Η Audi ετοιμάζει πρωτοποριακό σύστημα ανάρτησης - Σε ποιο διάσημο SUV «παραπέμπει» (photos)


Η Audi εξελίσσει μια απλουστευμένη εκδοχή της πρωτοποριακής ανάρτησης ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου άλλης εταιρείας, που εντυπωσίασε όταν παρουσιάστηκε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: USPTO
  • 15/8/2023

Είναι γνωστό ότι η Ferrari έχει προσφέρει στην Purosangue ένα άκρως πρωτοποριακό σύστημα ανάρτησης, το οποίο μάλιστα έκανε την παγκόσμιά του πρεμιέρα μαζί με το ντεμπούτο του FUV (Ferrari Utility Vehicle) της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Φαίνεται ότι αυτό έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον και άλλων εταιρειών, όπως για παράδειγμα της Audi, η οποία θέλει να εξελίξει το δικό της αντίστοιχο σύστημα.

Τα νέα ήρθαν από το Γραφείο Πατεντών και Πνευματικών Δικαιωμάτων των ΗΠΑ (USPTO), όπου δημοσιεύτηκαν τα σχέδια της Audi για το ανάλογο σύστημα ανάρτησης. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια απλουστευμένη εκδοχή της ανάρτησης της Purosangue, αφού είναι παρόμοια στη θεωρία, όμως λείπουν τα αμορτισέρ με τη λειτουργία πρόβλεψης.

Οι εικόνες της πατέντας δείχνουν ένα αμορτισέρ με μία ράβδο απόσβεσης που κινείται μέσα σε έναν σωλήνα, όμως αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι η ράβδος φέρει δύο μαγνητικούς πυρήνες, ενώ ο σωλήνας φιλοξενεί δύο η περισσότερα πηνία. Η φιλοσοφία πίσω από το συγκεκριμένο σύστημα είναι ότι τα διάφορα στοιχεία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, προσφέροντας, προφανώς, διάφορα πλεονεκτήματα.

Μία από τις πιθανές εφαρμογές θα μπορούσε να είναι η προσθήκη αυτού του συστήματος σε ήδη υπάρχοντα συστήματα αμορτισέρ, που χρησιμοποιούν ελατήρια ή/και υδραυλικά υγρά. Εκτός αυτού, η πατέντα αναφέρει ότι το νέο σύστημα θα μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα, όμως δεν είναι σίγουρο ότι αυτή η λειτουργία θα περάσει στην παραγωγή.

Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της ανάρτησης είναι ότι η κινητική ενέργεια που παράγεται από τους αποσβεστήρες μπορεί να συλλεχθεί από τα πηνία μέσα στους σωλήνες και να διοχετευθεί στα συστήματα θέρμανσης ως αυτούσια θερμική ενέργεια, ή να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια για να επαναχρησιμοποιηθεί από την ανάρτηση. Φυσικά, κι άλλες επιλογές και μέθοδοι αποθήκευσης φαίνεται να είναι πιθανές.

Αυτό που ίσως καθυστερήσει την εφαρμογή αυτού του συστήματος στα μοντέλα παραγωγής της Audi είναι η περιπλοκότητα και το αυξημένο βάρος του. Παρ' όλ' αυτά, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, όπως για παράδειγμα το επερχόμενο RS6, με την Audi να σχεδιάζει την εξηλεκτρισμένη επιστροφή του.