaptive Cruise Control που μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το αυτοκίνητο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού αλλά και Blind-spot Monitoring – το οποίο βοηθά τον οδηγό όταν εκείνος αποφασίζει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας.

Σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό πακέτο έχουμε τον «στρωτό» diesel κινητήρα των 140 ίππων οι οποίοι αποδίδονται στις 4.000 rpm και με ροπή στα 350 Nm που έρχονται στις 1.750 rpm με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ZF και περιλαμβάνει πάνω από 40 χαρτογραφήσεις  οι οποίες βελτιστοποιούν την ποιότητα αλλαγής σχέσεων και την οικονομία καυσίμου, την απόδοση και τις επιδόσεις. Στην πράξη αυτό που αντιλαμβάνεσαι είναι οι ομαλές μεταβάσεις από τη μια σχέση στην επόμενη (είτε ανέβασμα είτε κατέβασμα) αλλά πάλι κάποιες φορές νιώθει μια διστακτικότητα στο να πράξει την αλλαγή ιδίως αν ο ρυθμός κίνησης είναι υψηλός.

Παρ’ όλα αυτά τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 9,9 sec κι αυτή είναι μια αξιοπρεπής επίδοσης. Από την άλλη, το δικό μας Compass εξοπλισμένο με Jeep Active Drive (και όχι Jeep Active Drive Low με υποπολλαπλασιασμό), εναλλάσσει την μετάδοση μεταξύ 4x2 και 4x4. Επίσης διατίθεται η επιλογή 4WD lock, (ενεργοποιείται με το πάτημα ενός πλήκτρου στον περιστροφικό πολυδιακόπτη ελέγχου του συστήματος Selec Terrain) με την οποία κλειδώνει μόνιμα η τετρακίνηση. Επιπλέον το σύστημα συνεργάζεται και με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC και προσφέρει προγράμματα κίνησης Auto, Snow, Mud, Sand για αυτόματη διαχείριση της τετρακίνησης η χρήση σε χιόνι, λάσπη και άμμο.

Η κίνησή του είναι ένα μείγμα on και off road οχήματος. Το ρελαντί ακούγεται αλλά σε ήπιο ρυθμό ο κινητήρας δεν προδίδει εύκολα τις καταβολές του. Στην άσφαλτο μπορεί να κινηθεί γρήγορα κρατώντας εξαιρετικά μιας και τα Bridgestone Dueler H/P Sport 225/55-R18 εδώ δείχνουν να κρατούν καλά τα σχεδόν 1.700 κιλά του αυτοκινήτου. Οι μέσες υψηλές ωριαίες ταχύτητες είναι κάτι εύκολο για τούτο το αυτοκίνητο όπως εύκολη είναι η διέλευση από κακό ανάγλυφο. Αν μάλιστα επιλέξετε κάποια πιο off-road ελαστικά τότε θα δείτε το αυτοκίνητό σας να… απογειώνεται. Μπορεί να μην έχει την απόσταση από το έδαφος άλλων, κορυφαίων υλοποιήσεων αλλά τα 20,8 cm λίγα δεν τα λες. Αντίθετα μάλλον μικρή είναι η γωνία εισόδου στις 16,8 μοίρες όχι όμως και διαφυγής στις 31,7 μοίρες.

Τελικά δε μας έλειψαν οι 30 παραπάνω ίπποι της πιο ισχυρής diesel έκδοσης των 170 ίππων. Μπορεί ο κινητήρας να «τερματίζει» πιο γρήγορα τη μέγιστή του απόδοση όμως έχεις την αίσθηση ότι σου προσφέρεται τόσα αποθέματα όσα συνήθως χρειάζεσαι. Εν τέλει αυτό το Jeep προσφέρει πολλά. Το ειδικό βάρος της φίρμας, πολλή ψηφιακή τεχνολογία, ένα συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου για πολλά οδηγικά σενάρια, τετρακίνηση και όλα αυτά σε ένα πολύ κομψό και ευρύχωρο αυτοκίνητο που ζητά 32.900 ευρώ.

ΥΠΕΡ

ΣΤΙΒΑΡΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

ΕΓΝΩΣΜΕΝΗ ΑΞΙΑ

ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ,

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,

ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ

ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜH

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.