Test Drive: VW Tiguan Allspace 2.0TDI 150PS 4MOTION - Δοκιμάζουμε το πρακτικό 7θέσιο SUV


Το Volkswagen Tiguan Allspace είναι ένα ολοκληρωμένο SUV με bonus το επιμηκυμένο αμάξωμα χάριν των δύο επιπλέον θέσεων.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/3/2024

Όλα τα πλεονεκτήματα ενός «γερμανικά» ολοκληρωμένου SUV προσφέρει το Volkswagen Tiguan Allspace - ο μεγαλύτερος σε μέγεθος και δυνατότητες κίνησης εκπρόσωπος της γκάμας ενός μοντέλου με μακρά παρουσία στην ελληνική αγορά, που στη συγκεκριμένη turbodiesel και 7θέσια έκδοση που δοκιμάζουμε διαθέτει το επιπλέον προσόν της μόνιμης, αυτόματης τετρακίνησης “4MOTION”.

Από τις πλέον χαρακτηριστικές παρουσίες στην πολύ δυναμική κατηγορία των μεσαίων SUV (C-SUV), το Volkswagen Tiguan αποτελεί αναμφίβολα μία σταθερή αξία, έχοντας αντιμετωπίσει επί σειρά ετών έναν δύσκολο ανταγωνισμό που σήμερα συνθέτουν μοντέλα όπως τa Citroen C5 Aircross, Jeep Compass, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Opel Grandland, Peugeot 3008, το Kia Sportage, που πέρυσι είχε κατακτήσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» 2023 για την Ελλάδα, το Ηyundai Τucson που είχε με τη σειρά του ανακηρυχθεί «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη χώρα μας το 2022 κ.ά. Πρόκειται για μια αγορά οι πωλήσεις της οποίας αντιστοιχούν στο 1/4 του συνόλου της ελληνικής αγοράς του αυτοκινήτου – γεγονός όχι άσχετο από τον χαρακτήρα των οχημάτων που παραθέσαμε: είναι και ψηλά και ευρύχωρα, στοιχεία που τους επιτρέπουν να παίζουν το ρόλο του οικογενειακού - και ταυτοχρόνως εκδρομικού – αυτοκινήτου.

Οικογενειακή υπόθεση

Σε αυτό το μήκος κύματος είναι που βρίσκουμε και το Tiguan – πολύ περισσότερο που αντικείμενο της δοκιμής μας αποτελεί η έκδοση με αυξημένο μήκος του γερμανικού SUV, που φέρει την εύλογη προσθήκη “Allspace”στην ονομασία του. Eκείνο που κάνει βέβαια τη διαφορά είναι η τρίτη σειρά καθισμάτων με τις δύο επιπλέον θέσεις, που καθιστά το Tiguan Allspace μια ιδιαίτερη πρόταση που διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό που περιγράψαμε. Οι δύο αυτές θέσεις μπορεί να μην ενδείκνυνται για να κάνουν δύο νορμάλ διαστάσεων ενήλικοι επιβάτες ένα ταξίδι, όμως μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες σε μετακινήσεις μιας πολυμελούς οικογένειας, με μικρά παιδιά (ή έστω να μετακινηθούν για λίγο δύο ενήλικοι, αλλά όχι ψηλοί). Σε κάθε βέβαια περίπτωση αυτοί που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα, αυτό της δεύτερης σειράς, θα έχουν άφθονο χώρο και για το κεφάλι τους, και για τα γόνατά τους – οι χώροι είναι ένα από τα ισχυρά σημεία του Allspace.

Αξίζει δε να τονίσουμε στο σημείο αυτό το πόσο πρακτικό και χρηστικό αποδεικνύεται το εσωτερικό του Tiguan. Δεν είναι λοιπόν μόνο οι σωστού μεγέθους και «αποτελεσματικές» ποτηροθήκες και θήκες για μικροπράγματα που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός και οι επιβάτες του γερμανικού αυτοκινήτου, είναι και μια σειρά άλλες επιλογές που κυριολεκτικά εκτοξεύουν την χρηστικότητα – δείτε το διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα με τις ρυθμιζόμενες πλάτες, δείτε και τον τρόπο που «εξαφανίζονται» στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς και θα καταλάβετε…

Παράλληλα, το αυξημένο μήκος που προέκυψε ως προϋπόθεση για τη δημιουργία των δύο επιπλέον θέσεων δίνει και τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μεγαλύτερου μήκους – έχουμε δηλαδή να κάνουμε και με ένα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ που με όλα τα καθίσματα «ριγμένα» μπορεί να χωρέσει έως και 1.775 λίτρα αποσκευών. Κάτι που από την άποψη της μεταφορικής ικανότητας φέρνει το Volkswagen Tiguan Allspace στα πρόθυρα των δυνατοτήτων των επαγγελματικών βαν – έστω και αν αυτή η δήλωση έχει κάποιο στοιχείο υπερβολής.

Τουρμποντίζελ και 4Χ4

Όμως δεν τελειώνουν εδώ οι ιδιαιτερότητες του Tiguan της δοκιμής μας, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση προσφέρεται με έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI, συνδυασμένον αφενός με ένα αυτόματο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων και αφετέρου με το διαχρονικό σύστημα μετάδοσης “4ΜΟΤΙΟΝ” της Volkswagen το οποίο προσφέρει μία «αυτόματη» τετρακίνηση με συνεχή ανακατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, το οποίο προσφέρει τα καλά της μετάδοσης κίνησης στους τέσσερις τροχούς χωρίς να βάζει σε επιπλέον έγνοιες των οδηγό του. Αυτό στην πράξη πέρα από το ότι συνεπάγεται σε αυξημένες δυνατότητες κίνησης σε ολισθηρές επιφάνειες και φυσικά εκτός δρόμου, έχει θετικό αντίκτυπο και στην οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο.

Παράλληλα, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το Volkswagen Tiguan Allspace προσφέρει εξαιρετική άνεση στον οδηγό του, αφού του αφαιρεί ένα μεγάλο μέρος του φόρτου εργασίας του – κάτι που είναι πραγματικά ανεκτίμητο στην αστική καθημερινότητα. Σημειώστε δε ότι ο οδηγός δεν στερείται της δυνατότητας πλήρους ελέγχου του DSG-7 καθώς του προσφέρεται και η δυνατότητα για χειροκίνητες / σειριακές αλλαγές. Ωστόσο οφείλουμε να πούμε ότι δεν χρειάζεται κανείς να καταφεύγει συχνά σε τέτοιου τύπου αλλαγές γιατί η γενικότερη λειτουργία του κιβωτίου είναι τέτοια που τελικά ο οδηγός σπάνια θα μπει στη διαδικασία να αναλάβει χειροκίνητα ο ίδιος τον έλεγχο του κιβωτίου. Οι χειροκίνητες/σειριακές αλλαγές μπορούν να γίνονται τόσο με τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα (κοινώς “λεβιέ”), όσο και με τα ειδικά paddles (μοχλοδιακόπτες/πεταλούδες) που υπάρχουν στο τιμόνι.

Σημειώστε επίσης οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και μια σειρά ρυθμίσεις (driving modes) της λειτουργίας του συστήματος κίνησης και του συστήματος διεύθυνσης - και κατά συνέπεια να διαμορφώσει απόδοση και πρόσφυση στις εκάστοτε συνθήκες – με τον ειδικό περιστροφικό διακόπτη ο οποίος βρίσκεται κοντά στον κεντρικό επιλογέα. Διαθέσιμες είναι 4 επιλογές για την τετρακίνηση (Χιόνι, Άσφαλτος, Κίνηση σε ανώμαλο δρόμο και Εκτός δρόμου με δυνατότητα διαμόρφωσης από τον οδηγό), ενώ τέσσερις ακόμα επιλογές προσφέρονται για την κίνηση στην άσφαλτο: α) Eco για οικονομική οδήγηση, β) Normal για τις καθημερινές διαδρομές, γ) Sport για πιο δυναμικές επιδόσεις, δ) Individual για να διαμορφώσει ο οδηγός τον δικό του συνδυασμό από τις παραπάνω επιλογές. Παράλληλα μπορεί να επιλέξει και τη σπορ λειτουργία για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, τώρα, μπορεί να μην ενθουσιάζει με τη μέγιστη ισχύ που βλέπουμε «στα χαρτιά», καθώς 150 ίππους πλέον αποδίδει εύκολα ακόμα ακόμα και ένας βενζινοκινητήρας χιλίων κυβικών εκατοστών (turbo βέβαια). Όμως οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν ότι ροπή του 2.0 TDI φτάνει τα 360 Nm και θα κατανοήσουν τελικά αυτό που εισπράττουν στην πράξη - δηλαδή τις «εύκολες» επιταχύνσεις ακόμα και από πολύ χαμηλες στροφές που αυτός προσφέρει. Τέλος, ο συνδυασμός 2.0 TDI, DSG 7 και 4MOTION προσφέρει τη δυνατότητα ρυμούλκησης φορτίου μέχρι 2.500 kg.

Εν κατακλείδι…

…θα λέγαμε ότι το Volkswagen Tiguan Allspace είναι ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο το οποίο χαρακτηρίζεται από αυτό που γενικά συναντάμε και σε πολλά άλλα προϊόντα του Volkswagen Group, δηλαδή την έλλειψη κάποιων ουσιαστικών μειονεκτημάτων. Είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο που οδηγείται εύκολα, παρά τον όποιο όγκο του, ένα SUV που οδηγείται και γρήγορα, ένα τετρακίνητο όχημα που κυκλοφορεί με άνεση και εκτός δρόμου και το οποίο προσφέρει μια σειρά από χρηστικές λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών, όπως οι άφθονες θήκες για μικροπράγματα σε διάφορα σημεία στο εσωτερικό του, ενώ συνοδεύεται επίσης και από ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Όλα αυτά με σήμα κατατεθέν του μεγάλους και ισορροπημένα κατανεμημένους χώρους.

Με δεδομένο τώρα ότι εμείς οδηγήσαμε τη «βασική» έκδοση του μοντέλου, αυτή που βλέπετε και στις φωτογραφίες, θα λέγαμε ότι ο εξοπλισμός είναι τελικά πλούσιος αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους (ο 7ος είναι γονάτων οδηγού), Προβολείς LED με φώτα ημέρας LED, Adaptive Cruise Control με stop & go, Light Assist, Park Assist με Park Pilot, Digital Cockpit Pro (πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων / Οθόνη TFT 10,3"), Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια ταχυτήτων, Σύστημα Infotainment "Ready 2 Discover" Streaming & Internet, Κάμερα οπισθοπορείας, Αυτόματο κλιματισμό “Air Care Climatronic” 3 ζωνών και Ζάντες αλουμινίου "Kingston" 7J x 18, Dark Graphite, αλλά και ένα πακέτο από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το Adaptive Cruise Control με stop & go, το Multi-collision Brake (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), το Front Assist με City Emergency Braking & προστασία πεζών (pedestrian protection) και το Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας). Σημειώστε δε ότι το Tiguan καλύπτεται, όπως και όλα τα νέα επιβατικά Volkswagen, από 4 χρόνια εγγύηση (ή 80.000 χλμ.).

Ψάχνοντας λοιπόν να βρούμε τα μειονεκτήματα αυτού το αυτοκινήτου θα στεκόμασταν περισσότερο στο ότι έχει αρχίσει να δείχνει πλέον τα σχεδιαστικά χρόνια του - κάτι που αντανακλάται σε ένα αμάξωμα που δεν ενθουσιάζει και σε ένα εσωτερικό το οποίο δεν μπορείς να το πεις μοντέρνο - αλλά που σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματικό. Και αυτή η τελευταία λέξη είναι που χαρακτηρίζει τελικά συνολικά το Volkswagen Tiguan Allspace.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Tiguan Allspace 2.0 TDI 150PS 4MOTION DSG 2024   TIMH €47.500   ΤΕΛΗ €104

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360/1.600-2.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 197 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 162 g/km

VOLKSWAGEN Tiguan Allspace 2.0 TDI 150PS 4MOTION DSG 2024

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ.