Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή η πρώτη γυναίκα οδηγός στην F1 – Το στοίχημα που την έβαλε στους αγώνες


Η Maria Teresa de Filippis είχε αποκαλύψει ότι η μοναδική φορά που την εμπόδισαν να τρέξει ήταν στο γαλλικό Grand Prix, με τον διευθυντή του αγώνα να δηλώνει ότι «το μοναδικό κράνος που επιτρέπεται να φοράνε οι γυναίκες είναι του κομμωτηρίου».

  • ΦΩΤΟ: MASERATI SpA
  • 9/1/2024

Η Maria Teresa de Filippis γεννήθηκε στις 11 Νοεμβρίου του 1926, στην πόλη Marigliano της Ιταλίας, και αποτελεί μέχρι σήμερα σύμβολο για τη συμμετοχή του γυναικείου φύλου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς υπήρξε η πρώτη γυναίκα πιλότος που έτρεξε στην Formula 1.

Η Maria Teresa de Filippis με τον Juan Manuel Fangio και τον Jean Behra.
Η Maria Teresa de Filippis με τον Juan Manuel Fangio και τον Jean Behra.

Συμμετείχε σε 5 αγώνες κατά τη διάρκεια των σεζόν 1958 και 1959, μετά την επιτυχημένη καμπάνια της Maserati με τον Juan Manuel Fangio το 1957. Η συνεργασία της με τη ιταλική ομάδα δεν ήταν πολύχρονη, όμως η de Filippis γράφτηκε στην ιστορία του σπορ ως η πρώτη γυναίκα που οδήγησε μονοθέσιο της F1 και συγκεκριμένα τη Maserati 250F. Αξίζει να σημειωθεί ότι η de Filippis ζύγιζε μόλις 45 κιλά και το μονοθέσιο είχε στηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζει στο μικροκαμωμένο ανάστημά της.

Στα εφηβικά της χρόνια υπήρξε δεινή ιππεύτρια ενώ στον χώρο του μηχανοκινήτου αθλητισμού μπήκε τυχαία, όταν κέρδισε ένα στοίχημα από τα αδέλφια της, που αμφισβητούσαν τις οδηγικές της ικανότητες. Τους κέρδισε σε μία κόντρα 10 χιλιομέτρων με ένα Fiat 500, το 1948, και τα επόμενα χρόνια έλαβε μέρος σε αγώνες του ιταλικού πρωταθλήματος σπορ αυτοκινήτων. Το 1954 κατέκτησε τη δεύτερη θέση και η Maserati την ενέταξε στο δυναμικό της ως δοκιμάστρια οδηγό.

Στις 18 Μαΐου 1958 έγραψε ιστορία, καθώς έγινε η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε σε αγώνα της Formula 1. Πήρε μέρος στον προκριματικό γύρο αλλά απέτυχε να περάσει στον τελικό, όπως και ο βρετανός Bernie Ecclestone, ο μετέπειτα ισχυρός άντρας του σπορ.

Η Ιταλίδα συμμετείχε σε άλλα τέσσερα Grand Prix, χωρίς επιτυχία. Έκανε την τελευταία της εμφάνιση στη Formula 1 στο Grand Prix του Μονακό, στις 10 Μαΐου 1959, όπου με Behra - Porsche RSK απέτυχε και πάλι να περάσει στον τελικό.

Η ίδια έχει δηλώσει, σύμφωνα με τους New York Times, ότι η μοναδική φορά που την εμπόδισαν να συμμετέχει σε αγώνα ήταν στο γαλλικό Grand Prix, όταν ο διευθυντής του αγώνα είπε ότι «το μοναδικό κράνος που επιτρέπεται να φοράει μια γυναίκα είναι του κομμωτηρίου».

Το 1960 παντρεύτηκε και αφοσιώθηκε στην οικογένειά της, συμμετέχοντας περιστασιακά σε αγώνες αυτοκινήτου. Διετέλεσε αντιπρόεδρος των παλαιμάχων οδηγών της Formula 1 και πρόεδρος του Maserati Club. Πέθανε σαν σήμερα, στις 9 Ιανουαρίου 2016, σε ηλικία 89 ετών.

Με πληροφορίες από το sansimera.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σε αυτή τη χώρα μία στις τέσσερις Ferrari έχει γυναίκα οδηγό

Bianca Bustamante: Αυτή είναι η πρώτη γυναίκα οδηγός στις ακαδημίες της McLaren

Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ξεχωριστή ιστορία της Aseel Al-Hamad