Η Google δεν θέλει να σταματάς στους φωτεινούς σηματοδότες – Όχι, όμως, για να φτάνεις πιο γρήγορα...


Το A.I. της Google θέλει να μειώσει το μποτιλιάρισμα στους δρόμους, όχι όμως για να φτάνει κανείς ταχύτερα στον προορισμό του, αλλά για έναν άλλο πολύ σημαντικό λόγο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 16/10/2023

Η αυξημένη κυκλοφορία των οχημάτων στα αστικά κέντρα αποτελεί βασικό θέμα ερευνών τα τελευταία χρόνια, με τις περισσότερες από αυτές να επικεντρώνονται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις αυξημένες εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Google πήρε την απόφαση να εξελίξει ένα σύστημα με την ονομασία 'Green Light' (μτφρ.: πράσινο φως), που βασίζεται στο Google Maps και τη χρήση AI (Τεχνητής Νοημοσύνης). Στόχος του συστήματος είναι να παραμετροποιήσει καταλλήλως το συγχρονισμό στους φωτεινούς σηματοδότες ούτως ώστε να βελτιώσει τη ροή της κίνησης στον αστικό ιστό.

Αρκετό ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που δουλεύει αυτό το σύστημα. Αρχικά, η AI συνεργάζεται και αντλεί δεδομένα από το Google Maps για να εντοπιστούν οι πιο δύσκολες διασταυρώσεις και τα μοτίβα της κυκλοφοριακής κίνησης της εκάστοτε πόλης. Στη συνέχεια, με τα δεδομένα που έχουν εξαχθεί από το πώς λειτουργούν τα φανάρια, και πώς δρουν οι σένσορες στις μεγάλες οδικές αρτηρίες, το Green Light μπορεί να δει ποια μοτίβα είναι τα περισσότερο επαναλαμβανόμενα και ποια μπορούν να βελτιωθούν για να αποφεύγονται φαινόμενα μποτιλιαρίσματος.

Αν το σύστημα δει ότι το μοτίβο του φωτεινού σηματοδότη σε κάποια διασταύρωση λειτουργεί αποδοτικά, δεν θα προτείνει βελτιώσεις. Αν εντοπίσει προβλήματα, τότε θα προτείνει λύσεις και αλλαγές όχι μόνο για το συγκεκριμένο φανάρι, αλλά και για άλλα τριγύρω, ώστε η ροή της κίνησης να παραμένει στο βέλτιστο επίπεδο.

Φυσικά, η AI θα λαμβάνει υπόψη και τους ισχύοντες περιορισμούς ταχύτητας των οχημάτων στον εκάστοτε δρόμο, ώστε να διασφαλίζει πως η βελτιστοποίηση δεν έρχεται σε σύγκρουση με την οδική ασφάλεια.

Όσον αφορά την υιοθέτησή του, η Google τονίζει πως ακόμα και με τις τρέχουσες υποδομές μπορεί να εγκατασταθεί το Green Light, μέσα σε μόλις πέντε λεπτά, αφού δεν απαιτείται επιπλέον εξοπλισμός. Επίσης όταν τεθεί σε λειτουργία το σύστημα, η εταιρεία θα εξετάζει αν οι λύσεις που προτείνει είναι αποδοτικές σε βάθος χρόνου, ώστε να προχωρά σε τροποποιήσεις εφόσον κρίνεται απαραίτητο.

Προς ώρας, το Green Light χρησιμοποιείται σε 70 διασταυρώσεις σε 12 πόλεις ανά την υφήλιο, όπως είναι το Σιάτλ των ΗΠΑ, το Αμβούργο στη Γερμανία, τη Χάιφα στο Ισραήλ, το Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία και το Μπανγκαλόρ της Ινδίας. Σύμφωνα με την Google, τα πρώτα δεδομένα δείχνουν πως με τη χρήση του έχει μειωθεί μέχρι και το 30% των ρύπων που θα είχαν περάσει στην ατμόσφαιρα.

Δείτε και το σχετικό video: