Test Drive: Συγκρίνουμε τα Citroen C3 Aircross 1.2T 130 EAT6 και Hyundai Bayon 1.0T 100PS DCT


Δύο crossovers που προσφέρουν πολλά, ζητώντας λίγα προσπαθώντας ταυτόχρονα να αποδείξουν ότι δεν υπολείπονται, δα, από τα διάσημα αδέλφια τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/12/2022

Κατά μία έννοια, τα δύο τούτα αυτοκίνητα όντως αποτελούν τις χρυσές εφεδρείες δύο άλλων μοντέλων. Οι Γάλλοι είχαν στη φαρέτρα τους ένα δικίνητο… SUV, το C3 Aircross, εδώ και λίγα χρόνια βασισμένο στην πλατφόρμα του C3 την παλαιά PF1. Αίφνης, όμως, είδαν προς τα… επάνω δημιουργώντας ένα νέο, αναβαθμισμένο μοντέλο το C4 C-Cross, με μεγαλύτερες διαστάσεις σε μια νέα πλατφόρμα, την CMP (πολλών μοντέλων πλέον της Stellantis).

Την ίδια ώρα, η Hyundai, αφού έφτιαξε το Kona (και μάλιστα σε μια προηγμένη πλατφόρμα) δημιουργώντας ένα πολυπρόσωπο SUV, κοίταξε προς τη χαμηλότερη κατηγορία και με βάση το i20 δημιούργησε ένα crossover με υψηλό βαθμό πρακτικότητας, μοντέρνο design και διόλου φειδωλό σε τεχνολογίες κίνησης και ασφάλειας. Έτσι, τόσο το C3 Aircross, όσο και το Bayon συμπληρώνουν τη γκάμα ως η βασική επιλογή για ένα crossover, προσφέροντας, όμως, πολλά. Αισθητικά, το C3 Aircross έχει την ξεκάθαρη αύρα ενός SUV (παρά ενός crossover), με καλή απόσταση από το έδαφος, πλαστικά φρύδια και την εικόνα ενός ψηλού και σχετικά ογκώδους αμαξώματος που βέβαια μεταφράζεται σε καλούς χώρους. Από την άλλη, το σαν station wagon Bayon με τις αναλογίες του δείχνει πιο αεροδυναμικό (και είναι), πιο δυναμικό (ναι, είναι) και πιο ευέλικτο, αν και είναι… μακρύτερο και φαρδύτερο από το C3 έχοντας και αυτό πλαστικά καλύμματα που θυμίζουν ότι έχουμε ένα crossover μοντέλο.

Αμφότερα εξοπλίζονται με τρικύλιδρα σύνολα turbo. Το γαλλικό μοντέλο των 1,2 lt διατίθεται με την έκδοση απόδοσης 130 PS δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων του παλαιάς κοπής, το δε κορεατικό είναι 1,0 LT απόδοσης 100 PS που ταιριάζει με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Πριν συνεχίσουμε καλό θα ήταν να κάνουμε μια διευκρίνιση: Ιδανικά εδώ θα έπρεπε να έχουμε το Bayon 1.0 T με 120 PS και 48βολτη υβριδική τεχνολογία, όμως, δυστυχώς, είναι ένα μοντέλο που δεν διετέθη ποτέ ως δημοσιογραφικό. Θα ήταν καλό να έχουμε ένα τέτοιο, μιας και, όπως το έχουμε γνωρίσει από το i20, το σύνολο είναι εύρωστο προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις. Ας είναι. Θα μείνουμε στα βασικά.

«Συν» και «πλην»: Και τα δύο μοτέρ είναι εύστροφα (το γαλλικό μάλιστα πολυβραβευμένο), ενώ αμφότερα τα κιβώτια ξεδιπλώνουν τους αυτοματισμούς τους κάπως ράθυμα. Το Bayon παραμετροποιεί την απόδοση κινητήρα και κιβωτίου ανάμεσα σε τρία προγράμματα (Eco, Normal, Sport), ενώ το γαλλικό μοντέλο έχει απλά το «boost» του διακόπτη S στη βάση μιας μικρής στενόχωρης κονσόλας. Ο διάκοσμος του C3 δείχνει πιο «οικογενειακός» και εξωστρεφής με άνετα καθίσματα, εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και όμορφα υλικά και συναρμογή. Η ευρυχωρία λοιπόν επιβατών είναι –σχεδόν– τέλεια, όχι, όμως, και αυτή για μικροαντικείμενα.

Από την άλλη, το Bayon προσφέρει ακριβώς ό,τι και ένα i20 σε διάκοσμο και επιλογή σκληρών πλαστικών. Είναι σαφώς πιο οδηγοκεντρικό με ένα περιβάλλον πιο εύκολο να ζεις μαζί του ειδικά στη διαχείριση των μενού (που δεν είναι ελληνικά).

Η αίσθηση ευρυχωρίας για τους επιβάτες εδώ είναι υποδεέστερη, όχι, όμως, και η πρακτικότητα που παίρνει άριστα, μιας και οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι εξαιρετικοί. Από την άλλη, θα θέλαμε μια ιδέα από υλικά καλύτερης αντιληπτής ποιότητας, μιας και, στο τέλος κερδίζουν στον τομέα οι Γάλλοι.

Για τον τρόπο που θα επενδύσουν οδηγικά τις καθημερινές σας μετακινήσεις τα δύο τούτα αυτοκίνητα έχουν πολλά να πουν. Αρχής γενομένης από το γαλλικό μοντέλο, μιας και πλασάρεται ανάμεσα σε δύο κόσμους (αυτόν των crossover και τον άλλον, των SUV) η φιλοσοφία κίνησης ορίζεται από αυτόν ακριβώς τον διττό χαρακτήρα. Έχει το γαλλικό πάτημα και μαζί τη δύναμη ενός συνόλου κορυφαίου, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις του να είναι top. Από την άλλη, βέβαια, αυτή την τόση δύναμη δεν θα τη νιώσετε σε ένα σπορ σύνολο, μάλλον το αντίθετο. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης κάνει το αυτοκίνητο να γέρνει πολύ, ενώ υπάρχουν και ταλαντώσεις κατά τον διαμήκη άξονα σε διαδικασία γκάζι-φρένο.

Προσέξτε, όσοι ώρα νιώθουμε σαν σε εκκρεμές η άνεση είναι η καλύτερη ίσως στην κατηγορία, με ελαστικά 205/60-R16 της Bridgestone, κάτι εκτιμητέο από μια οικογενειακή ομήγυρη και όχι από έναν ανήσυχο οδηγικά χειριστή. Σχεδόν το αντίθετο ισχύει για το Bayon. Το αυτοκίνητο των 100 PS μάς ήρθε με μια τετράδα της Continental 205/55 R17 που ορίζουν ένα λιγότερο άνετο σύνολο προσφέροντας, βέβαια, ένας σαφώς πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα σε στροφές. Είναι, όμως, αυτό το ζητούμενο; Ειδικά όταν το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι αργό και τα άλογα λίγα; Όσες μέρες συμβιώσαμε με τα δύο αυτοκίνητα ήταν σίγουρο ότι οι μετακινήσεις με φορτίο ή χωρίς, με συνεπιβάτες ή μόνος είχαν αυτή την ευκολία και άνεση που προσδοκάς μέσα στο C3 Aircross. Οι μικρές καθημερινές λεπτομέρειες σαφώς και στηρίζονταν στην πρακτικότητα του Bayon (το οποίο, αν και δεν του φαίνεται, έχει επίσης σχεδόν ίδια απόσταση του πατώματος από το έδαφος με το γαλλικό μοντέλο, στα 18,5 cm). Όμως, η άνεση είναι σαφώς υποδεέστερη στο κορεατικό μοντέλο με αποτέλεσμα η μακροχρόνια συμβίωση μαζί του να είναι δύσκολη. Σε ό,τι δε αφορά στην κατανάλωση, το C3 Aircross δείχνει –έστω και οριακά– μεγαλύτερη όρεξη για καύσιμο.

Το συμπέρασμα…

δεν εξάγεται εύκολα. Από τη μία, έχουμε το γαλλικό μοντέλο που διατίθεται με ένα ισχυρό σύνολο, ανάλογες επιδόσεις, αλλά και ελλείψεις από το βασικό εξοπλισμό σε ό,τι αφορά στα προηγμένα, τελευταίας εσοδείας συστήματα (αν και υπάρχουν Bonus πακέτα δωρεάν αναβάθμισης από την εδώ αντιπροσωπεία) και, από την άλλη, ένα κορεατικό μοντέλο με μπόλικο εξοπλισμό και κορυφαίες εγγυήσεις. Επίσης, το turbo 100άρι Bayon δοκιμής μας με βασική τιμή στα 18.890 € είναι πραγματική ευκαιρία, ενώ πιο πάνω στα 20.290 περιμένει το υβριδικό 120άρι Bayon 7DCT με ανταγωνιστικές επιδόσεις συγκριτικά με το C3 Aircross.

Όσο για το ίδιο το γαλλικό SUV/Crossover; Παρά τα όσα οφέλη προσφέρει και την απαράμιλλη αίσθηση άνεσης, με βασική τιμή στα 26.600 για την έκδοση με αυτόματο κιβώτιο είναι αδικαιολογήτως ακριβό (με τα ίδια σχεδόν χρήματα αποκτάτε το σαφώς καλύτερο σε όλα C4 C-Cross). Αν δεν κάνετε την υπερβολή των εντυπωσιακών ζαντών, το Bayon μπορεί να γίνει το τέλειο οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να σας τινάξει τον όποιο προϋπολογισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 Aircross 1.2 Puretech 130 PS EAT6 2020   TIMH €26.600   ΤΕΛΗ €112

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.198, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 114 g/km

CITROEN C3 Aircross 1.2 Puretech 130 PS EAT6 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΑΤ6, ΠΟΤΗΡΟΘΗΚΕΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI Bayon Hyundai Bayon 1.0T 100PS DCT 2022   TIMH €18.890   ΤΕΛΗ €81,9

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74(100)/4.500-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 175/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,7 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 125 g/km

HYUNDAI Bayon Hyundai Bayon 1.0T 100PS DCT 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ.

ΚΑΤΑ ΣΤΗΣΙΜΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΝΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ.