TEST DRIVE - Opel Grandland 1.5D 130PS AT8: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο γερμανικό SUV


Μέσα στο σύγχρονο look του νέου Grandland βρίσκει κανείς τις απαρχές της συνύπαρξης Γάλλων και Γερμανών στη μεγάλη οικογένεια της Stellantis, αν και το μεγάλο SUV της Opel δεν είναι μόνον η αρχή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/8/2022

Δείτε τη μάσκα, και το παράστημα του νέου Grandland. Είναι η νέα εποχή της Opel αλλά, εντέλει, το Grandland ήταν πάντα μπροστά από την εποχή του. Βλέπετε, κάνοντας μια μικρή χωροχρονική παράκαμψη, θα γυρίσουμε πίσω για να δούμε ότι τούτο το Opel, όπως και όλα τα μοντέλα όλων των μικρομεσαίων κατηγοριών της Stellantis, βασίζονται στην πλατφόρμα EMP2 (ναι, την ίδια στην οποία δομείται το νέο Opel Astra, αλλά και το Peugeot 308). Πρωτοπόρος στην εποχή του εκείνο το Grandland X κτίστηκε σε ένα στιβαρότατο πάτωμα κι αυτό είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο, ειδικά όταν αποζητάς ποιότητα κύλισης, ασφάλεια και αυτή την αίσθηση ότι έχεις ένα καλοκαμωμένο αυτοκίνητο.

Αυτό είναι και τούτο το Grandland τού σήμερα, οπότε θα μας επιτρέψετε να το ορίσουμε ως ανανεωμένο. Κι αυτό γιατί έχει επικαιροποιηθεί όσο-τόσο στο αισθητικό κομμάτι με τη νέα μάσκα της Opel τη μαύρη γυαλιστερή μονοκόματη λωρίδα Vizor, με συστήματα ασφαλείας και επιπρόσθετα με ό,τι καλύτερο προσφέρει η Opel (η παλιά Opel), όπως είναι η φωταγώγηση μέσω των φωτιστικών LED Matrix, ή τα ανατομικά καθίσματα.

Το εσωτερικό, από την άλλη, είναι μια μείξη παλαιού και νέου με τις μεγάλες οθόνες να ορίζουν ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας, αλλά με γραφικά ένα κλικ πιο παλιά από ό,τι προσφέρει πλέον η φίρμα μέσω του Astra. Και, βέβαια, η ύπαρξη του παλιού ταμπλώ με τον χαμηλά τοποθετημένο επιλογέα και τους μάλλον ανεπαρκείς πλέον χώρους για μικροαντικείμενα, συγκριτικά με το άρθρωμα της κονσόλας που φορούν πλείστα άλλα μοντέλα βασιζόμενα σε αυτήν την πλατφόρμα (συμπεριλαμβανομένου και του Astra). Επίσης, οι διακόπτες είναι της παλιάς κοπής, μικροί αλλά εύχρηστοι για βασικές λειτουργίες που απαιτούν αμεσότητα. Οι χώροι για επιβάτες και λοιπές αποσκευές είναι αντίστοιχοι των φυσικών διαστάσεων του αυτοκινήτου και με έναν ιδιαίτερα μεγάλο και κανονικού σχήματος χώρο αποσκευών 514 lt.

Και όπως προ μηνών, οπότε είχαμε οδηγήσει στους δρόμους της Γερμανίας το μεγάλο SUV της Opel για πρώτη φορά, έτσι και τώρα παραλάβαμε ένα Grandland 1.5 Diesel στην εξοπλιστική έκδοση GS Line με αρκετά σπορτίβ αισθητικά στοιχεία και μια τετράδα «πειστικά» ελαστικά της Michelin τα Primacy 4 σε διάσταση 225/55-R18. Το μοτέρ, θυμίζουμε είναι μαζί με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων γαλλικής «ονομασίας προέλευσης». Η τετρακύλινδρη μονάδα αποδίδει 130 PS ισχύος και 300 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 rpm, μεγέθη που είναι ικανά να σε κινήσουν σβέλτα και πολύ οικονομικά, αλλά συγκρατημένα σε ό,τι αφορά στην απόδοση της ισχύος, καθώς τα αποθέματα της τελειώνουν σε σχετικά χαμηλό όριο στροφών.

Υπάρχει παραμετροποίηση της απόδοσης κινητήρα/κιβωτίου ανάμεσα σε Normal, Sport και Eco, με διακριτές αλλά όχι κοσμογονικές διαφοροποιήσεις και δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων από μικρά paddles στη στεφάνη του τιμονιού, ενώ η κατανάλωση ξεκινά από τα 5,5 L/100 km με σχετικά «βαρύ» πόδι που φτάνει στα 6,2 L/100 km σε κίνηση σε αστικό ιστό. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο δείχνει ότι είναι μια σοβαρή –μηχανολογικά– προσπάθεια, καθώς έχει πολύ καλή ακαμψία και εξίσου καλή αποδιδόμενη άνεση, ειδικά σε ανώμαλο έδαφος με φυτευτές πέτρες.

Υπάρχουν προφανώς κλίσεις στις στροφές και τα κατά τα άλλα άνετα καθίσματα (που δεν είναι σπορ) προσφέρουν οριακή πλευρική στήριξη. Αλλά, ούτως ή άλλως, κανένα SUV δεν φτιάχτηκε με πρωταρχικό σκοπό χρονομετρημένες διαδρομές. Το μοτέρ ακούγεται, αλλά διόλου ενοχλητικά, ούτε καν άκομψα ως χροιά (μην ξεχνάτε, είναι diesel) και συνολικά η αίσθηση της πολύ καλής ποιότητας κύλισης σε συντροφεύει ιδανικά, τόσο στο καθημερινό αστικό μαρτύριο μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης, όσο και σε ένα ταξίδι.

Επιλογικά

Έχουμε ένα σωστό SUV με τις κατάλληλες αναλογίες τεχνολογίας, ανέσεων και ασφαλείας. Τοποθετείται δε σε μια κατηγορία στην οποία γίνεται ένας… συνωστισμός. Κομίζει τη δύναμη και ικανότητα ενός μηχανικού συνόλου να σηκώσει πολλά οικογενειακά (και όχι μόνο) βάρη εξασφαλίζοντας την ποιότητα κύλισης που προσδοκάς από ένα γερμανικό αυτοκίνητο.

Η επικαιροποιημένη του εμφάνιση δεν προκαλεί ρίγη συγκίνησης αλλά δείχνει να απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν θέλει εκκεντρική η φουτουριστική σχεδίαση. Σε επίπεδο εξοπλισμού, σίγουρα προσφέρει αρκετά αλλά συνάμα, αν επιλέξετε την έκδοση δοκιμής με τα σπορτίφ στοιχεία θα χρειαστείτε κάτι παραπάνω από 34.000 €, τιμή με την οποία μπορείτε να αποκτήσετε αρκετά ακόμη αξιόλογα μοντέλα με αντίστοιχο ειδικό (και πραγματικό!) βάρος. Σταθμίστε τις ανάγκες σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL GRANDLAND 1.5 D 130PS AT8 2022   TIMH €32.400   ΤΕΛΗ €85,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 134 g/km

OPEL GRANDLAND 1.5 D 130PS AT8 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΑΛΛΑ OPEL, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.