Test Drive: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 EAT8 - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο premium SUV


Το τρομερό παιδί της Peugeot βάζει τα καλά του και επανέρχεται στο προσκήνιο για να κερδίσει για μια ακόμα φορά τις εντυπώσεις. Δεν θα δυσκολευτεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/12/2023

Το Peugeot 2008 που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2019 πρόλαβε σε σύντομο χρονικό διάστημα να γίνει ένα success story δίχως προηγούμενο, καθώς έχει ήδη παραχθεί σε 700.000 μονάδες, και ήταν πάντα ανάμεσα στα τρία πρώτα μοντέλα σε πωλήσεις στην κατηγορία B-SUV στην Ευρώπη. Και μιας και η τεχνολογία, πλέον, καλπάζει θα ήταν άδικο να μην επικαιροποιηθεί τούτο το τόσο σημαντικό μοντέλο. Για ορεκτικό, εδώ έχουμε την έκδοση diesel του νέου 2008, το οποίο με το  πλήρες πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Stellantis θα το δούμε όχι μόνο ως ηλεκτρικό, αλλά και ως υβριδικό (κάτι που έλειπε ως τώρα από την γκάμα της φίρμας με σήμα τον Λέοντα).

Είναι μάλλον προφανές ότι «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις», τουλάχιστον όχι ριζικά. Έτσι, εδώ οι αναλογίες, το σχήμα και ο όγκος του μεγάλου (κι ας ανήκει στα B-SUV) αυτοκινήτου παραμένουν ίδιες, αλλά με μια κάποια παρατηρητικότητα ανακαλύπτει κανείς τις διαφορές. Νέοι προφυλακτήρες, νέο περιεχόμενο στα εμπρός και στα πίσω φωτιστικά σώματα και νέα, πολύ λεπτουργημένη μάσκα, που απέκτησε το χρώμα του αμαξώματος. Kι εντός όλων αυτών, το νέο σήμα-θυρεός της Peugeot. Επίσης, η νέα φωτιστική υπογραφή της Peugeot με τα φώτα ημέρας είναι πλέον τρεις νυχιές σε κάθε πλευρά της μάσκας κάτω από τα εμπρός φώτα και προσδίδουν την απόλυτα Peugeot αύρα. Απλώς, πλέον, για την προστασία αυτών των συστοιχιών LED υπάρχει ένα πλαστικό διάφανο κάλυμμα που συμπίπτει με τις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, με αποτέλεσμα οι… στενές επαφές σε μια ρουτίνα στάθμευσης, λόγου χάριν, να είναι κάτι που μπορεί να… πονέσει την τσέπη. Μερικά ακόμα νέα στοιχεία είναι οι νέες «πλακάτες», αεροδυναμικές ζάντες (με τα εξαιρετικά αθόρυβα ελαστικά Continental EcoContact 6 Q 215/60-R17 και με κορυφαίο κράτημα), η κεραία «πτερύγιο καρχαρία» στην οροφή, οι ράγιες που υπάρχουν εκεί και, ίσως το πιο χαρακτηριστικό, η αλλαγή και οριζοντιοποίηση στα LED των πίσω φωτιστικών σωμάτων που προσδίδουν περισσότερο πλάτος. Να μη λησμονήσουμε,  επίσης, τη νέα γραμματοσειρά για τη φίρμα και το μοντέλο. Κατά τα άλλα, οι γραμμές, οι αναλογίες και οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει.

Το νέο 2008 διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με τον προκάτοχό του, ήτοι 4,304 m μήκος, 1,987 m πλάτος μαζί με τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και 1,55 m ύψος ,ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2,605 m. Η δε χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ δεν απώλεσε ούτε λίτρο αγγίζοντας τα 434 L (κάτω από την εταζέρα). Και, ναι!, επιτυγχάνεται στο ακέραιο η προϊοντική δέσμευση ότι το νέο 2008 δείχνει κομψό, δυναμικό και στιβαρό.

Πληθώρα τεχνολογίας

Περνώντας πάνω από το ψηλό μαρσπιέ (χαρακτηριστικό της πλατφόρμας), βρίσκεσαι, ομοίως, σε ένα γνώριμο περιβάλλον το οποίο έχει στοιχεία… καρδιοκατακτητή, αν λάβουμε υπόψη τα σχόλια που εισπράττουμε τα λίγα χρόνια ζωής του 2008, κατά τα οποία το δοκιμάζουμε στις διάφορες εκδόσεις του. Το πλατύ, στενό ταμπλώ που δεν σε «πνίγει» είναι για μίια ακόμα φορά εδώ, το ίδιο και τα μαλακά πλαστικά οι ωραίες υφασμάτινες επιφάνειες, τα πλήκτρα τύπου “piano”, κάτω από την οθόνη για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες (τα οποία εξακολουθούν να παραείναι οριζόντια)  και η υπερ-πληθώρα αποθηκευτικών χώρων (υπέρτερων ακόμα και σε σχέση με  τους πρώτους διδάξαντες, Ιάπωνες).

Η θέση οδήγησης απόλυτα οδηγοκεντρική, το μικρό τιμόνι εξακολουθεί να είναι flat top και bottom ζορίζοντας την αρμονία της κινησιολογίας των χεριών του οδηγού στις επιτόπιες μανούβρες και κρύβει τα σταθερά paddles αλλαγής των 8 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου της Aisin. Ο όμορφος επιλογέας είχε φύγει πρόσφατα από τη βάση της κονσόλας δίνοντας τη θέση του σε ένα Button απελευθερώνοντας χώρο. Επίσης, έχουμε τον διακόπτη των Drive Modes ανάμεσα σε Eco Normal και Sport, αλλά για τα επιπλέον προγράμματα οδήγησης του Grip Control, (άμμος, λάσπη και χιόνι) θα πρέπει να εκταμιεύσετε μερικά χρήματα ακόμα, καθόσον είναι προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού.

Όμως, πολλά είναι στάνταρ. Η έκδοση Allure της δοκιμής μας είναι ένα… μικρό παλατάκι. αισθητήρες πάρκινγκ πίσω, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το πολυθρύλητο πλέον PEUGEOT i-Cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, του οποίου το χρώμα, η ιεράρχηση και η διάταξη των πληροφοριών  μπορούν να εξατομικευθούν, αλλά και κεντρική οθόνη αφής 10” υψηλής ευκρίνειας multi-window με widgets ή συντομεύσεις, κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω (ομοίως, σε ανάλυση HD), σύστημα infotainment με πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας του smartphone και 4 θύρες USB είναι μερικά μόνον από τα στοιχεία «προίκας» του 2008.

Όσο για τα συστήματα ADAS, ομοίως, υπάρχουν τα πάντα… όλα υπό το σχήμα Pack Safety με Adaptive Cruise Control, Συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίησης σύγκρουσης (αναγνωρίζει πεζούς ή ποδηλάτες ημέρα και νύχτα, και λειτουργεί με ταχύτητες από 7 έως 140 km/h), Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, αλλά και σημάτων κυκλοφορίας (STOP, Απαγορευτικό εισόδου σε οδό ή προσπέρασης), Έξυπνο σύστημα προσαρμογής ορίου ταχύτητας στον Ρυθμιστή ταχύτητας, Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων και Σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού. Όλα αυτά ρυθμίσιμα μέσα από την κεντρική οθόνη, αλλά με μικρές, σχετικά, γραμματοσειρές.

Δοκιμασμένες λύσεις

Στα μηχανικά μέρη, για μία ακόμα δοκιμή μάς συντροφεύει ο τετρακύλινδρος turbo diesel κινητήρας απόδοσης 130 PS και 300 Nm ροπής που προσφέρει αφειδώς τα θέλγητρά της από τις 1.750 rpm. Με δεδομένα τα μεγέθη του αυτοκινήτου και το βάρος, που αγγίζει τα 1.350 kg, οι επιδόσεις είναι στο πρόγραμμα Sport κάτι παραπάνω από ζωηρές αρκεί να κινηθείτε έξυπνα μέσα στο όριο μέγιστης απόδοσης του κινητήρα, λίγο πριν τις 4.000 rpm.

Το θετικότατο είναι ότι, με την προσεγμένη ηχομόνωση, το κροτάλισμα του diesel κινητήρα δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου, προσφέροντας, μαζί  με η σοφά ρυθμισμένη ανάρτηση, ποιότητες μιας μεγαλύτερης γαλλικής λιμουζίνας. Και αν θελήσετε να κινηθείτε γρήγορα, πάλι έχοντας κατά νου τα χαρακτηριστικά χρήσης ενός πετρελαιοκινητήρα, μπορείτε, παρά τις κάποιες επαυξημένες κλίσεις του αμαξώματος (άλλωστε, ένα SUV έχουμε εδώ). Εκεί, πάντως, που κερδίζει πόντους το αυτοκίνητο είναι στην αίσθηση στιβαρότητας σε κακή άσφαλτο και σε ταξίδι με νόμιμες ταχύτητες, όπου πολύ απλά… κεντάει και μάλιστα με πολύ χαμηλή κατανάλωση (είδαμε από 5,4 L/100 km έως 6,7 L/100 km).

Εν ολίγοις

Ακόμα καλύτερο στα σημεία, με μπόλικη τεχνολογία, αλλά χωρίς να χάσει ίχνος από τον αρχοντικό του χαρακτήρα έρχεται το νέο 2008, και ξέρετε κάτι; Έρχεται πλέον με τιμές χαμηλότερες από πριν, με αντίστοιχο ή καλύτερο εξοπλισμό, κάτι που κάνει το νέο γαλλικό B-SUV πιο ελκυστικό από ποτέ. Μπαίνει –και λόγω της τιμολογιακής του αναπροσαρμογής- στη Dream Team της κατηγορίας και λόγω τιμής (από 27.100 € για την έκδοση Active και 32.100 € για την έκδοση Allure της δοκιμής μας) αποτελεί σχεδόν μονόδρομο, μιας και όντας diesel δεν έχει απέναντί του πολλούς αντιπάλους. Συστήνεται, αν θέλετε τα καλά του πετρελαίου και την premium αίσθηση του Λέοντα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 1.5 BlueHDI 130 EAT8 2023   TIMH €27.100   ΤΕΛΗ €85

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 134 g/km

PEUGEOT 2008 1.5 BlueHDI 130 EAT8 2023

ΥΠΕΡ ΣΥΝΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ.