CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019

TEST DRIVE: SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4x4 DSG7 2019 23/12/2018

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Ποιες είναι οι διαφορές του Kodiaq Scout; Αφορούν τόσο στη βελτίωση της εικόνας του και της δυνατότητάς του για εκτός δρόμου κίνηση είναι η πρώτη, γενική απάντηση. Αυτή η έκδοση του μοντέλου της τσεχικής εταιρείας ξεχωρίζει αμέσως καθώς είναι πιο έντονα τα στοιχεία του αμαξώματος σε σχέση με την απλή. Το αμάξωμα του Kodiaq Scout διαθέτει ασημένιας απόχρωσης μέρη στη μάσκα, μπάρες οροφής, φιμέ κρύσταλλα πίσω, προστατευτικά στο πλάι και «ποδιές» κάτω από το πλαίσιο, τα οποία το κάνουν να διακρίνεται και να είναι πιο εντυπωσιακό. Επίσης, διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του τροχούς 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό του, οι αλλαγές είναι μικρές αλλά και πάλι προορίζονται για να το διακρίνουν. Η επιλογή alcantara για την επένδυση των καθισμάτων και αυτή που αφορά στην επιλογή των υλικών σε κάποια σημεία του ταμπλό, κάνουν το Kodiaq Scout να δείχνει πιο δυναμικό, πιο πολυτελές αλλά και πιο «σκληροτράχηλο». Όμως, οι άνθρωποι της Skoda δεν περιορίστηκαν μόνο στο φαίνεσθαι αλλά εφοδίασαν το αυτοκίνητο με εξοπλισμό που ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του. Ο τελευταίος έχει δύο κύρια στοιχεία. Το πρώτο, το προφανές, είναι πως πρόκειται για ένα εκτός δρόμου όχημα. Το δεύτερο είναι πως πρόκειται και για μια… λιμουζίνα.

Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνησή του, το Kodiaq Scout διατίθεται με τα συστήματα «Off-Road Assist» και Driving Mode Select, τα οποία επιτρέπουν τη διέλευση του οχήματος από δύσβατα μέρη ή από έδαφος με χαλαρή υφή και μικρό συντελεστή πρόσφυσης. Το δεύτερο έχει έξι διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας («Eco», «Comfort», «Normal», «Sport», «Snow» και «Individual») μέσω των οποίων παραμετροποιείται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τρόπο η μετάδοσης της ροπής στους τροχούς. Αυτό γίνεται με την κατάλληλη προσαρμογή στη λειτουργία των συστημάτων ABS, ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών και διατήρησης σταθερής της ταχύτητας κίνησης που έχει επιλέξει ο οδηγός κάθε φορά, μέσω του «Hill Descent Control». Επίσης, παραμετροποιείται αναλόγως και η αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG), όπου αυτό υπάρχει.

Πέραν αυτών, διατίθεται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο οποίο επίσης παραμετροποιείται μερικώς η αμεσότητα λειτουργίας του αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης. Στον βασικό εξοπλισμό του Kodiaq Scout υπάρχει το εξοπλιστικό πακέτο το οποίο στην εταιρεία ονομάζουν «Rough Road» και το οποίο περιλαμβάνει προστατευτικές ποδιές για τα εκτεθειμένα μηχανικά μέρη και τις καλωδιώσεις κάτω από το αμάξωμα. Το σύστημα τετρακίνησης του Kodiaq Scout αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος είναι τοποθετημένος εμπρός από το πίσω διαφορικό. Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης και κίνησης σε ασφαλτόδρομο ή καλό χωματόδρομο, το Skoda είναι εμπροστοκίνητο καθώς η ροπή μεταφέρεται μόνο στους εκεί τροχούς. Όταν απαιτηθεί, τότε αυτή μεταφέρεται και πίσω ενώ είναι δυνατόν (η ροπή) να εφαρμόζεται στους πίσω τροχούς με μεγαλύτερο ποσοστό απ’ ό,τι στους μπροστινούς, όταν χρειάζεται.

Η ανάρτηση του Kodiaq Scout έχει προσαρμοστεί κατάλληλα σε σχέση με ό,τι ισχύει στην απλή, επίσης τετρακίνητη, εκδοχή του μοντέλου, για να ανταπεξέρχεται αποτελεσματικότερα στις εκτός δρόμου απαιτήσεις απορρόφησης των ταλαντώσεων. Εκτός αυτού, σύμφωνα με τη Skoda, το ύψος του  Kodiaq Scout από το έδαφος είναι αυξημένο κατά 0,7 cm, συγκριτικά, φτάνοντας τα 19,4 cm. Η γωνία προσέγγισης είναι 22,0 μοίρες, η γωνία ράμπας είναι 19,7 μοίρες και η γωνία διαφυγής 23,1, τιμές οι οποίες κρίνονται καλές για το σχετικά μεγάλο μήκος του οχήματος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα αμορτισέρ με τεχνολογία «DCC», η οποία μεταβάλλει τη σκληρότητά τους.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.